Könyvelők kocsija
Szöveges ítélet
Mit mondjak.
Nem vettem, kaptam. Céges autó, amúgy nem rossz autó, csak nem olyan mint a reklámokban.
Kezdem rögtön az illúziórombolással. A futómű egyáltalán nem sportos. Kiszámítható, jó érzés vezetni, de aki tud és szeret-ne gyorsan vezetni, hamar rájön, hogy a Focus elkezdi tologatni az orrát és ezzel lelassítja magát, nem érdemes tovább provokálni, met kiszámítható sodródás helyett hirtelen keresztbe áll. Ezzel a diesel motorral még tragikusabb a helyzet. Korábban próbáltam más. Kollégának is van korábbi. Ezért az első dolgom volt az ESP bejelölése az extralistán. Ez azért is jó dolog, mert ehhez adnak hátra tárcsaféket (2007 van!!!) és vészfékasszisztenst is. Ezek néhány koccanástól megmenthetik az embert. Egyébként az ESP meglepően későn avatkozik be, és sokkal hamarabb feladom. Mármint belefékezek, vagy ellenkormányzok, sokszor vele együtt.
A benzinesek egy kicsit kezesebbek, de nem sokkal jobb a helyzet. Szóval nem kell elájulni, nincsenek csodák. Ami gyorsnak tűnik, nem biztos, hogy az is. Ha valaki szeret vezetni, próbáljon meg egy Alfát, vagy egy kisebb BMW-t, és utána lehet magyarázni a sportos Fordokról.
Ami felháborító, hogy németországban az ESP, a tárcsafék, a vészfékasszisztens és a hat légzsák az ALAPfelszereltség része, ezek itthon mind pluszpénzbe kerülnek. Ennyit az 5*-ról! Nálunk.
Hibákról nem tudok számot adni, mert még nem volt meghibásodás. Ez derék dolog. Ami bosszantó, hogy a fényszóróizzó csere horror, és elég gyakran van rá szükség, pedig sram és Phillips került csak bele. És persze a plasztik spórolás csodája a műanyagperselyes kuplungpedál. A gyár könyvelői és elemzői biztosan jól alszanak, de a szervizesek annál kevésbé. MINDEGYIK Focus II hibája ez!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miért nem javítják ki????????
Törvényszerűen előjön, főleg, ha meleg idő van és már futott vagy 20.000km-t. Persze lehet kenegetni, de műanyagot kenni, ezt műszaki embernek nehéz eladni, könyvelőknek persze egyszerűbb lehet. Na ez van, égő főleg idegen utasnak magyarázkodni.
Ami nagyon jó:
Csendes, kényelmesek az ülések, a futómű nagyon strapabíró, elég magas a rossz utakon is. Sokat kapott már, és még nem kellett állítani. 4 tárcsával remekül fékez. Az ülések kényelmesek, jól tartanak és nem iszzasztóak, külön dicséret a fejtámláknak. Nem volt még hiba. Ezzel a motorrla, mert az 1.6 tdci-k úgy hullanak, mintha csak összelapátolták volna.
Sokkal jobban megéri az 1.8tdci-t választani, mint az 1.6tdci-t. Mivel közvetlenül is össze tudom hasonlítani őket, kettő is van a cégnél, ezért feltűnik, hogy mennyivel kultúráltabb. Nem csattog, nincs szelephang, nincs rángatás kis fordulaton. És adnak hozzá 2005/16" felnit felár nélkül. Kell is. És ami a lényeg, 2000-3000ford/perc között sokkal nyomatékosabb. És hát az ember igyekszik itt tartani, mert ez a mindennapi tartomány. Jó a kilátás előre, szépek a világos kárpitok. Érdemes ezt válaszani, mert a másik elég komor, olcsó hatású. Erős a világítás, jók és szépek a műszerek. Az index és a fényszóró kapcsolása élmény.
