A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 2,0 TDCI Ghia Kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mint James Bond: állat, ha kell

Szöveges ítélet

Szerintem nagyon jól megy. Nem sokan vernek oda, kmomoly autó kell hozzá. A kombi csomagtere nekem 3 gyerekkel is elég volt mindig. Előző autóim egy első gen. focus 1,6 sedan ghia, majd 2 évig egy 1,6 trend C-max volt. Menetdinamikája összehasonlíthatatlan ezekkel. Elöl a térérzet a C-maxban nagyobb volt, de hátul a gyerekülések legalább olyan kényelmesen elférnek. Tegnap jöttem meg Schladmingból, ahol 4 fő fejenként 100 kilós emberrel, a csomitartó megpakolva, síléceknek tetőbox a tetőn, 140-s tempóval tempomattal végig 7,3 volt a fogyasztás. Városban ~8 liter, átlagban város+ országút 7-8 között. Nekem ez teljesen elfogadható. Persze meg lehet vele etetni 9 litert is, de akkor széttépem a száját, és nem váltok el 3000 körül. De ennél a nyomatékgörbénél felesleges széttépni a motort. Ha nem forgatom túl a gépet, akkor is megy mint a barom, és a fogyasztása sohasem haladja meg a 8,5 litert de ehez már komolyan nyomni kell és városban. Persze lehetne hátul nagyobb a lábtér, mert 193 cm vagyok, de az már nem ettől a kategóriától várható el. A középső box valóban kicsit beszűkiti a lábteret, de meg tudtam szokni. A méretet vizsgálva, megdöbbentem, de gyári adat szerint alöl 2 centivel szélesebb, hátul kb ugyanennyivel szűkebb a válltér mint a most futó mondeoban. Nagyon szeretem a nagy könyöklőt, ami sokkal kényelmesebb, mint az előző autóimban szolgáló az ülésből kihajtható darab. Nekem az automata ablaktörlővel az a tapasztalatom, hogy csak esőben jó. Ha már csak az út vizes, de már nem esik akkor be sem kapcsolom. De ha esik, és utolérek egy teherautót akkor gyorsul, ha megelőztem visszalassul. Szerintem OK. A sötétedő visszapillantó tükör nagyon rendben van, a kormány jól állítható, a kezelő szervek jól kézre esnek. Én szeretem a ford kapcsolókat, nekem logikusak. Nekem Good year-ok voltak fennt gyárilag, szerintem jó gumik, télre bridgestonok. A futóműve legalább olyan jó mint az előző sedan focusé. A Hungaroringi vezetéstechnikai pályán mindent meg tudtam csinálni vele, amit az előzővel. Beszélgettem az oktatóval, aki azt mondta, el sem hinném, hogy néhány jobban jegyzett márka hasonló autójával nem bírnám olyan tempóval megcsinálni a feladatokat, mint ezzel. Azt utálom csak hogy minden midellhez új tetőcsomi garnitúra kell, és ehez a sínhez a thule sajnos 36000 Ft, a gyári 30000. A gombos féle csak 15000, de nekem az túl hangos, már 90-nél zavaró, ezért szerintem megérte a drágább thule, ami mivel volt már a c-maxhoz csomitartóm, csak a lábcserével 22000 ből kijött. Szeretem, hogy az emberek átlag autónak nézik, mégis a tudása sokkal több. A fékek nekem teljesen rendben vannak, eddig mindig megálltam ott ahol akartam, vagy kellett. Olvasva a sok fikázó megjegyzést kicsit olyan érzésem volt, hogy ezek az emberek pechesek, az űrből jöttek, vagy minimum CLK merciből. Szerintem értelmes használattal remek autó. Nekem évi 47000 kilométert használva sincs vele komolyabb gondom.
Most már 67000 km-nél járok, és az autó hibátlan. Jelenleg finomabb korszakomat élem, ez azt jelenti, hogy nem járok túl gyorsan. Autópályán max 150, országúton 100, városban50-60. Ez annyiban érdekes csak, hogy az átlagfogyasztásom 6,3 és 7 liter között van. Igaz a tempomatot használom is rendesen. A legtöbb gondom az izzókkal van, mert 3-4 havonta kiégnek. Ez persze csak annyiban a Ford hibája, hogy mi a búbánatnak nem tudott normálisabb izzókat tervezni bele. Továbbra is nagyon szeretem az autót.

Hibalista

- Kötelező szervizeken túl csak a hátsó ülésen az egyik biztonsági öv csatja romlott el, még garis kicserélték. Olajcserénél nem húzták meg az olajszűrőt, vagy a hivatalos verzió szeritn rossz volt a tömítés a szűrőben, ami miatt ömlött belőle az olaj, majd amikor ezt megcsinálták nem mosták le a motort, alvázat, így pár km után lecsúszott egy turbó vezeték ami kapott olajat rendesen, így megállt a turbóm. Ekkor majdnem lelökte az agyam a szíjat, de aztán megoldódott a problémám, és azóta tökéletesen működik minden. Az egészben az a pozitívum, hogy így egy csereautót törtem totálkárosra, mert bekanyrodtak elém. Viszont a Focus 1 töréstesztjéről is van infóm. Nagyon Jó, sérülés nélkül megúsztam.

Ide hordtam szervizbe

Ford solymár

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 67000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? C-max 1,6 trend Következő autója? Ha lehet mondeot, vagy focust
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)