A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 2.0i kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Király családi autó sietős apukáknak

Szöveges ítélet

KÁR, HOGY AMIT SZERKESZTETTEM RAJTA, SEMMI NEM MARADT MEG, A RÉGI JÖN FEL MEGINT! ÁH...

Egy 1.6-os kombi Corollából ültem át, amit nagyon szerettem, és nem is volt vele semmi gond 5 éven át, csak hát gyarló az ember, és én még több vezetési élményre vágytam, úgy, hogy közben maradjon egy praktikus, nagy rakterű családi autóm. Mivel a Focus vezethetőségét minden teszt agyon ajnározta, ez lett a kiválasztott, persze egy nagyobb, 2 literes mocival. Nálam a dízel szóba se jött a szaga, a fekete füstje, és a turbós és fúvókás, kemény hajtásra érzékenyebb lelke miatt. Mivel a Corollával igen elégedett voltam, talán kézenfekvő, hogy azzal hasonlítom össze a Focust sok mindenben.
Szóval, nekem kívülről és belülről is nagyon tetszik, talán épp a kombi néz ki legjobban a kasztnik közül. Szélességre jóval nagyobb a Corollánál (a garázsba alig fér be), ez főként a hátsó ülésen érezhető. A csomagtartója elvileg 80 literrel (20 %) nagyobb, ami bőröndök esetén talán ki is jön, de érdekes módon, amikor 3 versenybringát akartam először hátra betenni, sokkal nehezebben ment, mint a Corollába (ebben volt 4 ember + 4 bringa is belül, ezt a Focusban még nem próbáltam). Talán a szája szűkebb, vagy nem tudom mi lehet. Egyébként belül minden otthonos és jól kezelhető, de ez a Corollában is így volt. Ami nem tetszik belül, az néhány helyen a kicsinyes spórolás: szerintem néhány száz forintos apróságok hiányoznak. Pl. nincs hamutartó (nem dohányzom, de egy csokipapírnak, vagy bárminek); az első ablakok közül csak a vezetőoldali automata, az is csak lefelé; nem állítható a műszerfal fényereje. A kesztyűtartó kicsi, és a könyöktámaszban, ahol a Corollában egy óriási üreg volt, alig fér el egy csomag rágó. Nem szoktam túlságosan szétrámolni, de azért ez egy kicsit kevés. Ami szintén eléggé zavaró, hogy kb. két hetes korában megjelent egy magas nyiszorgó zaj, ami talán az ajtó gumitömítéséből jön, és ez azóta is megvan. Ilyen a Corollában nem volt. Szintén nem tetszik a csomagtér ajtó elektromos zárja: a lecsukások fele sikertelen (bár idővel ez arány javul) - nem tudom mi értelme, mikor a mechanikus szinte mindig bezárt.
No és akkor a lényeg, a vezetési élmény. Hát meg kell mondanom, hogy az első 2500 km-en, míg nem pörgettem a bejáratás miatt, majdnem elsírtam magam, annyira gyengének tűnt. Azóta sokat javult a helyzet, de őszintén szólva a +35 lóerőtől többet vártam. Érzésre nem megy úgy, mint a Corolla, de azért a száraz mérési eredmények mutatják, hogy jóval jobban megy. A motor karakterisztikája, harapóssága viszont elmarad a Corolláétól, nyúlósnak hat, jól meg kell pörgetni, hogy haladjon. Még az 1.0-ás Yaris motorja is ugrósabbnak tűnik. A kezdeti kis habozás után viszont szépen megindul és halad rendesen. Osztrák hegyi szerpentinen autóztam vele nagyon jókat 4500 és 6500-as fordulat között. Autópályás csapatásoknál is kijön azért a teljesítmény, az M3-as húzós emelkedőin is lehet vele tartani a 2 literes dízelek tempóját. Az egyik előnye a Corollával szemben, hogy hosszabb az 5. fokozata, így a pályán jóval kevesebbet forog, bár szerintem elbírná a 6.-at is. Pályán 180-190-nel (óra szerint!) nagyon kényelmesen elballag, 210-et megy tartósan, de az már nem esik jól neki. Eddig síkon 215 volt a max (az órát csak 140-ig kalibráltam GPS-sel, itt 136 volt a valós, tehát ha lineáris a csalás, akkor a 215 valójában 209-nek felel meg, hivatalosan 206 a vége, szóval reális)
Fogyasztás: papíron a kombinált átlaga 0,1 literrel kevesebb, mint a Corolláé. Persze ezt nem vettem komolyan, hisz jó 100 kilóval nehezebb, meg nagyobb motor van benne. A Corolla gyári értékei egész közel vannak a valósághoz, ehhez képest a Ford elég nagyot lódított, de persze számítottam erre. Az igaz, hogy 120-150 között nagyjából egyforma a fogyasztásuk, és 150 fölött, nem sokkal bár, de jobb a Focus, valószínűleg a hosszabb 5. miatt. Padlógázon 18-19 körül van. Városban viszont sokkal rosszabb a fogyasztása. Tömény, rövid szakaszokból álló, sok lámpával tűzdelt városi menetben (átlagsebesség 20km/h) 12,0-12,5 litert nyel be (Corolla: 10,0 l/100km, Yaris 1.0: 8,0 l/100 km, Corsa 1,2 (45LE): 9,0 l/100km).
Az úttartása és kanyarodása jó, de megint csak azt kell mondanom, hogy a sok ajnározó teszt alapján érezhetőbb különbséget vártam a Corolla után. Tekintve, hogy komolyabb hátsó futóműve van, nagyobb átmérőjű, szélesebb, peresebb és sokkal jobb minőségű gumik vannak rajta, nagy várakozással estem neki a kanyaroknak, de a csoda elmaradt. Egy szóval sem mondom, hogy rosszul kanyarodik, de én nem érzek nagy különbséget. Szűk, gyors kanyarban ennek is ugyanúgy mászik ki az eleje, és nekem a városi közlekedés során sokszor bevillog az ESP ikonja. A fékek jók, a váltó kiváló, jobb, mint a Corolláé, pedig az sem volt rossz.
A megbízhatóságról még elég korai nyilatkozni így 4 hónap és 8600 km után, az állandó nyiszorgó hangon kívül eddig semmi baja nem volt, bár ez szerintem alapelvárás egy új autónál. A Corollára 5 év alatt a kötelezőkön kívül semmit nem kellett költeni, remélem ezzel is így lesz.
Összességében tehát egy nagyon jó, tágas, élvezetesen vezethető autó, bár vezetési élményben többet vártam a sok reklám után. Ennek ellenére mindig alig várom, hogy meghajthassam. Eddig nem bánom, hogy bevállaltam, bátran ajánlom.

