Kókuszgolyó, a kanyarodógép
Szöveges ítélet
Céges autó, testületi döntéssel választottuk ki. Két oka volt annak, hogy ráesett a döntés: a logisztikai igazgató kolléga fordmániája, és az, hogy ennek a bérleti díja volt a legkisebb az összes szóba jöhet? típus közül. Nekem nagyjából mindegy volt, csak négyajtós G Astra ne legyem. Megjegyzem, hogy a feleségem Escortja tetszik nekem, de az más, az régi autó, már lelke van.
Nagyon fapados kocsi, alig van benne valami kütyü, legalábbis nekem, aki utóbbi id?ben Opel Zafirában és Fiat Stiloban teng?dtem, fura volt, hogy az elektromos ablak gombját végig nyomni kell (ezt a hedonizmust!), nincs hátsó elektromos ablak, tempomat, nem lehet külön kapcsolni az els? és hátsó ködlámpát (az els? egyébként sem jó semmire, de hát ott van), kulccsal nem lehet ablakot emelni-ereszteni, nincs deréktámasz: nem állítható deréktámasz nincs, semmilyen deréktámasz nincs.
Kényelmetlen: ha a lábamnak akarok jót, akkor a hátam kezd fájni, és fordítva (hol van már a Dacia rugós fotelje!).
A motor! Na a motor az valami fenomén, megy mint az állat, teljesen mindegy neki, hogy mekkora a rakomány és az emelked? d?lésszöge (ezt a megjegyzést a gépkocsi árához kéretik viszonyítani, kérem a prémiummárkák tulajdonosait és rajongóit, hogy tartozkodjanak a röhögést?l). Nagyon rugalmas a motor, ritkán kell visszakapcsolni, viszont bizonyos helyzetekben elég nagy a turbólyuk. Igen szolid a fogyasztása, olyan 5.3 körül van, a két véglet 4.9 és 6. Jó lehet kormányozni, remek a futóm?, jók a fékek, jól érezni a kormányt, szeretem vezetni.
Nagy és jól kihasználható a csomagtartó, viszonylag sok hely van hátul is. Összességéban praktikus kocsi de egy kicsit jobban kényeztethetne.
----------------------
Ma reggel a kedves golyóbis betöltötte 42 ezredik életkilométerét. Két hete átesett a 40 ezres szervizen, semmi gond nincs vele. Az első futómű korábban említett nyöszörgése a meleg idő megjöttével megszünt. A motor most már kellően be van járatva, fantasztikusan húz már alacsony fordulatszámon is. A turbólyuk továbbra is jól érezhető, de kezelhető. A váltó is kellően bekopott, pihekönnyűen kezelhető, szinte berántja a kart a kiválasztott fokozatba.
Nagyon jól lehet kanyarodni vele, néha olyan érzésem támad, hogy a kormánykerék elfordítására leül a futómű, és a kocsi "belefekszik" a kanyarba. Élményautónak is elmegy (persze nem egy BMW 120, de nem is olyan drága), viszont a vezetőülés kényelmével most sem vagyok teljesen kibékülve.
Kipróbáltam, mennyire lehet levinni a fogyasztását, ha egy kicsit visszafogom magam, az eredmény autópályán, egyedül, légkondi nélkül, 120 km/h-val, rövid 140-150-es előzésekkel 4.9 l/100km. El tudom képzelni, mi jönne ki stabil 80-nal, de nincs türelmem kipróbálni.
Az előző ítéletemben (Kókuszgolyó) kissé szigorú voltam, így az osztályzataimból csak három csillagra futotta, négyet simán megérdemel a kocsi.
Hamarosan le fogom adni, biztosan hiányozni fog, pedig az utód sem akármi.
Hibalista
- Valamikor 5000 km körül levált a szélvéd?tömítés (víz nem folyt be, de a menetszél érdekes hangokat hozott ki bel?le), garanciában javították. Mostanában kedélyesen (amúgy vitorláshajósan) nyikorog/recseg-ropog a futó- és kormánym?. Lehet, hogy ezek a hosszas szalonban álldogálástól vannak (2004 decembert?l 2005 áprilisig a kirakatban volt). A m?szerfal id?nként valamilyen zajt ad ki, nyaklevesre kussol.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiat Stilo | Következő autója? | Opel Zafira |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
