Évek óta megbízható társ
Szöveges ítélet
Az autót 2011.01.29.-én vásároltam, 163.000 km-el, végig szervizelt a tulaj elmondása és a szervizkönyv alapján. A belső tér újszerű, kívül van pár karc és a hátsó lökhárító kicsit repedt foltos itt-ott, gondolom nem érezték tolatáskor a hátulját. Egyébként én sem érzem. A próba úton és a haza felé vezető több mint 100 km-es út szakaszon nem találtam kivetnivalót az autóban. A futómű feszes, nem kopog, nem recseg, mint ha új lenne. A motor míg nem melegszik be kissé nyers és zajosabb, de üzem melegen elcsendesedik. A világítás nagyon jó, sőt kiváló. Az ülés kényelmes. A hely tágasnak mondható egy hasonló évjáratú Renault megane-hoz képest, azt én szűkösnek találtam a 185 cm-el és 85 kg-mal. A csomagtér nagy viszont csak 3 nyári gumi fért bele így a 4.-et a hátsó ülés padlójára kellett raknom. Hely ugyan még maradt a csomagtartóban, de a 4. kerék berakása nem volt kivitelezhető.
Elsőre, röviden ennyi jutott eszembe...
2011.02.02.
Kicseréltem az olajat Ford Formula 5W30-ra, cseréltem még az olajszűrőt és levegő szűrőt is. Után töltöttük a szervó olajat és a hűtőfolyadékot. A pollen szűrő csere elmaradt, mert le kell hozzá szedni a gázpedált amit 2 csavar fog, barátom aki az olajcserét végezte nem akart belefeküdni a padlóra, ilyen hidegben, meg ideje sem volt ennyi szóval ezt jobb időkre tavaszra halasztottuk.
Az 5 liter olaj, olajszűrő, levegő szűrő és a szenes pollenszűrő, postaköltséggel együtt 15.000 Ft-ba került, amit nem gondolok soknak.
2010.02.12.
Megszereztem a komplett szerviz előéletét az autónak:
Ford Focus szerviztörténete:
Forgalomba helyezés Ford Focus 1.6 Trend
2005.09.14
1. szerviz Sipos Eger Kft
2005.10.14. 3242 km olajcsere
2. szerviz Ford Ivanics Kft
2006.04.27. 20612 km 20.000-es átvizsgálás
2006.09. világítás
3. szerviz Ford Ivanics Kft
2007.04.04. 39451 km 40.000-es átvizsgálás
2007.06. világítás
2007.09. vizsgáztatás
4. szerviz Ford Ivanics Kft
2008.02.04. 60521 km 60.000-es átvizsgálás
2008.08. cd javítás
5. szerviz Ford Halmai Kft
2008.11.17. 80159 km olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollen szűrő, ablaktörlő lapát
6. szerviz Ford Halmai Kft
2009.03.05. 100312 km olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, 12 V-os izzó, fékbetétek, fékhatásmérés
7. szerviz Ford Halmai Kft
2009.05. 121328 km olaj, olajszűrő, levegőszűrő, ablaktörlő lapát, + 2 dolog
8. szerviz Ford Halmai Kft
2009.07.24. 139434 km olaj, olajszűrő, levegőszűrő
9. szerviz Ford Halmai Kft
2009.10.20. 161210 km olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérmű szett
2010.04. Ford Ivanics Kft világítás, klímaszerelés
2010.07. 172401 km csomagtartó nem nyílt, klíma nem működött
2010.09. fékellenőrzés, féktárcsa, fékbetét, izzócserek
10. szerviz Ford Ivanics Kft
2010.10. 181125 km 180.000-es átvizsgálás
(olaj, olajszűrő,
levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertya, fagyálló, féktisztító,
hátsófék, gyújtógyertyacsere)
2011.01.29. vásárlás
2011.02.02. 163.000 km Ford Formula 5W30 olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fagyálló és szervó folyadék utántöltés.
A km eltérés a korábbi tulajnak köszönhető, aki elmondása alapján korábban előre tekerte a céges autón az órát. Majd eladáskor visszatekerte a legutolsó beütött szerviz bepecsételt km óra állásra.
2011.08.
-Kicseréltem a km órát fed.comp.-osra és az irányjelző kart is a hozzá valóra.
2011.08.31.
-műszaki vizsga az NKH-nál mely során hiba nem volt, az autó tökéletes műszaki állapotban van. Átnéztek pedig mindent igen alaposan. :)
2011.09.
