A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus ST 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kék villám

Szöveges ítélet

Az autót még februárban (2006) rendeltem meg, és szinte azonnal, június 9-én már át is vehettem. Végülis nem késett az átvétel, eleve ezt az időpontot jósolták. Az autó cégautó (Németországban élek), így az üzemeltetés költségeíről nincsenek pontos információim.

Hogy miért döntöttem az ST mellett? Egy erős BMW-t szerettem volna, de pénzügyi megfontolásokból csak az erős (minimum 200 LE) maradt. A kiválasztott modellek (Focus ST, Golf GTI, Mégane RS, Octavia RS) közös jellemzője, hogy van ötajtós verziójuk, hiszen ez a lesz a családi autónk. A Mégane-t végül a forma miatt gyorsan elvetettem. A GTI-t volt alkalmam kipróbálni, nagyon jó volt, de számomra nem elég agresszív a kinézete, ahogy az Octavia-é sem. Persze számított a +25 LE is, valamint a tény, hogy az ST motorja öthengeres, gyönyörű hanggal (és persze nem szabad elfelejteni a Performance Blue színt sem!).

Maradjunk is a hangnál: hátborzongatóan szép, már alapjáraton kellemesen duruzsol. Gázelvételnél olyan (persze kicsiben), mintha egy raliautó lenne, márcsak ezért is megéri túráztatni :)) De ez mind semmi, a lényeg, mikor az ember odalép neki... Le sem tudom írni, milyen hangokat ad ki, de kifejezetten tetszik, ha az autópályán kicsit vissza kell venni, és utána újra lehet gyorsítani, persze vehemensen, még akkor is, ha nem lenne rá szükség :))

A 225 LE valóban sok az első tengelyen sperrdifi nélkül, és az ESP nélkülözhetetlen, főleg csúszós utakon. Nem kell se nagy sebesség, se nagyon szűk kanyar, egy normálisabb gázadásnál már pörögne is a kerék és dolgozik az ESP. Mentem vele a Hockenheimringen (kb. 15 percre van tőlünk), na ott muszáj kikapcsolni, különben teljesen megöli az élményt. Szerencsére nem kapcsol vissza magától, csak arra kell figyelni, hogy el ne szálljon vele az ember. Persze tisztában kell lenni a kocsi képességeivel: nem kevés változtatás kellene, hogy igazán sportautós legyen, de ettől függetlenül így is remek élmény a versenypálya. Jövőre elviszem a Nürburgring-Nordschleife-re is :))

A fékekkel elégedett vagyok, a pályán is remekül teljesítettek (6 kör, nem kímélve), a Conti SportContact gumik viszont inkább szárazon remekelnek, nedves úton vissza kell fogni magamat, mert olyan körülmények közt nem a legjobbak.

Mint normál autó, olyan mint egy sima Focus: valóban magas egy kicsit az üléspozíció, de hamar megszoktam. A váltó pontos, könnyen kapcsolható, de a kormány okoz meglepetéseket: elég direkt az áttétel, és nagy a kocsi fordulóköre, az elején bajban is voltam a parkolásoknál. A széles gumik miatt az eleje nagyon könnyen elmászik, rendesen kell tartani a kormányt. Gyakorlatilag csak bőrülések, napfénytető és kulcsnélküli indítás nincs benne, de ezek nem is hiányoznak. A klíma remek, az ülésfűtésre szinte nincs is szükség a szövetkárpit miatt. A Recaro ülések jól tartanak, a GTI-nek sincsenek jobb ülései. A gyári hifi jól szól, igaz, ebben nincsenek nagy igényeim, nem érdekel a téma. Az érintőképernyős navigáció nagy kincs, igaz a DVD szerint Európának vége Hegyeshalomnál (pardon, Nickelsdorf-nál) :) A bluetooth-os kihangosító remek találmány, nem tudom, hogy is mertem eddig kézbentartott telefonnal közlekedni.

A futómű a szokásos Focus-színvonal, elég sportos, de nem zavaróan pattogós. Persze a 18-as felnik rontanak a komforton, de itt kint ez nem akkora hátrány. Voltam az ST-vel Pesten is, meglepően jól bírta a Thököly út legendás minőségű macskakövét is. Azt persze nem mondnám, hogy nincs ennél kényelmesebb, de lehetne sokkal rosszabb is.

Meglepő módon megelégszik 10-11 liter 95-össel, de otthon (Magyarország, vidéken) már lementem 10 liter alá is. Jobb benzint nem próbáltam, a cégem nem örülne neki, és nem hinném, hogy akkora pluszt adna. Persze a német autópályákon azért ennél több is lecsúszik, azt a bizonyos 6 hockenheimringi kört pedig vagy 34 l/100 km-es átlaggal tudtam le. Ami nagyon negatív, az a benzintank mérete: a könyvet ugyan még nem néztem meg, de 50 liternél nem nagyon lehet több, ami egy ilyen motorral elég nevetséges. A Pug 307-ben 60 literes volt a tank, annyit ez is megérdemelne.

Itt Németországban és persze otthon is sokan bepróbálkoznak az ST ellen, de a legtöbbször - nem mellékesen a feleségem rosszallását mellőzendő - nem megyek bele felesleges játékokba, maga a tudat, hogy simám gyorsabb vagyok náluk, már elég a lelki nyugalmamhoz. Persze, ha van hely, és elég jó hangulatban vagyok, akkor azért meg lehet viccelni pár embert :) Persze azt is tudni kell, hogy kivel nem érdemes, de eddig ezt mindig sikerült sikeresen felmérnem. Érdekes látni, hogy mennyire meg lehet lepni még egy 3 literes A6-os dízel kombit is :)) A szokásos 2 literes Passat vagy Mondeo kombik sofőrjei pedig végképp nem tudják, hogy mi lehet a baj és szerényen visszahúzódnak a nagy villogtatások után :))

Összességében elégedett vagyok az autóval, ha minden jól megy, akkor még 4,5 évig boldogítjuk egymást. Persze egy erős BMW még jobb lenne, vagy az épp még készülő öszkerekes Focus RS 300 LE-vel, de majd legközelebb :))

Hibalista

- Még nem romlott el, csodálkoztam volna... Volt egy defektem, nem vettem észre, egy tuningolt Golf gazdája hívta fel rá a figyelmem folyamatos dudálással, én nem vettem észre (betudom a 225/40-18-as gumiknak). Ezenkívűl elnéztem egy kanyart és átalakítottam az elejét. A szervíz gyorsan és szépen megcsinálta, viszont az alkatrészekre vagy 3 hetet kellett várni... Még nem láttam a számlát, de a biztósítós állítólag 8000 EUR-ra becsülte a kárt... Ezek után a motordiagnosztika jelzett, hogy valami nincs rendben, mint kiderült, csak egy kábelcsatlakozó csúszott le, talán a baleset miatt.

Ide hordtam szervizbe

Auto Wagner, Wiesloch, Németország

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18100
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 307 2.0i Premium Következő autója? talán BMW, még nem tudom (majd 2011-ben)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)