Józsó, a kigyúrt fóka
Szöveges ítélet
Az én itéletem 50ezer km megtétele után alapvetően pozitív. Régóta ismerem és olvasom a népitéleteket, sosem értettem, hogyan lehet véleményt alkotni és ítélkezni párezer km megtétele után. Néhány gyári hibát leszámítva úgy érzem lassan két év elteltével is, hogy jól választottam, persze létezik jobb autó, de a maga kategóriában szvsz ez volt a legjobb vétel.
Nagyon dinamikusan lehet közlekedni a 6sebességes váltóval. Jól lehet előzni visszaváltások nélkül is... óriási nyomatékot szabadít a kerekekre a motor egy kövérebb gázra (átmeneti túltöltéssel 340nm..) Vigyázok a gumikra, nem pörgettem fölöslegesen, de sportosan közlekedem. A 17-es Continental Sportcontact-okat 2 szezon alatt lekoptattam, de nagyon jó gumik, megbíthatóak vészhelyzetben és esőben is, csak hát a motorerő... állítólag ilyen teljesítmény és súly (1,4 tonna) mellett ez teljesen normális. A futóműről nem hiába zengenek ódákat a tesztek. Sok autót próbáltam már, de a gyári sport futóművel tényleg nagyon eltalálták a kompromisszumot. Egy ilyen kompromisszum mellett csodákat sem a sportosság sem a komfort irányában nem várhatunk, és mégis... Ergonómiailag abszolut minden a helyén van. Nagyon jól szól a 8 hangszórós Sony, megéri az árát! A sportülések oldaltartása elegendő és hosszú úton is kényelmes, bár egy állítható deréktámaszt el tudnék képzelni.. akkor még sajnos nem volt rendelhető extra. A fogyasztás ilyen teljesítmény mellett több mint kielégítő. Fontosak a körülmények: város 7, télen 7,5 (visszafogott stílusban). Én csak országúton próbálom a motor adta lehetőségeket kihasználni, de akkor nagyon. Még rohanós, sokat előzés (de max. 140-150) stílusban sem sikerült 6,5 fölé vinni, ami még számomra is hihetetlenül hangzik, de igaz, ugyanez kevésbé rohanósan simán 6alá megy (legutóbb 5,7). Autópályán 160-as tempónál is megáll 7ből, ha nem rohanok szintén 6-6,5. 180-nál 3ezret forog 6.-ban és még akkor is 8 alatt fogyaszt...
Hibalista
- Csodát nem vártam, garanciát nem véletlenül vállalnak a gyártók, manapság annyi technikai megoldás van egy autóban, hogy még több év fejlesztés és tesztelés alatt sem derül ki minden. Minden hiba ellenére elégedett vagyok a készséges segítségnyújtásért (már amennyire a lehetőségek engedték)
-
- Volt egy kisebb gyári hibám, egy kis érzékelő, amely a kipuffogó visszavezetésnél az emissziót méri, ez falsch értékeket továbbított a vezérlésnek és 1-es, 2-esben össz-vissz 3-szor jelentkezett rángatás, 2 nap után kézségesen cserélték, azóta 1 éve semmi gond.
-
- A legtöbb gondom az állófűtéssel van, ez nem sok mindenkit fenyeget, úgyhogy az átugorhatja ezt a bekezdést, akit ez részletesebben érdekel, olvashat a fordfocus.hu programozható állófűtés topicban. Röviden annyi, hogy 1 hónapig lehetett Mo.-on állófűtéssel rendelni az autót, most nyáron újra felkerült a rendelhető extrák közé, nemsokára futok egy újabb kört a szervíznél. 90foknál kellene kikapcsoljon a kiegészítő fűtés, de ezt a hőfokot a motor soha nem éri el, ergo ha 2 órát tart az út, akkor 2 órán át megy az olajkályha (menetközben nem lehet kikapcsolni) fogyasztva a nem éppen olcsó gázolajat... (volt hogy emiatt 8,5-9 volt a fogyasztás télen) Ha megálltam és kikapcsoltam, csak fél literrel magasabb fogyasztást lehetett észrevenni. Már tudom, hogy az utólagos fűtés mellett döntenék legközelebb, a programozás jó dolog, de távirányítót sem tudnak adni hozzá, annak pedig többször venném hasznát...
-
- Egy másik nagyobb problámám a deep navy festéssel van, ami szintén nem mindenkit érint. A forumon többen is írták, hogy ezzel a színnel gond van gyárilag, leginkább a lökhárítókon. Nálam speciel elfelejtették lealapozni, kapott egy követt és a lakk alá folyt víztől folyamatosan lepereg, már kb. 20x5cm folt teljesen matt, kb. 3 hete várok a visszajelzésre, hogy elfogadják e garanciában, bár a szervízes srác nagyon kézséges volt és azt mondta szinte biztos, hogy garanciás lesz. Erről késöbb majd még írok..
-
- Volt egy fals levegő szívás - valószínű egy rágcsáló áldozata lett egy vákumcső, kicsit sokára jöttek rá a hibára, mert a computer nem jelezte ki a hibát és nehezen tudtam megmutatni a szervízesenkek, hogy mi az az egyenletlen gyorsulás 5.ben. Mint utólag kiderült, csöndesebb is lett a motor miután megcsinálták, előtte minden gázadásnál hallani lehetett a szívó hangot...
-
- Ezek azonban mind túl egyedi problémák ahhoz, hogy általánosítani lehessen. Valaki írta, hogy soxor cserélt égőt, én eddig egyszer cseréltem 50ezer alatt egy bal első tompitottat. Olajat nem zabál, fékek, futómű rendben, elekronikai hiba is csak az az egy kis gyári hiba volt, az állófűtés meg egy egyedi probléma, bár a legzavaróbb számomra, mert 130ezret fizettem az extráért... Erről is tudosítok ha végre orvosolták.. Focus-os kérdésekkel forduljatok a fordfocus.hu forumosokhoz..
Ide hordtam szervizbe
For-Top Sopron
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
