A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 TDCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Legalább úgy szeretem, mint a feleségem

Szöveges ítélet

Szeretném leszögeszni öreg FORD tulajdonos vagyok. Gyakorlatilag több mint húsz éve mindíg FORD márkám van. Szerettem volna nyilván más autómárkát is (kedvencem az AUDI), de sajnos nem engedhettem volna meg magamnak egy új AUDI-t a komplett szervizelésével és a fenntartási költségével együtt. Ezért az ár-érték arányok figyelembe vételével már évtizedek óta FORD-om van, de egy biztos mindíg új. (Anekdóta: talán az öreg Henry Fordot kérdezték, Ön szerint melyik a legjobb autó. Egy mondatot mondott: Az új autó a legjobb autó, fiatalember) Ez a harmadik vadi új autóm a FORD-tól. A tapasztalatom az, hogy ezek a közepes márkák is megpróbálnak zárkózni az élvonalhoz. Vagy talán az is igaz, hogy ebben a nagy gazdasági versenyfutásban (amibe a világ belekényszeríti az autógyártókat is) a nagy márkák is hozzáromlanak a kis és közepes márkákhoz (lásd: MERCEDES). Meg mondom őszíntén szeretem a FORD-omat. Már több mint 500.000 km-t vezettem Ford autót, de eddig még nem csalódtam benne: "Soha ne hagyott az útszélén" Igaz én azért az átlag embernél egy kicsit hozzáértőbb és szőrszálhasogatóbb (rigolyásabb is) vagyok, talán ennek is tudható be, hogy semmit nem bízok a véletlenre. Alapvetően midíg kombit vásárolok(most az utóbbi két új autóm is ez). Sokat vagyok külföldön és oda nem tudok egy kis csomaggal menni. Ami nagyon tetszik az hogy a Focus kombinak több mint 1,5 köbméter a raktere. Elfektetve az üléseket még kinyújtózva aludni is lehet benne, még nekem a 181 cm magasnak is. Bár nyilván a szálloda kényelmesebb (nem csak a kötelező reggeli maitt HI!), de azért szuper. A kényelmi szolgáltatások miatt nekem általában GIA van, de az katasztófális, hogy a mostani autóm rádiója milyen érzéketlen. Az ország számos területén egyetlen adót sem lehet befogni. A szervízben még csak egy percet sem fordítanak rá, azt mondják ez ilyen. A másik hogy az órája gyakorlatilag hetente késik egy percet, ezért havonta újból kell állítani. Ekkor már számottevően észrevehető a késés. Ez a rádióval együtt van, tehát együtt kellene a kukába dobni. Egyébként a többi kényelmi szolgáltatások emberközeliek, nagyon jó a fedélzeti computere, az van benne amira éppen kíváncsi vagyok (fogyasztás, hátralévő km, stb), ami a legfontosabb, hogy pontos is (legalább ez). Ami még zavar (nincs tolató radar benne, a legközelebbi autómban biztos, hogy lesz), a hátra való kilátás, rosszabb ennél az új títusnál, főleg a közeli tárgyak esetében, ez a régebbi típusoknál sokkal jobb volt. A motor: én megszoktam, hogy egy 1,6-os motorba (főleg a diesel-nek) legalább 5-6 liter olaj kelljen beletölteni. Ennek olyan maroknyi kartele van, hogy mindössze 3 liter olaj kell beletenni. Azt is megszoktam (mivel nekem mindíg új autóm volt), hogy az egyik szervíztől a másik szervízig elég (nem kell utána önteni az olajat). Ráadásul most már 20.000 km-ként van a kötelező szervize. Ez is nagyon pozítív (költségtakarékos). Eddig még ennél sem kellett. Remélem nem is kell a jövőben sem. Ami az új TDCi diesel sajátja: nincs úgynevezett diesel hangja (alacsony hőmérsékleten sem kopog a motor). Nekem az első Escort-om szívódiesel volt 160.000 km után bizony, amíg el nem érte az üzemi hőmérsékletet azt mindenki tudta, hogy diesel. Nyilván meg vannak a saját korlátjai a soros négyhengeres motornak, de ez az új technológia az már sokkal jobb, mint a volt hagyományos diesel-ek, forgatónyomatékban, fogyasztásban, egyszóval mindenben. Ami még érdekessé teszi (és csak jó) az új diesel-t, hogy nem kell várni az izzításra, azonnal indul. Eleinte idegenkedtem tőle, de most már olyan mint egy benzines. Ha még a kis fordualatokon való lustaságán javítanának akkor szuper lenne. Általában 5 évente cserélem az autóimat (ismétlem megint: mindíg újat veszek) és addig általában 200.000 km-t megyek vele, tehát nem keveset (évi 40-50 ezer kmt), de meg vagyok elégedve a FORD-al.