-Ebben a hónapban egy tempomat-os kormány beszerzése a cél......igen jól és olcsón extrázható az autó utólag ;)
2012.01.
-Belekerült az első ülésekre ülésfűtés, középső kartámasz, tempomatos kormány és tolatóradar. A festési hibák javítva lettek.
2012.02.
-szelepfedél szimering csere, olaj csere, olajszűrő csere, levegő szűrő csere, 2 db. hosszbordás szíj csere.
2012.10.
-Önindítóban bendix csere, kopott volt, 11.000 volt munkadíjjal együtt.
-Vettem a motortérbe szigetelést a hideg időre tekintettel + chrom küszöb védőket kapott focus felirattal. Kapott 4 új gyertyát is a biztonság kedvéért.
2013.01.
-Olaj, olajszűrő, levegő szűrő csere.
2013.11.
-Első ajtó a vezetőtéri nem zárható nagy fagyban, ha melegedik az idő akkor bezárható. Leszedtem a burkolatokat belülről, letakarítottam a zárszerkezetről belülről brigeciollal a piszkos régi zsírt. Megszárítottam. Befújtam wd40-el. Azóta tökéletes :)
2014.03.
-Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollen szűrő csere.
2014.06.
-Motortató gumibak csere.
-Vezérműszíj csere.
-Hosszbordás szíjak cseréje.
Még mindig szeretem. :)
Megbízható, jó autó, kevés nyűggel, olcsó alkatrészekkel.
A futómű még mindig szuper.
A motorja pöpec, olajat nem eszik továbbra sem. 230.000 km körül járunk már.
Távolsági úton a fogyasztás, sebesség határokat betartva 5 l/100 km :)
Hibalista
- 2011.06.20. - -A gyertyák teljesen vízben álltak, az autó néha befulladozott, rángatott. A víz kitörlését követően a hiba megszűnt. A víz 2 héten belül megint elkezdett befolyni. Úgy néz ki pár darab 200 Ft-os fagydugó megoldja a helyzetet. Majd kiderül a szervizben 2011.07.05.-én. (Fénykép mellékelve) - - - 2011.07.01. - -Az autó 16 km-en 4x állt le. A műszerfal mögötti gyenge forrasztások a hiba okozói elméletileg, de 2011.07.05.-én majd kiderül a szervizben. - - 2011.07.05. - -Km óra panel elrepedt pontforrasztásainak megforrasztása, és fagydugók cseréje megoldotta a korábbi problémákat. Kőkemény 8500 Ft-ot fizettem a 2 órás munkáért + aktiválták az 5 km/h fölötti sebességnél automatikusan záródó ajtókat is ezért az árért, valamint kaptam egy ajándék nyári szélvédőmosót. Úgy gondolom korrekt árban javítottak az ESS Ford szervizben. Ajánlom őket mindenkinek. - - - 2011.07. hónap vége - -Az autó teljesen leállt nem volt hajlandó indulni. - Hála az ESS autó szerviznek aki a helyszínre jött a problémát elhárítottuk. - A hibának, mely minden korábbinak is a fő okozója volt egy megtört és eloxidálódott kábel bizonyult az ECU becsatlakozásnál. Majd 3 órát elvoltunk mire megtaláltuk a kábelt és javítottuk. Azóta tökéletesen működik az autó. - 13.000 Ft volt a munkadíj kiszállással együtt majd 70 km-ről. Szerintem ez korrekt. - - 2012.10. - -Önindítóban bendix csere, mert elkopott. - - 2012.10. - -Egyelőre hibátlan az utolsó javítás óta. - - 2013.06. - -Hibátlan továbbra is.... - - 2013.11. - -Első ajtó a vezetőtéri nem zárható nagy fagyban, ha melegedik az idő akkor bezárható. Leszedtem a burkolatokat belülről, letakarítottam a zárszerkezetről belülről brigeciollal a piszkos régi zsírt. Megszárítottam. Befújtam wd40-el. Azóta tökéletes :) - - 2014.06. - -A hidraolikus motortartó gumibak elkezdte engedni az olajat. Ez cserére szorul 10.000 Ft kedvezménnyel az UNIX-nál.
Ide hordtam szervizbe
Barátomhoz, így ingyenes, és közben még jól el is beszélgetünk.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ess Ford Focus szervíz Göd. Nagyon ajánlom mindenkinek, Ford specialisták!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VectraB | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
