A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 TDCi Ghia 109Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igazi jóbarát, megbízható útitárs

Szöveges ítélet

Az "öreglányt" 2010-ben vettem használtan,akkor 110 ezret mutatott az òrája és persze a szervizkönyvét "elvitte a fogtündér" de mivel autószerelő vagyok és igen jól ismerem a típust nem zavart különösebben a dolog. Örültem, hogy találtam egy 109 lóerős változatot amibe még nem volt koromszűrő (nem tömődik el tartós városi használattól télen sem és nem kell 120 ezernél cserélni) szèpen járt a motor, sehol egy olajfolyás, minden a gyári helyén a motortérben, és sem a belseje sem a külseje nem árulkodott sokkal több kilométerről mint ami az órájában volt. Kisseb "birkózás" után megegyeztünk az egyébként szimpatikus autókereskedővel és némi kézpénz és a 7 éves Suzuki Ignis átadása után haza is vittem az "új barátomat".
Persze a következő hétfőn már ment is az emelőre egy alapos átvizsgálásra. Ennek a motornak sajnos nagyon rossz híre van, miszerint hajlamos a turbó meghibásodására, ám ez nem teljesen igaz. Valóban sok 1.6-os diesel turbót láttam már eltörni de ezt szinte mindig a nem megfelelő olaj vagy az olajcsere hiánya okozta. Szóval lekerült a turbó, ki lettek tisztítva az olaj szállítására hivatott csövek, amik egyébként nagyon szép állapotban voltak, valamint lekerült az olajteknő, hogy lássam mennyire kokszos a motor belseje ami árulkodna egy gondatlan gazdiról, de minden arra utalt, hogy karbantartott gép volt és vagy valós a kilométer vagy nagyon gondos tulajdonos hajtotta.
Biztos ami biztos kapott új vezérműszíj szettet meg vízpumpát (gyári csereperiódus 200ezer vagy 10 év) meg persze friss olajat, olja- és üzemanyag-szűrőt. Én egyébként 10ezer kilométerenként olajat cserélek.
Ezek után jött az élvezet!
Csendes, kényelmes futómű (persze az ignis után nem csoda), hatalmas csomagtartó, a Ghia felszereltség minden kényelme (esőérzékelő, automata fényszóró, komfort-index...).
Avezető ülés nekem nagyon kényelmes (183centi 90 kiló vagyok), hamar megtaláltam benne a helyemet. Ugyan ez szerintem az anyósülèsről nem mondható el, igaz még senki sem panaszkodott, de ha nagy ritkán oda tèvedek egy söröcske után, nekem kicsit keménynek és magasnak tűnik az ülőlap.
Akkoriban Kaposváron laktam, így dugóktól és stressztől mentes forgalomban 5.5-6 literes fogyasztással elmentem városban is. Ha hétvégente mentünk meglátogatni a családot Pécsre akkor minden szabályt maximálisan betartva nem ment 5liter fölè.
Aztán úgy alakult az élet, hogy kiköltöztem Németországba ès persze hűsèges Fordom jött velem. Na itt már inkább 6-6.3 liter gázolajat kíván 100 kilométerenként városban, de figyelembe véve a helyi forgalmi viszonyokat nem is csoda.
Èvente 2-3x haza látogatunk Magyarországra, ez kb. 1200km-t és 12 órát vesz igénybe, szóval minden oda vagy vissza út egy 12 órás autópályás fogyasztás teszt. Német szakaszon ahol lehet menni ott tartom a 160-at (ezt sajnos igen magas 3500-asfordulaton tudja csak produkálni) aztán Ausztria, Magyarország 140 + tempomat (ekkor kicsivel 3000 alatt pörög). Így átlagba 6.6-7 literre jön ki a fogyasztás attól függően, hogy mennyire van tele a csomagtartó de az álltalában fullon van.
Persze ez az autó sem elpusztíthatatlan, így a fékeken és a gumikon kívül kellet cserélni egy-két kopó alkatrészt (lásd hibalista) valamint a tartós autópályázás hatására elkezdett olajat ereszteni a porlasztók mellett a szelepfedélen de összességében nagyon megbízható és szerethető autó. Arra azért már rájöttem, hogy ezzel az 1.6-os diesellel meg az 5 sebességes váltóval nem igazàn való autópályára, legalább is nem úgy ahogy én használom évente 2-3 alkalommal. Most 180 ezer kilométer van benne és már keresem az utódját, ami persze csak Ford lehet, más szóba sem jöhet, "ő" pedig visszakerül a Magyar használtautó piac sűrűjébe és csak remélni tudom, hogy olyan gondos gazdája lesz mint amilyen én voltam és hogy ő is annyi örömét leli benne mint én még hosszú évekig.

Hibalista

- -Első lengèscsillapítók 150.000km körül - -Bal első kerèkcsapágy 160.000km körül - -Porlasztòknál olajszivárgás 160.000km körül

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ignis 1.3 Következő autója? Mondeo 2.0 TDCi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)