Kis ST, a barátnőm után a legfontosabb!
Szöveges ítélet
Milyen az én Fókám? 1.6 benzines -100 Le, Trend felszereltség + Trend csomag.
2006 nyarán nagyon sok autót kipróbáltam, megnéztem, mielőtt a Focus mellett döntöttem ( G, H Astra; Octavia Tour; Megane; C4 ). Az autóvásárlás számomra nem lett volna égető, mert volt egy 4 éves limitált szériás Suzuki Swift 1.3 GS Sportom, ami nagyon jól ugrott városban és mindemellett még keveset is evett. Egy kis gondom volt vele, mivel néha szeretek röptetni, nem akartam, hogy a konzervdobozomban temessenek el az út szélén. Szóval igaz volt a szlogen rám is: Száguldunk és félünk! Az egy feeling: 160-170-el menni 155-ös gumikon, úgy, hogy minden kis szellő akkorát lök az egérkamionon, hogy elég beilleszteni a kamionok és a szalagkorlát közé a pályán. Ja és abban a sebességtartományban már nem kell bajlódnod a fékezéssel, úgysem tudsz megállni.
Mi az amit én ezek után akartam? Legalább 1.2 tonnát, 205/55 R16-os gumikon, hogy tudjak egyenesen menni (oldalszélben) 140 felett is, ne vesszen el a bébi kerék minden kátyúban (ez 2 mérettel nagyobb… a kategória legnagyobb kereke) és a 205-ös gumik már elég jól le tudják ragasztani a vasat az aszfalthoz. Kis hátrányuk azonban mégis van, a szélességük miatt nagyon könnyen felúszik a vízre…. de, kit érdekel…? :-) A biztonságot megkaptam… szerintem… ez egy kis tank! Akartam még szervokormányt a parkolásokhoz, ez is meg van, városban állat, teljesen elkényelmesít, csak nem keményedik fel nagy sebességnél, ezért nagyon kell vigyáznom, hogy mit csinálok 180-nál (kis újjal felborítható a vas), ezenkívül az útról sem ad semmilyen visszajelzést. A gázpedál megint csak indirekt, nem akkor gyorsít, ha akarom, hanem „5 perccel később”, még egy tisztességes gázfröccsöt sem lehet vele tolni. Utálom az elektromos gázpedált! Ezzel nem kell városban gyorsulni! :-( Ha egyszer pörög a motor, akkor azért már jó…. bár a 100 Le 1.3 tonnára nem sok! –átlagos teljesítmény. A fogyasztása viszont kicsit sok. A cimbimék egy ugyanilyen tömegű és teljesítményű (1.6 benzin 105 Le) Astra GTC-t használnak, szintén 205-ös gumikon és az 9 decivel kevesebbet eszik. Jó talán azért, mert az már bekopott, az enyém meg még nem igazán: 6900 km van benn ( 2006.08.05.-én vettem ). Egyébként a GTC-nek a végsebessége is kicsit több lesz úgy tűnik. :-( Az én fókám egyelőre nem akar 180-nál többet menni! Ami kiakaszt !!! Szóval mit eszik most az enyém? Tisztán városban 9.3, országúton (110-120 km/h) 7.1, pályán (140 km/h folyamatosan) 9.4, átlagban ( 70% város) pedig 8.4 szokott kijönni. Ezek persze a minimum értékek, óvatos használatnál (kevés gyorsítással)!
Mi az amit elvesztettem az autócserénél? A vezetés élményét, ebben nem érzed a rezgéseket, a motort, a kátyúkat, az utat és a sebességet sem. Olyan a Fóka 180-nál, mint a Suzi 80-nál. Megszűnik a külvilág, nem történik semmi sem. Csak némán megy. Ezt kicsit sajnálom. A futómű és a súlyelosztás nagyon profi. Ha ezerrel bevered egy kanyarba, nem kell ellenkormányozni, nem repül el a segge, nem tolja bután az orrát, ez teljes testel indul az árok felé (abszolút jóindulatú), még egy kezdő sem képes vele leesni az útról! A lámpák kicsit gyengék elöl, mondjuk én a 80/100 Watt-hoz vagyok szokva. A ködlámpa kéész: amikor először bekapcsoltam, kiszáltam megnézni világít-e.. annyi fénye van mint egy öngyújtónak, emeltünk a magasságán, szerinted jobb lett? :-) Hát nem! Ekkor szétdöntöttük és kiderült, hogy 35 Watt-os izzók pislákolnak bennük! Nem hiszem el! A tervezőjének nem kívánok mást, csak, hogy egész életében ezekkel a ködlámpákkal járjon! Negatív még, hogy ennyi pénzért nem lehetett mindent színre fújni… Pozitív viszont, hogy a hátsó kipuffogódobot (ellentétben a régi Fókával), már nem hátra tették, hanem a hátsó ülések alá, így egyrészt nem csúfoskodik a seggén, másrészt úgy alakítod át a rendszert ahogy akarod, ott hozol ki rá véget ahol szeretnél!
A belseje szerintem az ezüst berakások miatt gyönyörű. Szép a kétzónás digit. klíma, a középkonzol és az ezüst berakásos sportkormány is. Lehetne benne egy kis plüss is… de, ez a legkevesebb. Kicsinyes még a hátsó dob fék is, de mindegy…
A lényeg, hogy a gép nagyon csini, szeretem és ezért a pénzért nincs nála jobb! Csak ajánlani tudom mindenkinek!
Konstrukciós hiba: a hűtő (a klímáé van elöl) nincs védve semmivel, így folyamatosan kapja a nagy kavicsokat, elöbb-utóbb kilyukad. Az ismerősömé 1 évet sem bírt, szervíz, csere: 80.000.- Ft. Én levédtem nagyon sűrű hálóval.
Szervízben még csak 1x voltam ( + az átadás ) 3000 km-nél, az akkori tapasztalataim nagyon jók voltak, jó hely, jó csapat:
Ford Strauss -Szombathely
Hibalista
- semmi... ezért vettem Focust!
- Újra jelentkezem: már van egy kis apróság, az első szélvédő körül lévő kis gumi féder kezd kijönni a helyéről, vissza kell ragasztatnom. (ez elég tipikus a fókáknál, egyik ismerősömé be is ázott ugyanott -fél éves korában)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GS Sport | Következő autója? | Még nem érdekel, majd 6 év múlva. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
