Kár érte, akár még autó is lehetne
Szöveges ítélet
Céges autó. Már a harmadik. Az elsőt 54 e km-mel kaptam, 120 e-nél adtam le. Majd jött egy facelift-es 3 hétig, amíg el nem lopták. Azóta egy "régi" cserének. Már szintén 100 e km-nél.
Jó:
Futómű - zseniális, ezzel a motorral nincs olyan amivel ki lehetne hozni a sodrából, teljesen bolondbiztos, de élvezkedésre is remek. 120e km-nél sem hallatszott semmi kpogás, lötyögés.
Megbízhatóság: beül, kulcs elfordít, halad A-ból B-be.
Ezt n-szer ismételve...
(ízzó stb. volt, de azoknak az a dolga, hogy elromoljanak)
Nem jó:
Belső design: aki az ajtóborítást tervezte egy fakezű, vak, debil volt. Egyszerűen botrány. Az alap kormány ugyanezen debilség továbbvitele. Ha nem a háromküllős bőrt veszed, miden egyes alkalommal, amikor a kezedbe akad - ez pedig megesik - fanyalgás fog el. Az első szériában annyira finom kormány volt. Hogy sikerült ez az evolúció? Minden más nagyon középszerű. Semmi szeretnivaló. Ennyi km után sem ébred az emberben vágy, hogy egyszer egy Fordot szeretne. A fecelift után a megváltoztatott -kicsit giccses- cd-egységgel picit javult, de sokat nem segített az ügyön. A satnya zöld megvilágítás helyett a vörös jelentős előrelépés és segít is sötétben, mert akkor az ember nem látja a középszerűséget.
Motor:
Aki tervezte nem tanult fizikát. Nem a 80 le-vel van a gond, hanem a nyomatékkal. Majd 1,3 t az autó. Ezt nem lehet megmozgatni egy kezemen megszámlálható nyomatékkal. Ennek eredménye: nem megy. Soha. Semmilyen körülmények között. Városban elporoszkál az ember. Autópályán egy para az egész. Van elég lendületem? Beférek? V max 165. Síkon!! És ilyenkor hangzavar és 11 l fogyasztás. Agyrém. Ennél csak egy rosszabb van. Az országút. Mert addig o.k, amíg 90-nel el kell gurulni, de előfordul, hogy előzni kell! Ne tedd, ne próbáld! Nem láttam rugalmassági adatokat a kocsiról, de 80-120 valszeg végtelen. Ez már veszélyes.
De nem a tervezők a hibásak, hanem aki megveszi. Ez a konstelláció 2008-ban nem értelmezető. A motor sok parát gyárt sok üzemanyagból és melléktermékként keletkezik egy kis mozgási energia.
Komfort:
Nagy belső tér. Bőséges csomagtartó. Négy fős családnak vígan jó. Az ülések garantált derékfájás. Na és a pörgetés , valamint a közepes szigetelés miatt hangos.
Fogyasztás:
Döbbenet. Rossz koncepció miatt sok. Túl sok. Városban 8,5. Autópályán normális használatnál 130-140: 8,5. Kicsit hajszolva 10+.
Összegezve:
Normális motorral, egy-két - nagyon mérgező - dolgot kiigazítva bitang kis autó lehetne belőle. A futóműve, külső design-ja erre predesztinálná. Így nem szeretem.
Hibalista
- izzó, klíma, szivargyújtó
- az első 120 e km-nél már evett egy kis olajat
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Seat Leon | Következő autója? | BMW 123d |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