Rossz dolgok:
Kezdkük kívülről. A ködlámpa csak dísz. Értelmetlen, ködben használhatatlan, túl magasan van ahhoz, hogy eredményes lehessen. A bogarakat lehetetlen az elejéről eltávolítani nyáron. Az oldalablakokról a gumi számomra érthetetlen módon nem húzza le a párát, vizrt MIÉRT? Ez balesetveszélyes is! Ilyen autóm még nem volt, teljesen érthetetlen. Ezt még egy "sz*r" Trabant is tudja! Az ablakmosófolyadék betöltése is szánalmas, kicsi ferde nyílásba lehet lassan becsorgatni, ez szeles időben igazi mutatvány. A kitámasztópálca persze útban van. És a tartály: növelt tartálytérfogat kb. 4,5l EZ VICC!?! A 89-es Tipo-ba alapban fért 5l, merthogy akkora az áruházban a nagy kiszerelés. persze ha jelez, merthogy azt is tud, akkor csak 3-at lehet belecsorgatni. Igazából szerintem ez az egyik alkatrész, ahol le lehet mérni, hogy mennyire átgondolt egy autó.
Ablaktörlők elöl egész jók, a hátsó mosó törlő egység inkáb csak kötelező kellék. A hátsó szélvédő persze tiszta időben is ótvar mocskos lesz egy nap alatt. A gépi mosó a gyári spoiler miatt csak a felét takarítja, a mocskos lé végigfolyik a tiszta részeken is. Hiába, gyenge az aerodinamika. Az ajtók könnyen és szépen nyílnak. A csomagtér viszont néha nehezen záródik. Az első kerék azonnal teliveri sárral az egész oldalát. Lásd szerviz.
Belül:
Egy közel 5M Ft-os autóban nincs kárpit az ajtókon. Ez önmagáért beszél! Ezért is jobb a világos belsős, az sem koszolódik. A műszerfal ránézésre olyan mint egy nagy darab radírgumi. tapintásra is, de ez nem annyra érdekes. A CD-s rádió felejthető. Nem vagyok egy nagy audiofan, de ami ebben van. A rádió vételi képessége szánalmas és egy fél perc kell az adók közötti váltáshoz. A távirányítója pedig felesleges. Ez az a rész ahol a Ford felnőhet egy Renault Thalia-hoz akár!!
A váltó pöpec, amíg tatásan kapcsolgat az ember. Elég egy gyors mozdulat, és akadhat is. Érdekes módon nem mindig. Szóval elmegy, szerethető is. A ormányzás viszont elég érzéketlen. A hátsó futómű befeszíti az autót a kanyarba és ez érezhető a kormányzáson is. Nagy erős szilentek. Nincs éle az egésznek Olyan átlagos. nagyon megdől kanyarban, talán ez a lassúsága egyik oka.
Ja, a teljes pótkerék miatt nem maradt csomagtartóm.
Szóval álsportos, spórolós, kényelmes, családi autó olyanoknak, akiknek a vezetésnél a megbízhatóság és az ár fontosabb
Olyan mint egy számítógép. lelketlen.
Könyvelők autója ez.
Hibalista
- Csupán a kuplungpedál nyikorog 30.000km-től, de ettől még működik.
- A fényszóróizzók meglepően hamar kiégnek. Nehéz a csere. 5000Ft/alkalom.
Ide hordtam szervizbe
FOR-TOP Tatabánya. Csak két dolgot írnék le:
1. a 20.000-es szerviznél sikerült az általam telitöltött ablakmosó tartályba még két liter gyári horrorárú folyadékot tölteni, viszont a min. 9,5Co-ot mutató hűtőfolyadék szerintük teljesen jó érték. (decemberben!!!)
2. mivel sokat járok sáros helyeken, ezért rögtön az autó átvételekor jeleztem, hogy szeretnék első sárvédőtoldatokat, majd minden alkalommal újra. 11 hónap alatt sem érkezek meg!
Az olajat legalább cserélik. Ezt onnan tudom, hogy a motortakaró burkolara is tesznek. Jó sokat.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 39875 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mégane 1.6 Classic RXE | Következő autója? | Még mindig ez a szolgálati, de közben vettem egy saját Lancia Deltát. Ég és föld, pedig 12 év a kül. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