2009.01.16
Mostanra a gépsas elmúlt másfél éves, és 31000+ km van benne. Alapvetően nem változott a korábbi véleményem, nekem nagyon bejött a gép. Imádom vezetni: a kormányzás, fék és váltó első osztályú. Korábban azt írtam, hogy a futóművet nem érzem különlegesnek. Azt továbbra is fenntartom, hogy nem klasszisokkal jobb, mint a Corolláé, de most, hogy már hajtottam sokat húzós tempóban, talán mégis jobb egy fokkal. Az ESP kicsit túl izgága – állandóan bevillog, és esetenként elég durván elveszi a kraftot, de szerencsére kikapcsolható. A motor tizedmásodpercekben mérhetően combosodott az utóbbi 25000 km-en különböző rugalmassági méréseim szerint. Azt is fenntartom, hogy a japán benzinmotorok ugrósabbak, de a teljesítményre végül is nem lehet panaszom (bár lóerőből sosem elég!). A fogyasztás mióta megvan a gép 9,3, ami figyelembe véve, hogy főleg tömény, rövid szakaszos város, vagy csapatós (nem ritkán 180+) autópálya van benne, nem rossz. Országúton békés 100-120-szal 6,4-et is mentem már vele, igaz, nehezemre esett.
Problémám még semmi nem volt vele. A korábban leírtak (csomagtartó zárja, ablakemelő) továbbra is zavarnak, ami pedig legjobban idegesít az autóban, azok a ki nem kapcsolható okoskodó automata funkciók (klíma bekapcsolása ablakra fújáskor, hátsó ablakfűtés bekapcsolása 4 fok alatt, hátsó ablaktörlő bekapcsolása tolatáskor, első ablaktörlő késleltetett törlése, stb.) Ha ezek kikapcsolhatók lennének hibátlannak tartanám. De végül is ezek apróságok, összességében továbbra is maximálisan elégedett vagyok a géppel és jó szívvel ajánlom bárkinek.

Hibalista

- Az állandó nyiszorgó hangon kívül semmi. Az már elmúlt, most a rendszám zörög, csak még lusta voltam megcsinálni. Más szerencsére semmi.

Ide hordtam szervizbe

Tiszafüredi Ford szalon (Auto-Eskort)Ott vettem a kocsit, meg ott volt az első olajcsere. Ezek alapján nagyon korrektek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla 1.6 Wagon Következő autója? majd meglátjuk az akkori kínálatot
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)