Henry Ford forogna a sírjában, ha látná!
Szöveges ítélet
S.O.S. -ben kellett autót vennem, mert az előzőt eladtam meggondolatlanul, így nem maradt időm álmodozásra!
Diesel kellett, meg nagy csomagtartó, meg a megbízhatóság reménye, ezért esett a választásom egy 0 km-es szalonautóra (gusztustalan ezüst színben, némi plusz extrával a Trend-en felül) közel 600.000 Ft.-nyi kedvezménnyel. Első ránézésre -apró karcoktól, meg a szinétől eltekintve- csak előnyei voltak a választásnak, elhoztam hát......... had vigyorogjon az asszony!
Már az első néhány Km után feltünt, hogy valami oda nem illő csörömpölés hallható a motor felől leállításkor, ezt szóvá is tettem az első szervizlátogatáskor. A válasz meglepő, és megértést sugárzó volt: "Ezek ilyenek, de jöjjön, nézzük meg egy másikban!" Láss csodát, az is zörgött csak nem ennyire.
Egy szép napon feltünt, hogy az ablakmosó folyadék túlságosan hamar fogy el, szóltam hát a szakértőknek. Megnézték, és örömmel újságolták: sajnos az előző télen valaki szétfagyasztotta a tartályt, nyilván nem téli lével töltötte fel! Mondom erre nekik, hogy az tök jó, mert a múlt télen (2005.12.15.-én gyártódott a paripa, én meg 2006.09.06.-án vettem meg!) önöknél vendégszerepelt a kicsike, így nem is fagyhatott szét nálam. Nem hatódtak meg a magyarázatomtól, én voltam a hülye amiért átvételkor nem emeltem kifogást :))
Még ma is lukas a tartály, csak már kevesebbet töltök bele!
A gyári audio cucc megette az egyetlen eredeti Cd-met, azt kicserélték garanciában, az első szélvédő alján lévő műanyag borítással egyetemben -ami állítólag a Nap hatására (nyilván árnyékba akart menekülni!) 5cm-re elemelkedett a szélvédőtől, és ugrásra készen várta az alkalmas pillanatot a szökésre. Na ebben gátolták meg szegényt, úgy 2 hét várakozás után....... mert alkatrész nincs egy márkaszervizben, mindent hozni kell
Közben szervizlátogatások: 2000 Km-es, ez ingyen volt....... de 17500Ft-ba került, 20.000-es 45.000-ért, 40.000-es 48.000-ért megfejelve egy első fékbetét garnitúra cserével 18.000-ért. Az utolsó kötelező karbantartás alkalmával szóltam hogy kopog az első futómű, megnézték (ekkor vették észre hogy elkoptak a fékbetétek!) és rendben találták! Nem hittem nekik, ezért megálltam az első szerviznél hazafelé, felemelték, jól megrángatták, aztán közölték hogy 1,5 cm-t lóg a fogasléc a házában. Bepipúltam, visszamentem, megint megnézték -úgy hogy most már én is bementem a csarnokba- és most, hogy ott álltam mögöttük észrevették a lógást, de megnyugtattak: "a többi is ilyen, ha nem jár a motor!" Javasoltam hogy cseréljék ki (a zörgő lendkerékkel együtt) erre azt a választ kaptam, hogy majd jöjjek vissza mielőtt lejár a garancia, akkor én is jobban járok.
Valamikor November végén -ekkor múlt 1 éves a drága- azt vettem észre (úgy 4-5 ezerrel az olajcsere után) hogy hevesebb gázadásra erősen füstöl, és mintha nem is húzna annyira mint korábban. Mentem megint akadékoskodni! Készségesek voltak, megnézték, még gépre is feldugták, végül boldogan mesélték hogy nem komoly a baj! Javaslat: "Vigye ki autópályára, és huzassa jól ki!"
Fejet hajtva a szakértelem előt vettem egy 4 napost, aztán usgyi az M3-ra élvezkedni. Sajnálattal tudatom hogy elmaradt a katarzis, annál is inkább, mert a mögöttem lévő füstből előmerészkedők megróvó pillantását látva Gödöllőnél feladtam a kipufogórendszer tisztogatását. Visszamentem, ismertettem a terápia eredményét, és már készültem mosolyogva végighallgatni a "többi is ilyen" dumát, amikor hirtelen ötlettől vezérelve felnyitottam a motorháztetőt. A turbo környéke olajban tocsogott, ami felverődött a motorháztető belső borítására is!
