Kismondeo
Szöveges ítélet
Nagy várakozások után ( Szörnyűfrancia automat eladva ) vettem át Január utolsó napjaiban. Valahogy minden a helyén van, rögtön rátaláltam a kapcsolókra, állítókra, bizgentyűkre, mintha eleve a JÓ helyre tették volna őket. Kezdeti ( első 1000 km ) tunyasága után hamar kimutatta a foga fehérjét: szürke hétköznapi átlagautó a pirosnál, sárgára vált a lámpa, méltóságteljesen, mégis sportosan elindul, s 3800- as fordulatokon váltva - 100 km/h = 10,5 mp, 150km/h = 25 mp simán állva hagy bármilyen sportosabb gépet is, ezáltal a többi autósnak persze leesik az álla, mert a tipikus kismondeótol nem várnak ilyen teljesítményt. Persze nem is ahhoz kell ilyen motor, hogy felvágjunk vele, egyszerűen csak a mindennapi ( én átlagosan napi 150 - 200 km- t autózom ) kocsikázás közben néha jól esik egy kis namegmutatomnekik! Vagy csak jó érzés tudni, hogy egy rosszul elkezdett előzés közben hamarabb kijövök a bajból, mint ahogy belekerültem. A 115 lóerős motor másik előnye, hogy ha csak simán autózom olyan halk, és simán fut, mintha nem is járna. Fogyasztása: 0 - 1000 km- ig = 12 liter, 1000 - 5000 km- ig = 9,5 liter, azóta viszont kicsivel 8 liter alatti. Budapesten, és környékén főként éjszaka, néha rövidebb országúti távokon, taxi üzemmódban használom. A futóműve jóval átlag feletti, a rugózását, úttartását, kanyarstabilitását, vezetési élményét lemásolhatnák akár a Mazda 3, vagy az Aston Martin tervezői is --- Ja, persze onnan való. Legalábbis a padlólemez megegyezik. A Trend felszereltséghez tartozó Cd- s rádió 6 hangfallal úgy szól, mint bármely multiplex mozi, még nagy hangerőnél is tisztán, torzitás nélkül adja a hangzást. A manuális klíma egyszerűen kezelhető, kivállóan hűt, vagy fűt, és nem érződik teljesítmény veszteség. A kasztni kényelmes, munkaautónak, taxisként is és családom és 3 gyermekem szállítása közben is megfelelő méretű, igaz elkel a kombi puttony. Az ajtók nagyra nyílnak, és van elég lábtér is.
Viszont van néhány idegesítő apróság: Érthetetlen számomra, hogy egy közép felszereltségű, alapáron közel 4,5 milliós autóból miért kellett kispórolni a külső levegő hőmérőt?! Olyan drága cucc az? Egyszerű felszereltség lehetne a kis komputer is ( de nem plussz 250 ezerért ). A külső tükröknek akkora a holtterük, hogy az elején erősen szokni kell, a kevésbé óvatosak - mint én is - simán nekimennek dolgoknak - persze ezért van a Cascó! Az oszlopok A, B, és C túlontúl szélesek, hogy a nagyobb biztonságot fokozzák, ezáltal viszont kanyarodáskor szinte semmit nem lehet kilátni az autóbol. A rablásgátlós gyári csúcsriasztóhoz a kereskedő semmiféle leírást nem adott, mitöbb fogalma nincs, a működéséről. De ha elromolna, vigyem csak vissza, van rá 3 év garancia. Ezért is vettem többek között: most már mások is hirdetik a becsapós 2 + 2 év garanciát - persze de csak 100 ezer km- ig, míg a fordhoz írásos garanciát kaptam assistance szolgáltatással együtt 3 év, km megkötés nélküli teljes körü gyári garancia!!! Ők bíznak az autójukban! Hát bízzon benne más is. Jó tanács azoknak, akik új autót akarnak vásárolni: érdemes szétküldeni e- maileket több Ford kereskedőnek is, mert más - más akciókat tartanak, + megéri a győri telephelyről választani a több száz raktáron lévő autó közül! Én így kaptam flottakedvezménnyekkel együtt közel 800 ezer forint kedvezményt. Nem Mindegy. Az új Focus - egyelőre - jó, megbízható, elérhető, és mégis egy kicsit más! Nem szabad viszont az 1,4- es motorral venni, az egy elavult, gyenge motor nem birja el az 1400 kilós alapsúlyu gépet.
Hibalista
- Jobb hátul terheléskor valami nyikorog, a szervízben már láttak, halottak ilyen jellegű problémáról, tudják mi okozza, csak éppen nem sikerül megcsinálni - de kitartóak!
Ide hordtam szervizbe
1. Ford M1 Autócentrum Törökbálint
Kedves, barátságos hangulatú a csapat, mindenben készségesek mindenkinek csak ajánlani tudom!
2. Ford Szeleczki Fót:
Kicsit átnéztek rajtam, persze minek zavarom őket reggel - vagy pont ebédidőben. Egyszerű bejelentkezés, hosszas várakozási idő ( 2 hét ), majd gyors, precíz munka.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9600 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Picasso | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
