Ipari hulladék a köbön
Szöveges ítélet
Üdvözletem,
Rögtön térjünk a tárgyra: 100ezer után európai autót el kell adni. Mindegy, csak vigyék.
A szerelőm szerint (2012-es vélemény) ők 3-4 éve csak 2004 után gyártott Fordokból élnek. Mert annyira jók, mert annyira szeretik a vásárlók otthagyni a tetemes pénzüket náluk....
Az enyém egy Ghia MK 2-es Focus volt, szedán kasztnival, szép, bordó színben. Lecserélve a rozsdaette, zabagép öreg japánunkat,aminek hibáit le is tudtam ennyiben.
133ezerrel, ismert lendkerék zörgéssel megvásároltam az ex-flottás kocsit, előző felhasználó szerint nem szar csak nem ér annyit. Felgumiztam, használtam. Úgy terveztem,hogy még max 40ezer,aztán cseréltetek lendkereket,kuplunggal együtt, ez amúgy is benne volt a vételárban (kb. 200-250-el olcsóbban hoztam el ezért,viszonyítva az akkori piaci árakhoz)
Az első pofon nagyjából egy év után jött: kerékcsapágy csere 3 keréken kb. 148-151000 km között, egymás után. Hát ez mi? Öreg szutyi japán mukkanni nem mert az erősen tekert órájával, a Föld-Hold távolsággal az órájában (már el is indult visszafelé a Földre)
Csere egy valag pénzért (csak csapággyal együtt lehet, huncut ez a Ford cég)..
Utána lengőkar szilentet kellett cserélni. Mi van?! Persze ezt is csak egyben lehetne de ügyes magyar kisipar átfúrta a gömbfejet és utángyártott szilenttel máris kész lett. Azért hümmögtem,hogy a 90-es évekbeli szedánokhoz szokott tudatom csak durván 700ezer kilométeres, karbantartatlan kocsiknál látott ilyet, 15 éves korukban, nem 7 éves tényleges futásúnál.
Megyünk nyaralni. Szlovéniában egy gyenge pittyenést hallok a pályán, gyorsan el is hal. Hazaérve, feltűnik,hogy nem olyan a nyomaték mint kéne. Egy hónap múlva lehal a turbó, eltűnnek a szívóoldali kerekek. Nálam 10 ezrenként volt cserélve az olaj (a hivatalos szervízeknél csak pecsételnek??) , figyeltem mindig a megfelelő használatra, erre az autóra, ÉLETEMBEN ELŐSZÖR, vigyáztam...
170ezernél járunk. Felújíttatom a turbót ismert cégnél mert sokallom 350-ért az újat, közben a lendkereket szerettem volna a fenti pénzekből lecserélni...utána már nem lesz olyan, igen rossz hangja van, várom, mikor hullik szét újra. Turbóból csak újat szabad, felújítás felejtős mert később az elektronika is megadja magát,lásd lejjebb
Olyan apróságok mint a minden tavasszal elillanó légkondigáz, törő kábelkorbács(28ezer Ft),a rohadó kerék mögötti sárvédő már fel sem tűnnek és még csak 8-ik évében járunk.
175-nél kezdődik a buli: autópályán 120 tempomatnál egyszer csak megáll az autó a belső sávban, kamionok mellettem, karácsonyfa izzók világítanak, még jó hogy nem okoztam balesetet mert erős hapsi vagyok, két karral kievickéltem az út szélére, szervó nélkül. Mit csinálna egy átlag 55 kilós nő ilyenkor, tisztelt ford mérnökök?? Kinyírna egy családot meg magát is??
a következő fél évben, eladásig még 15ször trélerezzük az autót, ebből 3 éles alkalom, családdal az utastérben. Az összes kóklert megismertem Pesten. Közben meghal a turbó vezérlő elektronikája is, az ECU mindig letiltja az autót(az is halott) mert állítólag nincs nyomás a szivattyúban (szerelők szerint meg jó a nagynyomású szivattyú, nem merik velem cseréltetni)
Hoznak egy donor-Mondeót, minden hibásnak gondolt dolgot cserélnek mondeóéval az enyémben, úgy is lehal az autóm. Visszaszerelve a mondeóba, minden működik. ÁTOK!
ott tartunk,hogy eddig 800ezret dobtam rá és még 1.5 millió kéne, hogy jó autó legyen....
közben, ha normálisan megyek azzal a hulladék 1.8as, 115 lovas traktorral,ami 130-nál már érezhetően döglött giliszta, alig figyel be 6 liter alá a fogyasztása a 40 forinttal drágább gázolajból. Jelzem: a mostani 150lovas benzines autóm ugyanúgy vezetve 7-7.5 litert eszik. Most akkor hol a buli az amúgy minden ízében drágább dízelnél? Még ha olcsóbb is a gázolaj...a nehezen megnyert különbséget viszi a hulladék technika meg a sok trélerezésért fizetett pénz.
Ha éves szinten 40ezret megyünk, nem akarok olyanokra figyelni, mint a sok indítás miatt , a lassú menés miatt haldokló lendkerék, az állandó turbó puszilgatás leállítás előtt, nehogy meghaljon szegény, meg az éktelen dízelcsörömpölés az utastérben...igen, drágább autónál(8-10 milliós új autónál) is zavar, mert egy fapad swiftben is nagyobb a csend
Vegyél 3000-es benzines dögöt, tegyél bele gázt és taposd,amíg megy. Ha karbantartott darabot vásárolsz, olcsóbb lesz hosszútávon.
Hibalista
- - Vezérlő elektronika (állandóan leállította az autót) - - Turbó - - Nagynyomású szivattyú - - Lendkerék - - Kerékcsapágyak - - Olajfolyás a karter alján, tömítést kellett cseréni - - Baloldali alsó lengőkar szilent - - Csomagtartó fedél kábelkorbácsa eltörött - - Izzók minden mennyiségben
Ide hordtam szervizbe
Ezt hagyjuk. A végén a normális hozzáállás sem mentette a helyzetet.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
