Lomha Fóka
Szöveges ítélet
2006 októberében vettük. Én nem ilyen autót akartam, főleg nem 1,4-es benzinmotorral. Csak sajnos nem voltam ott a döntésnél. A kereskedő, ahol átvettük, egy minősíthetetlen, hazug, átverős banda. Ugyanis a Trend felszereltséghez járó fedélzeti számítógépet "véletlenül" kihagyták. Emiatt fél évig ment a huzavona, majd abban maradtunk, hogy ingyen beépítik. Persze ez sem ment zökkenőmentesen, mily meglepő!
Maga az autó szép kívülről, csak a forma miatt nehéz kilátni belőle hátra. Hely sok van, elöl-hátul, csomagtartóban. Az 1,4-es benzinmotor gyenge az 1172 kg-os kasztni mozgatásához. Sok a kényelmi funkció, kíváncsi vagyok, mi lesz pár év múlva, amikor jönnek majd elő a hibái. Ugyanis a mostani autókat már direkt úgy csinálják, hogy ne tartson sokáig benne semmi, te meg fizess tíz- vagy százezreket a "javításért" a szerviznek.
2008-ban vettünk rá AEZ Intenso alufelnigarnitúrát. Csavarokkal, kerékőrökkel és szereléssel együtt 112660 Ft volt. Képeken látszik.
Nemrég múlt 10 éves, nagy és váratlan hibái szerencsére nem voltak, ajánlom is neki! Megbízhatóan teszi a dolgát. Tehát egyelőre nem igazolódott be a fenti felvetésem. Mondjuk szerintem ehhez hozzájárul a kevés használattal járó alacsony futásteljesítmény. Anyám használja városi futkosásra és bevásárlásra. Hosszú útra nem megyünk vele, max. 1 évben egyszer. Ez meg is látszik a fogyasztáson: nyáron 8-9-et, téli városi rövid szakaszokon 10-12 litert simán bever. De télen mutatott már 14-et is a fedélzeti számítógép. Bár a komputer 1-2 literrel felfelé csal a tankolt mennyiség és a megtett kilométerek alapján számított fogyasztásnál.
A fogyasztás és a javítások Excel táblázatban vannak vezetve. Ez alapján a 10 év átlagfogyasztása 8,45 liter, és mindennel együtt 595037 Ft lett ráköltve.
Mostanában van egy hibája, amire nem bírok rájönni, mitől lehet: a napi első hidegindítás után pár másodperccel a motor elkezd dadogni és fulladozni, fordulatszám leesik, motor majdnem leáll, majd felpörög 1000 fölé a fordulatszám, utána beáll rendes alapjáratra. E jelenség közben semelyik gomb vagy pedál nincs benyomva. A nap hátralévő részében egyetlen indítás után sem csinálja ezt. Egyszer tankoltunk bele prémiumbenzint, akkor nem volt vele ilyen gond. Aki tudja, mitől lehet, legyen szíves segíteni. Én alapjárati motorra, alapjárati léptetőmotorra (ha van benne ilyen) vagy fojtószelepre gyanakszom.
Hibalista
- 3 éves koráig semmi az olaj- és szűrőcseréken kívül. 5W30-as Ford gyári olajat, gyári minőségű utángyártott (Bosch, Hengst, Mann, mikor melyik elérhető és olcsóbb) szűrőket kapott és kap azóta is minden évben. Egy ilyen művelet díja anyag- és munkadíjastul kb. 15-17000 Ft. Pollenszűrő cseréjével együtt már 22-23000 Ft. - 3 évesen akkumulátor tönkrement, csere 15500 Ft. Utána sokáig megint csak olaj- és szűrőcserék, két műszaki vizsga alkatrészcserék és javítások nélkül, kopó alkatrészek (ablaktörlők, izzók). Illetve anyu egyszer tolatás közben kitörte a hátsó ködlámpát, új utángyártott 4265 Ft. - 6 évesen fékfolyadék, fagyálló, hátsó sárga indexek cseréje munkadíjjal 12120 Ft. - 7 éves korában az olajcserénél a szerelő szólt, hogy bár kevés a kilométer (kb. 40000 volt benne), nem ártana a komplett vezérlést lecserélni. Szétszedés után a gyertyákat és a szelepfedél tömítést is cserésnek ítélte. Ez a javítás mindennel együtt 56000 Ft volt. Ugyanezen év nyarán klímatisztítás és ellenőrzés, pollenszűrő csere 14000 Ft. Majd egy vegyszeres kárpittisztítás 10000 Ft. - 8 évesen a műszaki vizsgát már nem úsztuk meg javítás nélkül. Valamint az akku is megint tönkrement, kifolyt belőle a sav. Műszakira ki kellett cserélni két lengőkar szilentet, két kormányösszekötő rudat és a kormány gömbfejeket. Ezen alkatrészek és az akku kedvezményesen 68737 Ft-ba kerültek. Az alkatrészek cseréje, futóműállítás, műszaki vizsga 50970 Ft. Majd észrevettem, hogy a kifolyó akkusav szétmarta az akkutálca belsejét és alá is folyt, a biztosítékdoboz fedele el van törve és az egyik hátsó rendszámvilágítás belülről rozsdás. Ezeket megvettem gyári újban Ford szalonból 20600 Ft-ért. Majd a rendszámvilágítást és a tálcát kicserélték, kitakarították és lefestették azokat a részeket, ahova kifolyt a sav, valamint leellenőrizték, miért merül le folyton az akku. Ez került 10000 Ft-ba. Ebben az évben elég sok ráment az autóra. - Következő években megint csak olaj- és szűrőcserék. Utolsó műszaki vizsgára ismét nem kellett semmit sem kicserélni. Illetve a hátsó sárga indexekre mondták, hogy már majdnem fehéren villognak. De ettől azért átengedték az autót (ezt egyébként minden második műszakin eljátsszák). Az izzókat rögtön meg is vettem, de csak a tavaszi olajcserekor cseréltettem ki a szerelővel. Ugyanis nem egyszerű kivenni a hátsó lámpát, én pedig nem akartam feszegetni és eltörni. Most már majdnem patent az autó, csak a központi zár szuperreteszét kell még megjavítani és az említett dadogást/fulladozást is meg kéne szüntetni. Valamint május körül klímatisztítás és pollenszűrő csere van előirányozva.
Ide hordtam szervizbe
For-Top Kft. Mosonmagyaróvár, Gabonarakpart. Itt vettük, de nem hordjuk ide, még kötelezőkre sem. A szövegből kiderül, hogy miért, nem ismétlem meg. Azóta csökkentett létszámmal dolgoznak (egy értékesítő, egy alkatrészes és a szerelők), valamint a régi épület nagy részéből kiszorultak, amit most az Unix foglal el. Eme tényeken az előzmények ismeretében nem csodálkozom.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Helyi maszek autószerelő. Amit eddig megcsinált rajta, azzal elégedettek vagyunk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Toyota Corolla 1988 | Következő autója? | Nem valószínű, hogy lesz, esetleg egy Skoda Superb 1,9 PDTDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