Hibalista

- A 2004-es modelt 2005 áprilisában vásároltam vadi újként (0 km-rel). A két és fél év alatt most már túl vagyok a 80.000 km-es szervizen is. Az a típusú ember vagyok, aki nem csak beadja az autót a szervízbe, hanem folyamatosan ott is van a szervízben és teljes egészében végig nézi az autó szervizelését. Nem csak azért mert műszaki lévén érdekel is a dolog, hanem szeretem a biztoságot is ellenőrizni. Érdekes ez az 1,6-os TDCi. Azt mondják semmi köze a Fordhoz, mivel ez egy PEUGEOT fejlesztés. Ami igaz, az igaz, nem túl nagy motor, de annál erősebb. De ahhoz legalább 2000 felett kell lenni a fordulatnak. Akkor úgy meglódul az autó és megy mint a "meszes". Alacsony fordulaton erőtlen. Vezetés közben azt vettem észre, hogy az alacsony fordulattól gyorsítva erős rezonanciák voltak tapasztalhatók. Ezt el is mondtam a szervízben. Hát meg is volt az eredménye a kipufogó rögzítőbak (még a flexicső előtt lévő, ami a motorhoz rögzíti a kipufogó csövet) eltörött. Pedig ez egy 5 mm vastag lemezből formára nyomott tartóbak. de valószínű olyan erős a rezonancia, hogy ezt a három ponton a blokkhoz csavarozott tartót is képes eltörni. Az eltörés után még hangosabb volt a rezonancia érzése. A csere helyett simán összehegesztették, de az tökéletes megoldás volt (Bár a hegesztésnél felkeményedik az anyag, tehát várható az újbóli eltörése). Azt mondták a szervízben: Ó ezt a problémát már ismerjük, semmi gond összehegesztjük. Most a 97.000 km-n is túl van az autó és a rezonancia miatt további problémát fedeztem fel. Az olajnívó pálca tartóbak is eltörött ezt már jeleztem is a szervíz felé, hogy a 100.000 km-es szervíznél csere van.

Ide hordtam szervizbe

Mivel az autót újként vettem, ezért kizárólag márkaszervízben szervizeltetem. Ez pedig az Autófort Könyves Kálmán krt-is szervize. Ez itt egyben márkakereskedés is és egy jól felszerelt szervíz is nem csak alkatrésszel, hanem szakembergárdával is. Van öreg aranykezű Józsibácsi is, de van informatikát is jól ismerő fiatal hozzáértő szakember is, aki az autó computerének minden részét ismeri és felvilágosítást is ad minde részletről. Eddig még nem csalódtam bennük. Pedig rólam nyugodtan el lehet mondani, hogy még a kákán is csomót keres.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Az előzőekhez kapcsolódóan, azért kérdezgetek is: a szerelők rendszeres oktatásokon vesznek részt (az új típusok megismerése miatt), láthatóan hozzáértően végzik munkájukat. (Ritkaság, legtöbbször be sem engedik a szervíz területére a tulajdonost, munkavédelmi előírásokra hivatkozva)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 97000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Szamara Következő autója? FORD
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)