A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 TDCI 109LE DPF 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó kis diesel ez!

Szöveges ítélet

Egy Astra G 1,7td- ből ültem át a focusba. Az astrát 5 évig hajtottam, közel 100e km-t tettem bele. Előtte is diesel autóim voltak, így nem volt kérdéses hogy a következő is diesel lesz.
Vásárlás előtt olvasgattam a www.fordfocus.hu forumot, bár akkor még eléggé gyerekcipőben járt a 2-es változat. nem nagyon ismerte , nem nagyon mert belenyúlni senki!
Nem volt sürgető az autócsere, de a 10 éves astrától még jó áron tudtam megválni, és vettem egy !!26000!! km -es balról sérült 3éves focust. Az autó 2006 februári forgalomba helyezésű. A kopó dolgokat figyelembe véve nagyon valóságosnak tűnt a 26e km. A sérülést javában barátom apukája, az apróságokat pedig én javítottam ki. Sajnos (vagy szerencsére,mert kényszer nélkül lehet nem tettem volna) a kasznimunkához a hő miatt ki kellett venni az egész műszerfalpárnát. Így elém tárult az egész műszerfal kábelezés, és megmozgatta a fanzáziám néhány hiányzó extra beépítése is. Így utólag belekerült a tempomat, indexes külső tükrök, lábtér világítás, sony mp3 as rádió, és bluetooth-os gyári telefonkihangosító, fedélzeti komputer is.
De most az autóról.

Az első szembetűnő dolog volt, amikor beleültem. hogy az autónak hiába volt új illata , de az ülések foltosak voltak. (később néztem használtauto-n nagyon sok ilyen autó van fent) Strandolás után még véletlen se üljünk bele nedves fürdőruhába, még huzaton keresztül sem. vagy ha kicsit megizzadunk az rögtön meglátszik az ülésen. Igaz sikerült szépen kitisztítani!

A belsejében sajnos gyenge minőségű kopogós műanyagok tömkelegét találjuk. Bármelyik műanyag alkatrész bontásakor nagyon könnyen eltörhetnek.

Az ülések kényelmesek. 190cm -s létemre is elférek kényelmesen. Igaz ha már ülnek mögöttem akkor a nyújtott lábas vezetést el kell felejteni. Az ülésmagasság állítást főleg a párom használja.

Az elektrohidraulikus kormányszervó szuper (majdnem olyan jó, mint az astrában, de csendesebb). A kormányon lévő tempomat gombok jól használhatók, de kár hogy sötétben nem világítanak. A rádió távirányító gombjai kerülhettek volna jobb helyre is. Pár hétbe telt amíg megszoktam, hogy indexelésnél ne azt lökdössem.
Bár első nekifutásra úgy gondoltam hogy felesleges dolog a távirányító, de nagyon könnyen hozzá lehet szokni a jóhoz.
A gyári visteon rádió (cd6000) nem egy csúcs minőség. A hangszórók szintúgy. Én a következő szériás, facelift- es oválís sonymp3 rádiót tettem be helyette.Előnye, hogy gyári,sokkal szebben szól. Egy hangszóró garnitúra cserére még lehet hogy beruházok egyszer...

A futóművet csak dícsérni lehet. Nagyon jól fekszi az utat. a beépített ESP is jól végzi a dolgát. Mondjuk garázsból felálláshoz csúszós havas időben illő kikapcsolni, mert félúton leszabályozza a motort, és akkor visszacsúszik az autó a garázsba...
Szintén kikapcsolandó ha valaki kézifékes farolgatást tervez hóban, mert elég erős meglepetések érhetik,mert az autó hátulja nem nagyon fog kitörni bekapcsolt menetstabilizátornál. Amúgy aki rendelkezik ilyennel mindenképp érdemes kipróbálni havas jeges széles úton hogy erősen rángatott kormánynál, vagy huzogatott kéziféknél mire képes az elektronika! Elképesztően stabil marad az autó. nem nagyon lehet keresztbe állítani!

Pakolhatóság szempontjából megfelelő. könnyen kivehető a kalaptartó bár sajnos az első ülést nem lehet annyira hátradönteni hogy egy sík felületet érjünk el. de annyira ez nem zavaró. 3m -t simán bele lehet pakolni..

Motorja dinamikus. Az astra 1,7td elbújhat mögötte. kicsit kevesebb köbcentivel közel 2x -es lóerő mennyiség áll rendelkezésünkre. A motor szép halk. gyorsításnál sem nagyon erősödik meg a hangja. Bár jó esetben szerintem 60Le -t sem használok ki a motorból, de azért jó tudni hogy még 50 paci bármikor hadra fogható.
Az enyém sajnos a részecske szűrős kivitel. egyenlőre még nincs gond. Bár mióta megvettem, és tudatosult bennem, hogy ez súlyos 100.000 -ft os plusz költséget jelent majd. Azóta megjelentek már alternatív megoldások. Mivel még a 60e km -es folyadékfeltöltés is jó esetben is csak 1 év múlva esedékes. így nyugodt vagyok. S remélhetőleg a 120-140e km közötti részecskeszűrő cserét meg nem nálam fogja megélni az autó, vagy ha mégis addigra talán már nem 300e ft lesz.

A fogyasztás érdekesen alakul. Nem szereti ha nagyon alacsony fordulaton használom. Nem is tesz jót a kettős tömegű lendkeréknek sem. De a pillanatnyi fogyasztást nézve is látszik, hogy 1200fordulat alatt nem szeret járni a motor. Így óvatos külvárosi használattal (tempomat segítséggel) 5 liter alatt tartható az átlag. De ha nem finomkodik az ember akkor is 5,2 5,3 nál többet nem nagyon lehet megetetni vele éppeszű vezetéssel.

Külsőre számomra tetszetős darab. A fényezése sérülékeny. könnyen karcolódik.
Sajnos évjáraton belül is változtattak a színen. Hiába vásárolgattam a sérült elemek helyett ugyanúgy ezüst metál elemeket. látszik a szín különbség. Mivel láttam törve az autót,és kalapáltam is rajta kicsit itt -ott, mondhatom hogy brutálerős a kasztnija. Az ember biztonságban érezheti magát benne.

Összességében nem bántam meg a váltást. Ár - érték arányban szerintem az egyik legjobb vétel.

Majd ha változás lesz, írok még.

Hibalista

- Féltengely (igaz az autó sérült volt, tehát nem feltétlen a használatból eredően kopog már vagy 10e km óta.Bár a forumokon olvasottak alapján sokan 50e km előtt cseréltették még gariban. lassan ideje cserélni. - - ABS jeladó borda ami a kerékcsapágyon van, csak a komplett kerékcsonk cseréjével lehet orvosolni. (bontott 15eft volt) A rosszul eltakarított havas belvárosi parkolóban a hókupacban volt valami fadarab, ami szerencsétlen módon felsértette a szegmenseket. Ez nem az autó hibája.. - - Sztenderd hiba a rendszámtábla világítás. Sikerült egy kis trükkel orvosolni. Sajnos befolyik a víz, és a lámpa sarkában megáll, ahol az érintkazők vannak. és szépen elrohadnak 2-3 év alatt. Én az lámpa sarkait kinyomtam az érintkezőknél sziloplaszttal, így a víz nem tudja elrohasztani az érintkezőket.

Ide hordtam szervizbe

Sajátkezűleg..

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

www.essmotor.hu Nagyon profi a srác fordokban! érdemes felkeresni. Ééééés olcsó!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Astra G 1,7 td Következő autója? focus3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)