A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 TDCI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó, de lehetne jobb is

Szöveges ítélet

A kocsi 3 napos. Korábban is hozzánőttem egy „régi” Focushoz, ezért nagyon vártam, hogy mi maradt meg belőle, és mi változott. Tehát az első benyomásaim:
A külsejével nem foglalkoznék, az a monitoron is lejön….Beülve ért az első meglepetés. Az ülés nagyon magasan van. Gondoltam süllyesztek rajta, de a legalsó állásban találtam. Az ülésnek oldalpárnája szinte nincs is, ráadásul túl keskenynek tünik. A párnázása közepesen kemény, az első napon fájt is a derekam, igaz, azóta elmúlt.
A pedálok a helyén (minden oké), a kormány szintén (a kormánykerék szegényesen gagyi). Külön öröm, hogy a keménységét lehet állítani, bár érezhető különbséget nem éreztem.
A váltókar kissé előre sikeredett, olyan ladásan elől van, de még kényelmesen elérem. Viszont nagyon pontos! (a régi Focusé az első 100 km-en nagyon szorult), nem találok hibát benne.
A műszerfalról vegyes a kép. Normálisabban néz ki mint az előző, talán az anyaga furcsa. Olyan mintha egy nagy darab fekete gumikockából faragták volna ki. Minőségérzet sajnos nem javult a régihez képest, csak szebb. Olyan igénytelen rendőrautós, cégautós érzésem van, egy Polo lényegesen igényesebbnek hat belülről. (Pl nincs ajtókárpit, csak műanyag, de a felület mintázata ahány elem annyiféle, talán a kormányé egyezik a műszerfallal)
A műszerekről. A kerek órák jól olvashatók, a digitális kombiműszer viszont déli napállásban nem látható. (Megjegyzem, a üzemanyagszintjelző meglepő módon eleinte nagyon pontos értéket jelez, a vége felé amikor pirosba megy át, még elvileg 80 km van hátra, de 42 liternél több nem fér bele (ezek szerint 200km van még benne))
Nem dohányzom, de furcsa hogy szivargyújtó aljzat van (szivargyújtó Fordos szokás szerint nincs), hamutartó nincs (pedig az aprómat abban tartanám) Rakodórekeszekkel nem vagyok elkényeztetve. A kesztyűtartó formája furcsa, a szokásos helyzetben (keresztben) nem lehet a térképet betenni , viszont hosszában annál inkább. A csomagtartó a régihez képest óriásinak tünik, de csak kicsit nagyobb, ellenben kényelmesen pakolható.
Induljunk…..a dízelmotor a régi 1,4 benzineshez képest meglepően hangos belülről. (korábban erényként értékeltem a régi csendességét, bár mint utólag kiderült dizellel az is hangos) ) A motorból mindig marad bent valami 100 felett is, egyébként csak indulásnál zavaró . Szerintem megvan a 110 ló, bár még bejáratós, nem erőltettem. Ha óra szerint kiforogja a 4000-et, akkor elvileg a 200kmh-ra is alkalmas (óra szerint) 1500 alatt viszont harmatgyenge, főleg légkondival. Észnél kell lenni a hirtelen elindulással. A menetkomfort jó, számomra budapesti nyúzópadon a régi kicsit jobbnak tünt. Az új kicsit pattogósabb, de még a kényelmes szinten belül van. Kiváncsi leszek idővel mi fog olaszosan nyöszörögni a kaszniban. (a régiben 2 év után semmi) A kerekek 195/65R15-ösek, ami a régi W124-es Merciben lett tömegcikk. Viszont a Focus kapott egy nagyon új fejlesztésű Bridgestone gumit, amit első napon átlyukasztottam, cserére itéltetett. Mondanom se kell, sehol se lehet kapni….
A fogyasztás 6L körüli. Szigorúan bejáratós, ezért kimélem rendesen. Városban is 7 alatt tartható, de országúton sikerült 5,4-es átlagot futnom légkondival.
Összességében a régi után csak a forma ami a haladást mutatja, minőségben, felszereltségben nem tud többet. A technika modernebb, de a régi számottevően nem rosszabb (csak rohadt gyenge az 1,4-es)
Az autó céges, de a 4,8 millás listaár nagyon magas. Lehet hogy a piacon ez jónak tünik, de szerintem nem éri meg. Sokan a motort emelik ki, de Citroen, Peugeot, Mazda is kapott ilyet, talán ott is érdemes megnézni mit adnak a motorral még mielőtt dönt az ember.
Folyt.köv.

Hibalista

- csak egy defekt, de erről nem ő tehet

Ide hordtam szervizbe

Még semmi, 3000-nél egy olajcserét tervezek

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1100
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)