mindenS
Szöveges ítélet
2012 tavaszán autót kellett vennem, két típus játszott Astra és a Focus.
A Focus nyert.
Fő szempont volt az olajos üzem, max 6 éves életkor és persze az alapvető felszereltség mint pl.: klíma, ABS, el. tükör stb.
A Focust kereskedőtől vettem rengeteg Ford állt nála, teljesen ismeretlen előélettel. Akkor erre volt pénzem, nem volt sz.könyve, nem mértem réteg vastagságot, nem vittem magammal autó szerelőt. De miért is vittem volna, hiszen pékségbe sem pékkel mész? Sőt az óra sem 150ekm-t mutatott.
Hideg indítottam, tettem egy próba kört hallgatóztam... semmi. Fizettem és elhoztam.
Miért mertem így bele vágni?
Mert számoltam. Ezek az autók 120-ig úgy mennek, mint egy 1.4 benzin, felette sokkal jobban és nekem felette kell, hogy tudjon. A munkahelyem napi 120 km ebben van autópálya, főút, és alsóbbrendű borzalom kb 1/3 arányban osztva. Tehát haladni kell. Egy 1.4 b megeszik 7,5 l benzint, egy 1.6 TDCi 5,5 l olajat a különbség forintba kb. 9Ft/Km ezt szoroztam 50000 Km-rel (éves futás) és 3 évvel (tervezett birtoklás)= 1350000Ft.
Sztem ezzel meg is magyaráztam, miért nem mértem veszteséget, vastagságot. Mert mit kelljen kicserélni 3 év alatt? 2ős tömegű lendkereket? OK! 300000Ft. 4db porlasztót? OK! 200000Ft. Turbófeltöltőt? OK 150000Ft. De ha nekem mind ezeket ki kell dobnom 3 év alatt akkor tényleg 1 f**t vettem, de nem így tűnik.
Kellett már első lengés csillapítót cserélnem. Ez nem csoda amilyen utakon és főként amilyen tempóban ott közlekedek.
A nyár végén elment az erő... Hibakód olvas, konklúzió EGR szelep csere.
Ez is benne van, ki lett cserélve. Az egész dolgot kb 5 óra alatt végig játszottuk. Természetesen ehhez hozzá tartozik az is, hogy az autóhoz választottam szerelőt. Az akció árát inkább nem írom le, mert sokan vér szemet kapnának, maradjunk annyiban, hogy méltányos.
Mostanában hallom, hogy kezd parádézni a lendkerekem is és a kuplungom is egyre feljebb fog. De az alkatrész ára itt is parádés lesz.
A motorral kapcsolatban egy nagy titok: minden 2. olajcserénél dobd ki belőle az üzemanyag szűrőt.
Az autó futóműve példás, menetteljesítményei megfelelőek. Persze nem egy ML 400 cdi-hez képest, hanem az astrához, leonhoz képest. Az astra 1.4 benzinnel csak zúg de nem megy. A leon 1.6 benzinnel zúg, de ha kell megy is és fogyaszt is.
A focus fogyasztása nagy vegyesben 5,5. Ez télen hajtva 6 l. Nyáron kímélve 4,2 l.
Az autó használatáról csak néhány szót: Volt már a csomagtartóban Őz, horgász felszerelés, 600kg-os fröccs szerszám. Akadtam már el vele tengelyig érő sárba. Mentem már vele 900 km-t egy nap autópályán stabil 170km/h-val. Ebből is látszik, hogy egy igazi mindenS.
Ha egy olcsón fenntartható jó autót akarsz akkor Focus, ha nem az a te bajod:)
Hibalista
- Izzó csere 2 havonta, Jobb első lengés csillapító, EGR szelep
Ide hordtam szervizbe
Magam választottam, maszek szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | leon | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
