A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 2.0i Ghia, szedán 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Mérnök kontra Focus...minden kezdet nehéz...és a harc folytatódott.

Szöveges ítélet

Első autó, ráadásul minden segítség nélkül, használtan vettem, kicsit több, mint fél éve. Hosszas keresgélés, nomeg a családban előforduló Focus tapasztalatai alapján VW-mániám ellenére Fordot vettem...az első 2 hónapban ezt kissé megbántam, de ne szaladjunk ennyire előre.

Szóval első autó: jól felszerelt, minél fiatalabb, de max. 5 éves, megbízható autót kerestünk. Ketten vagyunk asszonnyal, így méretben kisebb is elég lett volna, de kisebb használt autókban általában nem volt meg minden, amit akartunk, ráadásul ványadt 1.4-es motorokkal árulták a zömét. Dízelt nem mertem használtan venni, pedig nincsenek előítélteim a technikával szemben, de mindenhol lebeszéltek róla, mérnökként teljesen logikus érveket hoztak fel a használt dízel ellen. Meg nem is megyek annyit évente, hogy igazán megérte volna kockáztatni. Szép lassan leszűkült a kör Focusra, s mikor megláttuk neten az autó hirdetését, megvolt a hallelujah érzés: igaz szedán (eredetileg ezt a kasztniformát nem túl praktikus pakolhatósága miatt kerültük), de megvan benne asszony nagy álma, a világos belső (tényleg jól néz ki), s az én titkos vágyam, a kétliteres benzinmotor is, a szedán meg rohadt elegáns. Le is csaptunk rá, persze ésszel, némi körültekintés után. Szerencsés módon az autó előéletét is többé-kevésbé ki lehetett deríteni.

Szóval meglett a gépsas, Ghia felszereltségű, sötétzöld, világos belsővel, minden vacakkal, amit akartunk. Jó motor, tempomat, digitklíma, szal minden, amivel vakítják a mókust. Adott volt minden a hosszú, boldog kapcsolathoz.

Én hiszek benne, hogy az autónak lelke van: ha tulajt váltanak, megsértődnek, duzzognak, hogy miért cserélik le őket, s szívatni kezdik az új tulajt. Ez alól paripám se volt kivétel, némileg számítottam is rá. Kb. 10 nappal az átvétel után a központi zár önálló életre kelt, nyitotta-zárta teljesen magától az autót, állva, menet közben, bármikor. Mondanom se kell, a próbaúton ezt nem csinálta, sőt még a viszonylag hosszú hazafelé úton sem (jómagam zalai vagyok, az autót pedig Kecskeméten vettük). Baromira kezdett idegesíteni, hogy bosszantó kattogások közepette kellett közlekedni vele, ráadásul egyszer a kulcsot is bezárta a rohadék. Szerencsére volt lehetőség elmenni a pótkulcsért. Két gyötrelmes hónap és három szervizcég kellett hozzá, hogy rájöjjünk, a jobb első zárban egyik mikrokapcsoló megadta magát és időnként téves jelekkel izgatta az elektronikát. Nem mindig, volt hogy egy hétig jól működött (megfigyelhető volt némi kapcsolat a levegő páratartalma és a zárműködés között). Itt jegyzem meg, hogy az egerszegi Autó Szántó egy nemrég alakult, Suzuki-szerelőkből álló csapat, ennek megfelelően Fordot odavinni szereltetni nem érdemes. Én még úgy voltam vele, megérdemli a gép a márkaszervizt, meg aztán csak értenek hozzá...hát nem...talán majd kitanulják.

Szerk.: nem nagyon jöttek bele, drágák, de bénák még mindig. Kísérletképpen néha elvittem kisebb rutinkérdésekkel hozzájuk az autót, próbáltam tesztelni őket, de ha meglátják a rendszámtábla-kereten a fő városi konkurensük logóját, már minden bajuk van. Ráadásul úgy köszönnek, mint az aura-masszőr Litkainak: "Jó napot kívánok, ötezer".

