MUNKAGÉP
Szöveges ítélet
Focus Tournier 1,6 Trend 100 LE.
Ez is céges, ahogy az előző generációs 4 ajtósom is az volt.
Nekem a régihez képest sok tekintetben csalódás az új Focus.
A formája kívül-belül jobban bejön, mint az előző széria. Ebben ki is merült minden, ami tetszik benne. Az előző Focus mély nyomokat hagyott bennem és a tipus utódját, szerintem teljesen jogosan folyamatosan ehez hasonlítom.
A futóművet minden teszt az egekig magasztalja, mindenütt azt hallani, és olvasni, hogy a legjobb a kategóriában, amivel nem is vitatkozom, csak az előző Focusé sokkal jobb. Ez a mostani is ad elég visszajelzést, de magasabb, és sokkal kevésbé enged játszani, kanyarból kifelé pedig bőven akad probléma a tapadással.
Aztán ott a kasztni... design szempontjából jobban bejön mint az előző, de a biztonság terén is mutat előrelépést, merevbb, kevésbé zörögnek a burkolatok... és hogy a töréstesztek is jól sikerüljenek a légzsákrengeteg mellé bekerült még +250-300 Kg. vas is a dobozba, ami nem tesz jót a dinamikának. Lehetezt ma már máshogy is, elég csak konszernen belül megnézni az új Mazda 2-t.
Aztán ott a motor. El sem merem képzelni, mit művelhet egy 1,4-es 80 lovas, mert ez a motor, kissé "nagypapás". Kelletlenül veszi a gázt, egy örökévalóság, amíg felpörög, de ha felpörög sem lesz sokkal erősebb, csak hangosabb. 2 hónapig használtam egy 1,6 Ti-VCT (változó szelepvezérlés) motorral szerelt példányt és az ezidő alatt megtett bő 25.000 km. alatt ezt a motort is alaposan megismertem. A plussz 15 LE és + 5 nm nyomaték nem varázsol a Focusból sportgépet, de ezzel a motoral már nem halálfélelem minden egyes előzés, sőt egy országúton cammogó kamion, sem ellenfél többé:) A két 1,6-os közül mindenképpen ez a jobb választás, megéri a felárat. Pontosan annyit fogyaszt, mint a 100 lóerős benzines, tehát a tudásához mérten sokat. Városban normálisan hajtva, nem megy 10 alá, autópályán 130-cal már le lehet szorítani 8,5-9 környékére, de csodát ne várjunk.
A váltó nem szereti a gyors kapcsolásokat, sokszor pontatlan is. Szépen komótosan kell vele váltani... majd 30-40 év múlva, amikor már azt sem fogom tudni, hogy eljöttem otthonról, biztosan fogok tudni lassan váltani.
Szóval nem egy főnyeremény a váltó, és egy 6. fokozat is rettenetesen hiányzik, jót tenne a fogyasztásnak is, mivel autópályán 130-nál 4000 felett pörög a motor, ami hosszú úton még akkor is fárasztó lene, ha szép lenne a hangja, a fogyasztásról nem is szólva.
Belül... "mindent a szemnek, semmit a kéznek". Nekem személy szerint bejön ez a műszerfal, bár pont annyira fantáziadús, mint egy középkorú mérlegképes könyvelő ruhatára.
Bőrkormány nélkül TILOS megvenni! Van elég pakolóhely a hifi is normálisan szól (nem vagyok nagy autóhifi bubus, ők biztosan találnak jaítani valót, minden gyári rendszeren).
Az ülés a középsz@r kategóriából való nincs oldaltartás, gerinctámasz nélkül már 1-2 óra után is fárasztó, és nem lehet elég alacsonyra engedni... az előző Focushoz képest olyan a legalsó állásban,mintha egy lovaskocsi bakján ülne az ember...
Az ajtók borítása kritikán aluli. Sehol egy darabka textil, de méghabosított műanyag sem jár, csak a "fantáziadúsan" variált szürke-fekete kopogós gusztustalan műanyag. Ez egy városi használatra szánt minimálautóban 1,7 millió Ft. környékén még elmenne, vagy egy teherautóban, esetleg egy kőkemény terepjáróban, amit slaggal szokás tisztani. Egy alsó középkategóriás autóban 3-tól ki tudja hány millió Ft. ig -az általam használt darad olyan 4,5-5 M Ft. körül lehetett anno- pofátlan sz@rrágás. Értem én, ersze, hogy egyszerűsíteni, meg költséget megtakarítani kell szegény gyártóknak, hogy megéljenek, DE legalább a opciós listára felkerülhetett volna egy "igényes ajtókárpit" tétel mondjuk 50-100 Euróért, és akinek jó a gagyi műanyag, megveszi az alapot, ak pedig ezen könyököl vezetés közben, mint mondjuk én is, kiad az igényes borításra az autó árához képest jelentéktelen összeget... Ez különösen azoknak lehet fájó, akik GHIA-t, CC-t, vagy ST-t vesznek, mert bizony azokban is pont ugyanez van.
Azért is elszomorító ez a dolog, mert az előző generációban itt puha szivacsborítást találtunk némi műbőrszerű, ki tudja milyen anyag alatt, mindegy is, de legalább PUHA volt. A Megane-ban is meg tudták csinálni, Volfsburgban is feltalálták már a Golf IV-nél a "minőségérzetet".
Ez pont annyira lényeges kérdés, mint az alufelni VS vasfelni:
Nem ettől megy az autó. Lehet együttélni kellemetlen belső terű autóval, csak aki sokat megy annak nem érdemes...
Összegzésül: a futóművön rontottak, de nem sokat, az egész autó megbízható (itt is elment egyszer a szervó az egyik cső hibája miatt, de ez tipushiba) biztonságos... anyának biztosan ilyet vennék "gyereket az oviba hordani"... magamnak meg egy ST170-et.
Ahogy a címben is írtam: MUNKAGÉP
Hibalista
- Szervócső, izzók
Ide hordtam szervizbe
Petrányi
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
