Ilyen lovat akartam?
Szöveges ítélet
Két hónapja vettem, nem egészen ezt a márkát szerettem volna de erre futotta per pill.Külfödi autó volt (N.o.), ezért vettem meg első itthoni gazdájától aki pár hónap használat után eladta, mert megszorult.Egy világ omlott össze bennem arról a tézisról, hogy kinti autót kell venni mert azokat jobban szervízelik, jó anyaggal járnak (ez talán igaz) velük, egyszóval nem ilyen csóró ekecselős népek mint mi vagyunk..
Ennek az autónak a megvásárlásáig ezt hittem, de ahogy elkezdetm használni, és kicserélgetni rajt az ilyenkor szokásos dolgokat, néha levert a víz rendesen!!Olajcsere volt, még az előző tulaj elmondása szerint 5e km-el ezelőtt, ez eddig rendben is lett volna, egészen addig amíg megnéztem a légszűrőt!Két éves gyári szűrő (dátum szerint!), volt benne ami több helyen "picit" már lyukas volt!Na ekkor felment bennem a pumpa és megfordult a fejemben, hogy visszaviszem a kocsit a "gondos" gazdájának!
Na mindegy, átsiklottam a dolog felett és csináltam egy S.O.S olaj és légszűrő cserét.Aztán a legendásan jól menő (tényleg!) autóm elkezdett elgyengülni.Némi tanakodás után kicseréltem a gázolajszűrőt (18e!!), ami még a gyári! volt!Ezt szétvágtam csak úgy kíváncsiságból.., eszméletlen milyen fekete volt a belső filc szűrő!Ekkor némileg jobb lett a gép, de megsem lett tökéleletes.Ekkor elvittem a fehérvári szervízbe ahol megállapították, EGR szelep megszorult, tettek is ajánlatot, hogy kb egy százasért megcsinálják (ezzel nem éltem), csak megkérdeztem hol van eme szelep, amit otthon lekaptam (naagy szívás), és kipucoltam, (volt benne korom rendesen).
Ezután persze még nem lett jó a gép, mert alaphelyzetbe is kell állítani az EGR-t, gyári műszerrel.Felhívtam őket újabb kínommal, amit elhárítottak azzal, hogy hiába tisztítottam ki az nem lesz jó!Persze, mert nem náluk cseréltettem ki jópénzért!
Ekkor mentem el a Tuti siófoki szervízbe, ahol nagyon korrektek voltak és megcsinálták az alaphelyzetbe állítást.., és láss csodát azóta jó az autó!
Ennyit a lehúzós szervízekről!Még cseréltem egy pollenszűrőt is (persze ez is gyári volt még), hogy csessze meg aki kitalálta, mert nagyon vacak helyen van.Hozzzáteszem, eme hibák túlnyomó többsége elkerülhető lett volna egy kissé gondosabb karbantartással, tehát nem az autó hibája.
Amúgy megvagyok elégedve vele, jól megy (110ló), hely akad benne (turnier), a futómű-kormány szenzációs!
De a fillérbaszás jelei megmutatkoznak azért, mert egy csoffadt fed. comp.-ot azért beletehettek volna gyárilag, hogy legalább tudjam mennyi az annyi (fogy., külső hőm., stb..,).
..és még egy naagy pippantás a végfelhasználó részéről, a környezetvédelem (DPF)!!!Konkrétan egy ilyen mocsok drága alkatrésszel anyagi csődbe juttathatnak bennünket!!Akár csak adalék utántöltésről van szó, neagyjisten, szűrőcseréről...!!!
Mondjuk ez a "hasznos" szerkezet már sajnos az összes modern dízelben megtalálható!
Mindegy jelen pillanatban itt tartok a szekérrel, én globál júzer!!
A további történésekről még beszámolok!
Hibalista
- EGR szelep
Ide hordtam szervizbe
Ford Ivanics Székesfehérvár
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Ford Kovács Autó Siófok De ha lehet inkább magam javítom.., ez viszont már nem olyan egyszerű egy ilyen elektromos ketyerékkel telerakott szekér esetén!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1,7 Dti | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