Szerencsére egy büdös vasat nem fizettem nekik, gyanús volt már a hozzáállásuk is ("talán ez-meg az a baja" duma, koszosan-olajosan ráülnek a világos kárpitomra a szemem láttára, stb.) Mivel úgyis volt dolgom Szombathelyen, elvittem hát az ottani Auto Strauss-ba a gépet. No ott érezhetően más a színvonal, ügyfélnek éreztem magam, ahogy kell, műszerre kötötték, mely szerint a BAL első zár csereérett. Mivel épp nem volt nekik raktáron, megegyeztünk egy időpontban, vittem a gépsast, ki is cserélték a zárat. Próbálgatjuk lelkesen, hát, a hiba nem szűnt meg....1 teljes munkanapig küzdöttek vele, visszatették a régi zárat, nem jöttek rá, mi a gondja...Jó csapat, de nagyon a műszerre hagyatkoztak. Korrektek voltak, itt se kellett fizetnem, sőt lemosták ingyen vasat, amiért az egész napom elment, ők meg nem tudták megoldani a hibát.

No, vissza Egerszegre, ahol ajánlották, hogy az eredeti márkaképviselet szélnek eresztett szerelői új szervizt nyitottak a városban. Próbát megér alapon, bevittem a lovat...nem viccelek, 5 perc alatt megvolt a hiba műszer meg anyámkínja nélkül. Egyszerűen annyi, hogy láttak már olyat, tudták hová kell nyúlni. Egy vezetéket elvágtak a JOBB első ajtónál, hogy a hibás jel ne keltsen zavart, azóta vidáman működik a zárás-nyitás. Fizetni itt se kellett érte (azon a héten nyitottak, gondolom még ügyfélszerző program szerint működtek). Hát, én tuti odahordom majd a lovat, remélhetőleg nem túl gyakran, max. évente.

Szerk.: azért sűrűbben igényli a törődést a dög. Alapvetően hozzájuk járok még mindig, jó áron dolgoznak, de nagy kópék, ott kell lenni mellettük. A bizalom még megvan, de vékony az a jég...

Szóval a zár-probléma hosszas küzdés után megoldódott. Közben megutáltam a gépet, ahogy lehet, nem bíztam benne, bántam, hogy megvettem, a családtól megkaptam, a "szart sóztak rád" dumát, summa summarum nem jól indult a kapcsolatunk. Tetézte mindezt azzal, hogy pislákolni kezdett a töltésjelző...nemhogy pislákolt, de folyamatosan égett menet közben. Mindenki azt mondta, hogy új akksi, csakhogy mérések szerint az akksi köszöni, jól van. Itt szembesültem a Focus intelligens töltésmegoldásával, nevezetesen a motorvezérlő irányítja a töltésfolyamatot. Köszi, csak így mocskosul nehéz rájönni, mi miért van. Ennek vége generátor-csere lett, alkatrész persze az ilyen intelligens generátorokhoz nincs, így nem kis összegbe fájt. Mint kiderült, az autó életében nem ez az első ilyen jellegű gond, csak az előző tulajnál a kecskeméti Ford Hovány trehány módon nem megfelelő diódahidat tett a generátorba, így alig 1 év alatt elégtek a diódák. Remélem, ezzel a komplett cserével tovább bírja.

Mindezen hibák az első 2-3 hónapban előjöttek, azóta eltelt újabb 3-4 hónap és talán az autó megbékélt végre velem, mint új tulajával. Én is kezdek bízni benne, kezdem megszeretni, mert ezt leszámítva kényelmes, remek kis gép ez. Futóműve osztályon felüli, jól tűri hazánk siralmas útjait, persze próbálok vigyázni rá.

Szerk.: nos, mint kiderült, annyira azért nem bírja a szittya útminőséget a szerkezet, az első lengéscsillapítók már elfosták magukat, cserélve lettek, de valahogy nem tetszik az úttartása most sem, az úthiba-érzékenysége meg egyenesen katasztrófa. Jó minőségű úton viszont tényleg jó.

