Kis pénz, kis foci...
Szöveges ítélet
Először az előnyeiről pár mondatban: megbízható motor, a lengéscsillapító cseréjén túl semmi sem romlott el benne a megtett 85.000 km alatt. Rövid távokra (max. 200-250 km) relatíve kényelmes, alkatrészek nem túl drágák hozzá. Sajnos ezzel a pozitív lista véget is ért...
Bár anno rövidebb távokra vettem, később úgy alakult az életem, hogy hosszabb szakaszokon kellett használjam, kizárólag autópályán, esetenként 1000 km-t megtéve.
Összességében a következő tapasztalataim voltak az autóval:
A kidolgozást (azaz annak hiányát) biztosan nem kell említenem, hiszen ezzel mindenki tisztában van, aki ismeri a Fordokat. Ez tény.
Előtte egy 19 éves Toyota Corollám volt.
Mikor megvettem a Fordot, az első héten szakszervizbe akartam vinni, mert annyira zavart a sok furcsa, ajtókból, beltérből kiszűrődő hang, zaj, zörej. Azt gondoltam, valami(k) kilazulhattak, mire közölték a szervizben, hogy nem, ez eredetileg is ilyen...
Pedig nagyon megkímélt állapotban vettem.
Az autóra általánosan jellemző a "még éppen megfelelő" anyagok megválasztása, ill. e mottó alapján történt a kivitelezés is. Egy remek példája annak, hogyan esik egy autó a folyamatos költségcsökkentések áldozatává.
A beltérben nagyon gyatra a felhasznált műanyagok (van bőven) minősége, mindennel csak kesztyűs kézzel szabad bánni, különben azonnal karcolódik, sérül. Sajnos ahelyett, hogy anyagában színezett műanyagokat használtak volna több helyen, inkább lefestették azokat (persze, idővel leválik a festék róla, a legkisebb súrlódás hatására is).
A másik szempont a kényelem: ilyen távokra az autó (ezzel a motorral) már teljesen alkalmatlan. Ezt csak azért írom le, hogy senki se kövesse el ezt a hibát, hogy rendszeres, hosszú autópályázásra venne ilyen autót.
A napellenző túl keskeny, csupán 5 centit kellett volna szélesíteni rajta, hogy tökéletes legyen. Mind a bal, mind a jobb oldali könyöktámasz túl alacsony, nem tudtam úgy beállítani az ülést, hogy kényelmes legyen azokat használni. Az autómban rendszeresítenem kellett egy kis szivacspárnát, csupán azzal a céllal, hogy a bal oldali könyökömet ne nyomja fájdalmasra a könyöktámasz az út alatt, amit ugye kényelmi okokból tettek volna oda.
A kormányban a tempomat gombjai nincsenek kivilágítva: éjszaka remek gyakorlat keresgélni 140-nél a megfelelő gombot a beállításukra...
Ablakkezelő gombok: akár hogy állítottam is az ülést, sosem estek igazán kézre.
Igazán csak később esett le nekem, hogy csupán az a baj, hogy ehhez a kocsihoz túl magas vagyok, mivel ez egy maximum 175 cm magas ember számára tervezték (én 192 vagyok).
Családi autó: a 4 (!) éves kislányom lába már nem fért el mögöttem, állandóan befeszült az ülésem hátoldalához, úgy, hogy az ülésem legalább 2-3 fokozattal a végállás elé volt állítva! Elképesztő. De így legalább mindketten kényelmetlenül utaztunk.
Ez lenne egy Ford családi autó koncepció? Szóval családosoknak csak úgy alkalmas, ha az apa max. 175 cm körüli és a gyerekek 5-7 évesnél nem idősebbek.
A legsúlyosabb problémáját a végére hagytam: ez pedig a váltó. Városban nincs gond vele, de autópályán már annál inkább. 140-nél 4100-at pörög a motor, ami nagyon sok. Ennek egyik okaként a fogyasztás itt 7,5-8,5 között alakul, ami hosszú távon már nagyon sok.
Az autó nagyon zajos, aminek egyik oka a váltó maga, a másik a motor. Szinte sosem hallgattam benne zenét, mert már nem esett jól bömböltetni azt ilyen magas belső zajszint mellett. A motor is eleve zajos, hangos. Jó példa a buta spórolásra, hogy a motorháztető alatt semmiféle hangszigetelés nincs.
Ahogy már említettem, az egész autót a spórolás szelleme hatja át, sajnos.
Az egész autóban az a legszomorúbb, hogy még pár EUR ráfordítással milyen jó kis autót lehetett volna belőle építeni...
De ha legalább csak egy 6. sebességfokozat került volna bele, máris drasztikusan csökkent volna a belső zajszint, az autópályás fogyasztás ill. a haladási zajszint is.
Így talán a többi hiányosság felett könnyebben szemet hunyt volna az ember...
Hibalista
- Jobb első lengéscsillapító (80000 km-nél)
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány - Kecskemét
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Superb |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.0/10) |
