Középszer?, de megbízható
Szöveges ítélet
a computerhiba észlelésekor vittem garanciális szervízbe (Auto Fort Könyves Kálmán körút, hát valami fantasztikus szervíztapasztalat következett) A szervízbe el?re megbeszélt id?ben az el?re egyeztetett probéma miatt vittem be a gépsárkányt. Leültettek, hogy várjak egy kicsit. 15-20 perc elteltével érdekl?dtem a gépem hogyléte fel?l, és mikor bementem a szervízbe (természetesen kísérettel) meglep?dve tapasztaltam, hogy csordogál lefele az olaj bel?le!? Kérdésemre a munkafelvev? is értetlenül állt a probléma el?tt, mert ? azt hitte ezért vittem be az autót, de a munkafelvételnél nem kérdezte, mi a problémám (azt hittem a telefonos egyeztetés alapján tudja)(kaptam egy ingyenes olajcserét, de minek 3.500. Km-nél) Még olyan apróbb, bosszantó dolgok is adódtak, hogy az autó küszöbjén a javítás elvégezte után olajos súrlódásnyom volt látható, letöröltem a munkafelvev? el?tt, és gyönyör? 2 db 3-4 cm hosszú karcolás volt látható, valamint az autó világos alsó kárpitozott részén olajsáros lábnyomok éktelenkedtek. Kérd?re vontam a munkafelvev?t, mi okozta a problémát, de s?r? tagadásba kezdet, hogy csak ? volt az aki vezette az autót, és az ? lába nem olajos. Ekkor rákérdeztem, hogyan jutott be az autó a m?helybe, miközben ? mindvégig bent volt a szalonban, a tagadása alábhagyott és felajánlott egy takarítást, amit nem fogadtam el.
Majd, miután újra felvilágosítottam ?ket, hogy a telefonon elmondottak hogyan hangzottak, közölték, hogy valószín? az üzemanyag jeladója problémás, megrendelik az alkatrészt, 2-3 nap múlva itt lesz, és üres tankal hozzam szervízbe (ekkor még tele volt a tankom).
2 nap mulva szólnak, hogy másnap vihetem, az autót. Úgy gondoltam, adok még egy esélyt a szervíznek (nem kellett volna) Bevittem jeladócserére az autót, a tankban 3/4-ig volt az üzemanyag szintje. Javitás után (3-4 óra) az üzemanyagszintem drasztikusan lecsökkent 1/2 és 1/4-ed közé. Rákérdeztem, mi okozta a problémát közölték, egy kis üzemanyag kilöttyen miközben a tankom leszerelték. Mután csontra kijártam az üzemanyagot a következ? napokban az autóból, és teletankoltam, észleltem, hogy kb. 20-22 liternyi üzemanyag löttyenhetett ki? Szép kis löttyenés!!!
Ezután ebbe a szervízbe nem vittem többet a gépest, mert még a végén motor nélkül kellett volna elhoznom (arra is meglett volna a kilöttyenéshez hasonló mese).
Ezután vittem a 2. szervízbe (Ford Ivanics Bp., XI. Méhész u.) Itt közölték, miután újra computerhiba folytán nem írta ki a gép a megtehet? utat, hogy nem volt semmi baja az üzemanyag jeladónak, ez egy típushiba, amit már 2004 elején közöltek minden szervízzel (el?z? javíttatás az el?z? szervízben 2004 09. hó), hanem a computer hibája, és azt kell cserélni. Csere után a hiba nem jelentkezett. Ebben a szervízben készségesek, segít?készek, azonban a motor nyikorgására itt nem tudtak választ adni, ezért csökkent az értékelés a maximálisról.
Amúgy az autóval semmi olyan probléma nincs ami miatt cserbenhagyott volna, a 6,7 literes fogyasztást városban sikerül elérnem, igen kímél? hajtással, a motort sohasem pörgetem 1800-1900 fordulat felé, keveset fékezek, azaz nagy követési távolságot tartok. Ez a fogyasztás klíma nélkül valósul meg.
Kímél? hajtással autópályán 120-130 km/h sebességnél 5,6 l/100 km
Normál hajtásnál, városban, klímával 8,2 l/100 km.
Tehát a fogyasztása egész jónak mondható, bár az egyik ismer?s?mnek sikerült a városi fogyasztást 12-14 liter közé tornásznia.
Az autó egész jónak mondható, csak nekem kissé szürkének mondható, ugyanis Én a nagyobb autókat szeretem, de ez a párommal kiválasztott középmegoldásnak mondható, ugyanis ? kicsit akart.
Azóta a véleménye változott, mióta ebben ül, és reményeim szerint a következ? autónk már lehet a fels? kategóriához közelebbi kasznival megáldott vas.
Hibalista
- Már megvásárlása után kb. 3000 km-el apró, de annnál bosszantóbb hiba ütötte fel a fejét a kicsikénél, a fedélzeti computer, rakoncátlankodott egy kicsit, és nem írta ki a még megtehet? utat. Üzemanyag jeladó csere ingyenes, garanciális!
- 20000 km-nél újra ugyanez a hiba computer csere ingyenes garanciális
- Motor hidegen alacsony fordulatnál nyikorog, szerel?k nem tudják mi a baja, még így járok vele
- kormánymozgatásnál nyikorog, most viszem szervízbe
Ide hordtam szervizbe
Auto fort Bp., IX könyves K. körút
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ford Ivanics Bp., XI. Méhész u.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | orion 1,6 D | Következő autója? | Volvo S 80 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
