Meghalt a KIRÁLY, ÉLJEN A KIRÁLY
Szöveges ítélet
Mivel volt már Focusom, tudtam, hogy nem veszek zsákbamacskát... Igaz eltévedtem a két Focus között, mert vesztemre vettem egy Renault Megane II 1,5 dCi-t, és meg is bosszult a sors... De megláttam az égi jelet, és a kb. 10. kényszerült renault szervíz látogatás után elhatároztam, hogy bukok amennyit bukok, nem érdekel, de nekem újra Focus kell... Így is lett, többszázezres veszteséggel eladtam a Renault, és megrendeltem az új Focusom!
Gyönyörű fekete színben, szép 17-es kerekekkel, és világos belsővel! Az első Focus után picit csalódás volt a forma, de mára megszerettem, látszik, hogy a tutira utaztak a tervezők, nem akartak semmilyen térem kompromisszumot kötni. Mivel az előző Focus megosztotta a közvéleményt, - de azt mindenki elfogadta, hogy nagyon jó autó,- így most kihagyták az olyan formai játékokat amiért sokan rajongtak az előző Focusért.
Valahol meg tudom érteni a tervezőket, de eleinte vérző szivvel tekintettem a németesen egyszerű műszerfalra! De ahogy múltak a hónapok elmúlt ezen érzésem is.
A különlegesség helyett jött a jobb anyagminőség, mert már pihe-puha a műszerfal (azoknak akik azt fogdossák ez pozitív, én nem ezalapján ítélek meg egy autót), szóval egyértelműen látszik a tökéletességre való törekvés.
Mivel az előző Focussal maradandót alkottak vezethetőségben, élményben ezt nagyon nehéz űberelni, és ezt gondolom nagyon jól tudták a gyárban is, úgyhogy az előző Focushoz képes ne várjunk világrengést!
Ez nem azt jelenti, hogy rossz, mert jobb, mint a régi, csak nem annyival, hogy elájuljon egy előző Focus tulaj...
Minden részletét továbbfejlesztették, de csak csiszolgatták, mert ami jó azon nem is nagyon kell változtatni. A váltó egy lehelletnyit jobb (igaz eleinte karcosan járt, de 5,000 Km környékén már "bejáratódott" szóval már ugyanolyan tökéletes mint amiről álmodik az ember:) A futómű picit komfortosabb, és jobban szigetelt a zaj ellen is, a stabilitás maradt a régi, az ugyanúgy bolondbiztos. A kormányzás is ugyanolyan borotvaéles, mint anno volt, csak talán nagyon picit kevesebb a visszajelzés (de lehet a nehezebb dízelmotor miatt van), és a motor pedig, hát az egy gyöngyszem!
Nemigazán tudom összehasonlitani az előző Focussal, mert az 1,6-os 100 LE-s volt és benzines, a Megane-hoz meg értelmetlen lenne hasonlítani, mert az a fasorban sincs ehhez képest.
136LE 320NM ez a két adat asszem bőven elég egy hozzáértőnek! Az autó úgy tol mint egy felújított gőzmozdony! Brutális, elementális, leírhatatlan élmény mikor előzésbe kezd az ember... Ki kell próbálni mindenkinek!:)
Mivel sokkal nyomatékszegényebb autókhoz voltam szokva eleinte fura volt az ülésbeszorító erő, meg oda kellett figyelnem előzésnél, is mert sokszor volt olyan, hogy meg akartam előzni egy autót, és elragadott a hév, és 2-3 kocsi lett belőle...
Pedig úgy mértem fel a szembejövő távolságából, hogy csak egyet tudok biztonságosan megelőzni... Egyszóval van benne tartalék, ami egy szempillantás alatt mozgósítható, csak padlóig kell taposni a gázt, és kész is vagyunk... Mindegy, hogy kettesben vagy hatosban van a váltó, a lényeg, hogy 1600-as fordulattól egy harckocsinyi nyomatékkal gazdálkodhatunk! Nem kell visszakapcsolgatni, felpörgetni, csak egy nyugott legyintés a jobb lábbal, és megoldódik minden... Imádom vezetni még mindíg! Nagyon stresszmentes közlekedést tesz lehetővé. És a hajtás csak az örömére válik, mert a fogyasztás rovására nem igazán írható! Majdhogynem mindegy, hogy 90-el vagy 190-el megy az ember, 6 litertől többet nem nagyon akar enni átlagban. De volt hogy országúton 4,3-as átlagom volt, és egy ilyen biztonsági tartalékokkal rendelkező autótól ez azt hiszen több mint baráti. Taglalhatnám itt oldalakon át, hogy milyen jól is sikerült az autó, de a legnagyszerűbb az mikor saját bőrén érzi az ember!
Ezért tanácsolom azoknak akik autóvásárlást terveznek mindenképp próbálják ki a Focus-t!!! Ne csak a forma alapján itéljenek! Ez az autó az érzékekre hat! Aki imádja a vezetést az tudja miről is beszélek! Szerencsére egyre többen ismerik ezt fel, és nem semmiért a második legkelendőbb márka lett országunkban a Ford! Szóval így tovább Ford, és nagyon várom a Focus III-at, mert 2-3 év múlva cserélek autót (sokat vezetek, és sok lesz már a kilométerem addigra) és addigra remélem egy újabb remekművel vártok a szalonban!
Hibalista
- Eddig még semmi, és ha az előző Focusomból indulok ki, akkor nem is fog semmi!:)
Ide hordtam szervizbe
Vagép RT Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 54750 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Renault Megane II 1,5 dCi | Következő autója? | Ford Focus III TDCi vagy Hybrid:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
