Kompakt útfaló
Szöveges ítélet
2006 szeptemberében vásárolta a cég nekem az autót. Elötte egy 1,6 benzin volt az előző kaszniból. Én választottam, de sajnos határok voltak. Jól felszerelt (aut. klima, 4 el ablak, mp3 Sony hifi, plüss belső ...) jó áron. A futómű az előző Focushoz képest lágyabb, nekem az jobban bejött. Az autó egyébként nagyon csöndes. 1,6 dízel létére jól megy, de sajnos én többet szeretnék, emiatt mindig hajtom, és ez a fogyasztáson is meglátszik (7-8 között, de 160-180 utazóval). Nagyon jó a hifi, szépen szól, jól kezelhető. Az ülés lehetne kényelmesebb, és jobban tetszene ha mélyebben ülnék. Rövid az ülőlap is nekem. Váltó kiváló, bár a régiben talán még ennél is jobb volt 150000km után is.
Mindezek ellenére egy nagyon jó autónak tartom, és mindenkinek csak ajánlani tudom, tágas, gyors, értékarányos.
Közben eltelt egy év, és már 100000 km-nél járok. Bekerült egy kis chiptuning is, amitől a teljesítmény jelentősen javult. A korábbi 11,5-ös 0-100 km/h gyorsulás helyett 10 mp lett, mérve. A fogyasztás nagyon tempó függő, 120-130 között 6 l alatt, de sikerült már 10 l-es átlagot is csinálni. Továbbra is csendes, megbízható, és tágas is, az egész család szereti (2 gyerek). Az esőérzékelő ablaktörlő általában jól funkcionál, bár az eső elállása után nehezen akar leállni. A Sony hifi nagyon szépen szól, és van aux csatlakozója is. Egyszóval mindenkinek ajánlani tudom, ennél rosszabb sose legyen.
Ismét eltelt majdnem egy év és most már 150 000 km-nél járok. Ahogy elmúlt a 100 000. km, elkezdtek jönni a problémák. Néha leállt menet közben, valami kormányhibát írt ki a műszerfalra. A szervízben 5. alkalomra tudták megjavítani, pedig nagyon egyszerű baja volt, megtört kicsit egy kábel a kormányfelé vezető kábelkötegből. Utána tönkrement a részecskeszűrő, mert 60 000km-nél elfelejtették adalékkal feltölteni - csere garanciában. Aztán 130 000 km-nél a turbó ment tönkre, éjjel, assistance-al haza, egy hét autó nélkül, ahol eltörték a motor takaró lemezt és elfelejtettek egy vezetéket a helyére tenni (majdnem ismételt részecskeszürő csre lett). Az autó viszont továbbra is jó, ha a szervízek a munkájukat végeznék 8000,- Ft-os óradíjért. Kényelmes utitárs, a menetteljesítményhez a fogyasztás is rendben, nem zörög, nem csattog, minden rendeltetésszerűen működik. Továbbra is ajánlom.
Hibalista
- egyszer a turbócső lecsúszott, valami zörgött a műszarfal alatt, részecskeszűrő elromlott - csere garanciában, turbó tönkrement - csere garanciában, és több apróság, amit mind a szervízek okoztak
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Ford Móczás - Baja
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | focus 1,6 kombi | Következő autója? | Focus 2,0 TDCi, BMW 320d mind kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
