A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 tdci 110LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

kellemes, aztán kellemetlen csalódás

Szöveges ítélet

2006-ban újként vettem át. Újabb tipus, kiváncsi is voltam rá. Korábban régi fókám volt, benzines. A dízel meglepően hangos! Úton elviselhető, de akkor is hangos. A műszerfal nyáron tükröződik, zavaró. Mosóban a hátsó ablak feletti műanyag elem ( a lakótelep suttyók hajlamosak spojlernek hívni) alatt mindig koszos marad. Pillanatnyi fogyasztást nem mutatja. Minden egyebet igen, de ez hiányzik.
Az ablaktörlőket zabálja! Újonnan életveszélyes lapátokkal adják át. (több új Focuson is megfigyeltem, olyan csíkos esőben hogy nem lehet közlekedni vele, mintha szándékosan szart tennének rá a gyárban !)
A fényszóróizzókat is eszi. Érdekes a gyári 70 ezerig bírta, a Tungsramokat 20 ezrenként eszi. Persze csak szervizben lehet emelőn kicserélni, csak tudnám hogy ha ilyen autó forgalomba helyezhető, a Közlekedési hatóság miért tartja fenn az izzókészlet kötelezettséget!
A műszerfalra nem szabad semmit tenni ami kicsi. Egy ceruza simán beesik a szélvédő szélén a szellőzőrendszerbe.
A flexantenna a tetőn nem sok mosást bír. Egyszercsak letört a vége. Olcsón cserélhető, de akkor miért flex??? Az automata legalább eltünik a kasztniban ha bezárom....
A visrsli pótkerék az szörnyű. (ez az elcsépelt "csak az első gumisig" mondat sehol nem állja meg a helyét. Főleg ha az a gumis egyből rád akar sózni egy pár újat mert 180 kmh feletti gumit nem hajlandó javítani, mert állítólag tilos, a "80kmh-val mehetsz haza autópályán" meg a komikum maga) Kaptam egyszer egy benzinest kölcsönbe a szerviztől, abban teljes pótkerék volt, de annyival magasabb volt a csomi padló. (kb 10cm) Lényegesen kevesebb pakolható viszont bele.
Csak márkaszerviz látta, kártyával tankolok (ugyanannál a társaságnál). A szervizben az a tapasztalatom, hogy tudnak kompjútert kiolvasni, olajat és fékbetétet cserélni. Minden egyéb ellenőrizendő! A Nyugat európai óradíjakért mást várnék. Ha alkatrész kell (ablaktörlő, szűrők, fékbetétek kivételével) , az minimum egy hét! A motorburkoló műanyag szanaszét lóg a motortérben, voltam olyan balek hogy egyik javítással együtt kértem a téli-nyári gumi átszerelést (persze pénteken) aznap este egy gumisműhelynél éjszakázott a verda. Szarul volt feltéve a gumi, a lényeg hogy nem tömített...

20 ezrenként szerviz. Eddig nem rossz. 120 ezerig kis fityfasznyi hibák voltak, vagyis akár meg is várhattam az elkészültét. Volt néhány szoftverfrissítés, izzócsere, kulcsban elemcsere, nyikorgó kuplungpedál, de túl lehetett élni. 120 ezerig azt mondtam mindenkinek hogy igénytelen, megbízható, szervizelni kell csak ami önmagában nem volt árban vészes. A gondok ezután kezdődtek...
Máig nem tudom feldolgozni, hogy 120 ezer a részecskeszűrő garanciája, és 2 hét mire megjön 285 ezer magyar forintért.

A használatról...
Nem kényelmes! Szerintem visszalépés a régi Focushoz képest, de azért használható. A rádió meglepően jól szól ...ahhoz képest.
Eleje kulcs-al nyitható olyan fordosan, a csomi együtt nyílik az ajtókkal. (Nem kell végre az utastérben kínlódni) Talán emiatt (talán mégsem) 2-szer is feltörték (zártörés a bal 1-en), egyszer a csomagtartót kirámolták.
Véleményem szerint az autó nem szép, nem kényelmes, nem igényes, viszont az a motor amit állítólag a PSA val készítettek ha jó nagyon jó. Viszont 120 ezer után elmossa a Focus erényeit, amit a szak(?)szerviz tovább tetéz.
Érdekes módon a fékkel, futóművel, váltóval sose volt bajom
Fogyasztása: 6 liter csak pályán jelentős sebességtúllépés esetén. 5,5-el viszont csak amíg bejáratós volt. Lényegében 5,6-5,8 szinte folyamatosan az én lábammal.

Előre sajnálom azt aki második életet ad a kocsinak, aki 10 év alatt nem megy 120 ezer km-t annak ajánlott újonnan. De félő, hogy annál a részecskeszrő 40 ezernél fog meghalni....

Hibalista

- kb 122.000km részecskeszűrő csere 285.000 Ft (120 ezerig garis csak!)
- kb 130.000km turbócsere (ez már belefért a gariba, de bosszantott)
- kb 142 ezernél fütyül a motor, aztán átállt a motorvezérlő vészüzemmódba (kb 30 LE, 100kmh max, amit 2 perc alatt ér el. A turbócsere is így indult) Pár óra alatt megcsinálták.
- kb 145 ezernél ismét fütyül a cucc, de óvatosan elgurult a szervizbe. 1 hét javítás, mondanom sem kell, nincs alkatrész az országban

Ide hordtam szervizbe

nem mondom meg

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 145000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus 2004 Következő autója? Skoda
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)