A motor: kicsit többet vártam tőle, alul nagyon erőtlennek tűnik. pedig reméltem, hogy ekkora köbcentivel már nem lesznek ilyen gondok. Mindegy, evvan. Azért van benne tartalék, én alapból kényelmesen, kvázi nagypapásan vezetek, a minél alacsonyabb fogyasztás érdekében, ez sokakat megtéveszt...ha nagyon tolakodnak a seggemben, megmorcosodok, odalépve pedig megéled a 145 ló...Ily módon átlagban, 7,8-cal eljárok vele, zömmel városban és néha országúton. Tisztán városban is 9,2 a fogyasztás, néha tehát ki kell vinni, jót tesz neki lustaság ellen is, meg az átlagot is leviszi. Itt jegyzem meg, a fed.komp. egész jól mér, lehet benne bízni...kár, hogy a pillanatnyi fogyasztást nem köti az orromra.

Szerk: nos, már leszoktatott a gép a nagypapis stílusról, egyszerűen nem szeret lassan menni, ezt szerencsére a sünök még nem díjazták. A motorral teljesen megbarátkoztam, kiismertem, a stílusváltás ellenére a fogyasztásom csökken, nagy átlagban 7,3-mal eljárok vele. Tisztán városban is elvan már 8,3 körül, ki kellett ismernem, igazodnom hozzá, hogy mit szeret. Szerencsére az olajat nem eszi, kis utántöltés ugyan néha kell neki, de ezt az utóbbi időben sűrűbb városi hideg üzem számlájára írom.

Hideg üzemet kifejezetten utálja a motor, ilyenkor félelmetes, milyen fordulatszám-tartományokban tartózkodik az alapjárat, hidegen nehéz vele elindulni, mert úgy leejti a fordulatot, hogy majd lefullad. A mostanában egyre durvább benzinárak miatt asszem hamarosan alkoholban kell majd fulladoznia, remélem, nem veszi zokon.

Szerk.: szeszt végül nem adtam neki soha, most meg már évek óta nem is érné meg. Az alapjárat-ingadozást és hideg viselkedést egy szoftverfrissítés megoldotta, azóta sokkal jobb az elindulási hajlam, egyenletesebb az alapjárat, szóval minden jó. Ezúton köszönöm az ESS-nek Gödön, ők igazi profik....hja és a gyárilag hiányolt pillanatnyi-fogyasztást is elő tudták csalogatni a fedélzeti számítógépből.

Nyári gumival viszont mintha többet enne...nem fordítva kéne ennek lenni?
Létezik, hogy egy autóhoz a forgásirányos gumi jobban passzol? (a téli gumim V-mintás, a nyári nem).

Szerk.: a nyári gumit továbbra se komálja, szerintem ezek a Cinturato-k nem illenek ehhez az autóhoz. Tesztek szerint tudom, hogy fasza kis gumi az, de a Focus nem szereti. Idegesen viselkedik rajta, nyomvályút is jobban érzi, télin sokkal jobb vele menni. Lassan elkoptatja majd őket, jövőre kap új szettet, majd meglátom, azzal mit tud.

Ami viszont egyértelmű csalódás és szerintem a motor-feelingnek is alátesz: a váltó: szerencsétlen a kiosztása, ehhez a motorhoz az 1. nagyon rövid, én ált. 2-ben indulok vele (kivéve télen), a közbenső fokozatok jók, de a 4 lehetne rövidebb, az 5 meg hosszabb. Lazán elbírja az ötödiket városban, de emiatt túl pörgős a motor pályán...vagy kéne egy hatodik. Mindegy, de ez így nem túl jó, apósom 1.6-os Focusa sokkal arányosabb kiosztással bír. Mindemellé néha akadozik is, hidegen ez különösen megesik. Utánanéztem az ETIS-ben, nem azonos a két autó váltótípusa. Itt jegyezném meg, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy a Ford ilyen remek háttérrel bír hazánkban. Adott esetben a Cromax, az ETIS és emellé a márkaszervizek...minden igényt kielégítenek, ráadásul a nagy számok törvénye miatt bontókban is érdemes nézelődni.

