Nekem tetszik :D
Szöveges ítélet
Alapadatok:
Ford Focus kombi, 1.6 TDCI 110 LE DPF Titanium, fehér
Pont két hete vettem át, három hónap várakozás után. Mindenképpen fehéret szerettem volna és kombit, a Titanium felszereltséggel járó sötétített lámpatestek eléggé megvadították az arcát :D
Az erősebbik 1.6 TDCI-vel kértem (110LE) <
Eddig maximálisan elégedett vagyok vele, persze az autó apróbb hiányosságai figyelembe vételével.
Külső: ízlés dolga. Nekem tetszik a formája, jó lett a facelift, szerintem a tetősín alap egy kombinál (meglepődtem, hogy a Fordnál ez extra). A Titaniumhoz járó felni is ízlés kérdése, nekem bejön, végre nem az 5 küllős standard alufelnit nyomja a Ford. A fehér színre mondják, hogy nem látszik rajta a kosz, ezt én is aláírom, de az első autópályázás után tiszta vér volt az eleje a bogaraktól -> azt hiszem, beszerzek vmi bogároldó sprayt, mert ez így nem lesz jó.
Belső: az előző autóm egy Skoda Octavia kombi volt (1.9 PDTDI), ahhoz képest a beltérben használt anyagok igénytelenebbek. Hiába, az Octavia nagyon jól el van találva minőség és ár-érték arány szempontjából. Egy 6 milla fölötti autónál, mint ez a Focus, azt azért elvárná az ember, hogy ne ultra-igénytelen szürke műanyagok legyenek minden, kicsit is félreeső helyen. A pakolórekeszek a Skodához képest gyérek, a számuk még csak-csak elég, de a méretük kicsi (térképzseb tulajdonképpen nincs, alig fér bele valami; másfél literes üveg csak a kesztyűtartóban fér el
A műszeregység tetszik, a facelift előtti Focusé nagyon gáz volt (nappal nem lehetett látni a fedélzeti számítógép és a rádió kijelzőjén megjelenő adatokat -> a halványzöld pontmátrix kijelző iszonyat volt), ez ahhoz képest Kánaán. Minden jól leolvasható, a kétzónás klíma műszeregysége is szép, egyedül egy dolog van, amivel nem vagyok elégedett: ha fel van tapasztva a szélvédőre a GPS, a töltőjének a zsinórja nyomot hagy a Sony hifi plexi burkolatán ahogy hozzáér. Ez mondjuk nem a kocsi hibája, meg apróság, de a Skodában nem volt ilyen gond.
A HiFi nagyon jól szól (mondjuk akármihez nem adja a nevét a Sony), egyedül egy dolog nem tetszik: ha mp3-at játszik le, két szám között mindenképpen gondolkodik 1-2 másodpercet. Ez mondjuk egy 8 részre szabdalt 40 perces Dream Theater szám alatt kissé idegesítő...
Műszaki tartalom: első osztályú. A futómű álom, az úttartás kiváló, az útegyenetlenségeket alig lehet érezni, nem dülöngél mint a Skoda. A váltó pontos, gyorsan kapcsolható. A kormány elég közvetlen (a rásegítést a három mód közül Sportban használom). Amikor megkaptam, 7 (HÉT) km volt benne. 100 km-ig a motor alig akart felpörögni, gondolom a bejáratási program miatt, de azóta egyre jobb minden: a gyorsulás, a gázreakció, stb. A fogyasztás erősen csökken a kezdetekhez képest: az eddigi globál átlag 6,35 l/100 km, ami szerintem még csökkenni fog. Egyébként nem nyírom, ritkán van húzós kigyorsítás előzéskor, a tempomatot nagyon gyakran használom (ez biztos kíméli a fogyasztást), a klíma viszont szinte állandóan megy. Országút 110, autópálya 140-150 -> ez a 6,35 liter több, mint a Skodáé volt, de a 10000. km-re várom, hogy beálljon.
Szerviztapasztalat eddig nincs, az első szerviz 20ezer km-nél lesz (úgy 2 hónap múlva :D), ha addig lesz érdemleges infó, akkor folytatom a leírást. Illetve a gyenge, telefonnal készített kép helyett is teszek fel normálisat.
Hibalista
- egyelőre semmi - szégyen is lenne 4000 km után
Ide hordtam szervizbe
Ford Szeleczky, Fót
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 1.9 PDTDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
