A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 combi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem az, aminek látszik!

Szöveges ítélet

Ez a Focus !

Nem az a Focus, amiről ódákat zengnek az autós újságírók. Ez nem az a Focus, amit a tuning őrültelek terveztek. Ez a Focus nem az a szép, formás, okos, amit a reklámokból ismerünk. Ez egészen más.
Első ránézésre hangulatos külső kinézet, karakteres eleje, formás fara van. Magán viseli a Focus jegyeket. De nem szabad sokat nézegetni, mert akkor feltűnik, hogy ez bizony hasas, formátlan. Olyan mintha egy Ford Ka-t tuszkoltak volna le a torkán, s az dudorodik benne. Belül aztán ez nem köszön vissza. Olyan szűk a lábtér elöl, hátul, mint egy Fiestában. A csomagtartó rendben van. Kivéve azt a buta elválasztó rácsot benne. Ez az 1000. km-nél elkezd csörögni. Aztán csörömpölni. Majd zakatol. Hiába csinálsz, vele bármit- mindig közli, jelen van.
A műszerfal sportosnak indul, már-már tetszetős. Persze nem a színei. De sikerült elrontani az egészet a bumszli középső konzollal. Tégla méretű kapcsolók, silány műanyag, hőálló ezüsttel lefújva. Indokolatlanul széles alul, ahol a lábnak kellene a hely. Ha nem baltával faragták volna a helyére, nagyon praktikus lenne.
A műszeregység minden infót kijelez, amit kell. Csak azzal borít ki, hogy sosem marad ott, ahova állítom. Minden indulásnál állítani kell. Igaz az állító kapcsoló, mely a fényváltó-irányjelző kombóban kapott helyet nagyon pofás.
A fagyveszélyt külön jelzi, hópehellyel. Mely sárga és piros színű bír lenni, egy kolomppal támogatva. Zavaró hosszú távon, hogy belevilágít az ember arcába.
Beszélget velünk a drága, jelzi, hogyha kifogyóban az ablakmosó, kopik a fék stb. Csak mire az üzenet kiolvasható, az ember kicsit ideges lesz. Olyan a menürendszere, mint egy Alcatel telefonnak volt 10 éve. Csak telefonálni nem lehet vele.
A motor, nos, az leginkább egy kereplővel ellátott mókuskerékre hajaz. Úgy hangilag. Erőben már talán egy raklap mókus is lehet benne. Gyárilag 105 lovas, de ez nem ütközik ki rajta. Izzadságszagúan erőlködik, herreg, dinamikátlan. Igaz tiltásra forgatva lehet vele haladást produkálni- az első kanyarig. Kanyar ellen be van oltva a drága. Csak szépen nagypapi tempóban hagy kanyarodni. Már ha elfeledkezik az ember magáról, és nekiengedi a gépet. Amint egy kicsit is megbillen, uram bocsáss, megcsusszan, máris közbelép a menet stabilizátor. Ez magában nagyon örvendetes, biztonságos, szuper lenne. De nem az. Jön a kanyar, van lendület. A kompi már ráncolja a homlokát, és kézbe veszi a gyeplőt. Aztán ránt rajta egy hatalmasat. Az igaz, hogy megfogja a csúszást, és az útra ragasztja a kocsit. De hogyan?
Úgy, hogy elveszi a teljesítményt, és a fékerőkkel is úgy játszik, hogy a kocsi szinte lefullad. A műszerfalon villog a visszajelző, a motor fullad, a kerekek állnak. Bakker, ezzel aztán próbálj meg dinamikusan átsuhanni egy körforgalmon. Vagy csak egy kicsit autózni. Nem fog menni. Csak pontosan és szépen haldni. Azért találkoztam már ennél okosabb, finomabban hangolt menet stabilizátorral is.
A klíma harmat gyenge, a bel tér elnagyolt. Az ajtó-műszerfal találkozási pontok közé a kezét is beteheti az ember. Csúnya, na! Az üllések kimondottan kényelmetlenek elöl. Mint két elfuserált horgász sámli....

Ettől függetlenül, aki kompromisszumként elfogadja a fenti hiányosságokat, az kap egy darabos, de jól kezelhető, jól pakolható, nem túl nagycsaládnak, elfogadható járgányt. Ha nem hajtja.
Mert ha hajtja: kilyukad a hűtő. Ezt 40.000 km után produkálja már a kicsike. A féktárcsát akár 25000 alatt megeszi, a klíma a harmadik nyári napon döglik be. Futóműve az első kátyús tél után erőteljesen hanyatlásnak indul. Fényszóróizzót kérjenek hozzá egy raklappal. Az ablaktörlő egy zajgenerátor. A figyelmeztető hangok fülsértőek. Ja és fehéret használtan ne vegyenek ebből sem!!! Tudják miért!




Hibalista

- Klíma, hűtő, világítás, féktárcsa, ablaktörlő, kézifék, futómű

Ide hordtam szervizbe

Ford Csepel

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)