Szerk.: a váltó továbbra se a kedvencem, akadozásra hajlamos, az áttételezést se szerettem meg, ezt biza elbaltázta a Ford rendesen. Autópályán 3500 fölött pörög és bizony kissé zajos, bár utóbbihoz nem csak a motor, hanem a futómű és gumizaj is hozzájön, egyik sem túl jól szigetelt. Az alkatrészellátásról: hát, bontóban ehhez a motorhoz nincs semmi, amúgy meg minden drágább, mint az 1,6-os motorhoz. Költségesebb fenntartani, mint a kisebb verziókat, ez kétségtelen. De legalább láncos vezérlésű a motor, cserébe van benne kettőstömegű is. Köszi, Ford, de azért száradjon le a keze, aki kitalálta...azt is csókoltatom, aki a pollenszűrő helyét kisakkozta, szerintem az anyja csuklik sűrűn. Mondjuk én is géptervező vagyok, tisztában vagyok vele, hogy el lehet tévedni a málnásban (asszem az én anyám is csuklott már jópárszor :-)

Na, jó hosszú írás lett, tiszteletem annak, aki végigolvasta. Talán mostanra összeszoktunk az autóval. A fentieken kívül semmi bosszantó nem volt, minden működik benne prímán. Mostanában kezd hangja lenni a klímakompresszornak, remélem, csak kiszáradt, semmi komoly...mindenesetre dolgozik rendesen.

Szerk.: nemcsak kiszáradt, csetteg azóta is, pedig megkapott mindent, amivel életben maradhatna, de ez a kompresszor cserés lesz lassan. Ki-bekapcsoláskor büdöset fúj, de még működik a klíma, bár a klímahűtő egyszer kilyukadt és meglépett az összes gáz. Sajnos nagyon nyitott elölről az a rész, simán kaphat kavicsot, a Ford elbaltázta ezt is.

Az elektronikai kütyük kiválóak, talán csak az esőérzékelős ablaktörlő aktivitását kell még megfejtenem, mert látszólag szarik rá, mit állítok be a karon. Következő autómban sem ez, sem az automata világítás nem lesz létfontosságú, sötétben hátulról közeledő türelmetlen tuskók esetén viszont a sötétedő tükör aranyat ér. Utólag tettünk bele tolatóradart, szintén aranyat ér, a mai autókhoz hasonlóan nem egyszerű érezni a határait.

Nem csörög-zörög (szerk.: a hazai utak megtették hatásukat, mostanra már zörög benne minden, korai szériás példány, nem sikerült rendesen összerakni a spanyoloknak), vállalható, előítéletektől mentes, masszív gép a Focus, elég sok futkos még az utakon az előző generációból, talán ez is bírni fogja. Arról nem ő tehet, hogy valaki nekiment egy parkolóban, így a jobb elején sérült a lökhárító...szerencsére csak a műanyag. Ezúton is csókoltatom az illetőt, viszont kívánom duplán is. Bár még ez is a zűrösebb első pár hónapban történt....de nem, ezt csak nem intézte el magának a bosszantásomra az én drága gépem...

Szerk.:a szokásos cseréket nem írtam le, azóta persze új akksi is kellett, ami már megint halódik, a bal első ablak már kissé szorulva mozog. Szerkezetileg ez az autó valahogy nincs egyben, ezt a korai széria és a magyar útminőség számlájára írom. Az autó amúgy karbantartás szempontjából nem vészes, izzókat nem sűrűn égeti ki és könnyű cserélni, elektromosan egyben van, de az olajszűrő és a klímakompresszor túl alacsonyan van, egy kerékközre vett faág vagy akármi könnyen megütheti. Kénytelen voltam egy alsó motorvédő burkolatot venni rá, mert persze a nyomorult Ford kispórolta....vagy valaki korábban már lelopta róla.

Hibalista

- Generátor, első ajtózár, első lengéscsillapítók, kuplungpedál-rugó, klímakompresszor, klímahűtő kilyukadt az elégtelen védelem miatt

Ide hordtam szervizbe

Autó Szántó - Zalaegerszeg

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Auto Strauss - Szombathely Egerszeg-Autómotor Kft. - ZalaegerszegESS - Göd

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 85000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Valami japán gép, automata váltóval, jelenlegi álmom egy Auris HSD. De a Civic és a Mazda 3 is tets
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)