Értetlenül néztünk egymásra, majd néhány másodperc dermedt csend után előkerült egy rongy, amivel letörölgették a turbó csövét. Ekkor láthatóvá vált egy kb. 4-5 cm hosszú, és 1-2 mm széles repedés az egyik rögzítő fül mellett (ami ráadásul haszontalannak tűnik, mert nincs rajta semmi!) Sűrű elnézések következtek, meg ígéretek hogy cserélik garanciában....... csak várni kell, mert alkatrész megint nincs egy márkakereskedőnél. Kerek 1 hét után megjött a cucc, ki is cserélték. Mutatja a csóka boldogan! Nézzem meg, ez most fémből van. Nézem, de az örömöm nem határtalan, mert a gépháztető borításán csimbókokban lóg az olaj. Őszinte kérdésemre hasonló választ kapok: mossam le gőzborotvával, erre nem terjedt ki a garancia!
Kicsit később, karácsony előtt néhány nappal, egyik pillanatról a másikra elkezd morogni a generátor. Hülye szokásomhoz híven megyek megint kukacoskodni (ember meglát, és már kékül a feje) mondom neki: gáz van..... de töltés az nincs, csak fekete füst megint az autó mögött! Nem hagyja magát palira venni, kijön, hallgatózik, aztán közli velem hogy: "a többinek is ilyen hangja van!"
Erre begurulok, mondom neki: ha megmagyarázza hogy a többi Focusban is párosul ez a morgás a töltéslámpa divatos piros fényével, akkor én fejre állok és orális szexuális élményben részesítem magam! A mutatványomra nem, de a töltéslámpára kíváncsi volt...... és amikor meggyőződött arról hogy tényleg világít, felajánlotta hogy jöjjek vissza kedden mert most nincs szabad embere, meg a generátor -ami természetesen garis!- Németországban lakik.
Mondom neki hogy le fog merülni az akku, már esteledik, lassan világítani kell. Jöhet az asistance? "Jöhet!"
Teljesült a vágya, 2 óra múlva már ott is voltunk az autómentővel. Megint 4 nap pihi, természetesen csereautó nélkül, mert az ugye nem jár ilyenkor sem!
A poént félre téve, szomorú a történet, mert minden nap kényszerpihenő kiesés számomra a melóból. Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy megengedhessem magamnak az extra szabadságot.
Végezetül (utolsó csepp a pohárban) tegnap reggel 2008.02. 07. -közvetlenül a beindítás után- fémesen kopogó hangot hallottam a motor felől, átláthatatlan fekete füst kiséretében. Elvéve a gázt alább hagyott a kopogás, 1200-1500 /percnél felerősödött. Petrányiékból kiábrándulva most egy másik márkakereskedőhöz gurultam, kímélő menetben, vészvillogóval! A szabad emberre természetesen itt is várni kellett másfél órát, ráadásul itt ronda vén banyák nyüzsögnek a küzdőtéren -szemben a Kerepesin semmittevő kis bögyösökkel- de megérte a várakozás!
Hurrá! Most végre kiderült hogy nem vagyok hülye, tényleg kiájúlt az egyik befecskendező szelep, ezért füstölt annyira a verda. "Semmi gond, kicseréljük garanciában!" :))
Természetesen az örömöm most sem határtalan, az alkatrészre ugyanis várni kell 6 napot, szerdáig....... de ha mázlim van csütörtökön megint dolgozhatok :))
JA! A csereautó említése itt is felér egy 10 perces anyázással!
Ui: A psichologusom szerint nem jó ötlet beülni a már megjavított autóba, telepakolni dinamittal, és belehajtani valamelyik templomba, mert megharagszik az ÚR és többé nem lesz ilyen kegyes hozzám!
Bevallom, nem győzött meg, és egyre inkább foglalkoztat a gondolat!
Hibalista
- ablaktörlő alatti műanyag borítás (hőre lágyuló, nem bírja a napot!!!)
- lendkerék zörög,
- ablakmosó tartálya repedt (nem garanciális!!!!!)
- turbó cső repedt,
- a kormány fogasléce kb.1,5 cm-t lóg a házában (természetes jelenség!!!!)
- a gyári rádió 3 hónapig húzta (garanciális)
- valami zörög a műszerfalban alacsony fordulatnál (csak én hallom!!!!!!)
- a generátor 41.000 nél csapágyas lett (ennek is csak én hallottam a hangját!!!)
- 1-es henger befecskendező szelepe (nem porlasztó csúcs!!!!!) folyamatosan tölti a hengert, ezért füstöl, meg kopog a motor (garanciális)
- az anyós ülésben ülve dől a hideg a lábamra (persze csak én érzem!!!!!!)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi
Bp. Kerepesi út (ajánlom mindenkinek, aki szereti ha hülyének nézik!)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Röviden csak ennyi: ha nem tudod mi baja a verdának, akkor nem csinálnak semmit........ ha tudod, akkor meg okostojás vagy!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C3 | Következő autója? | Valami japán, vagy svéd autó |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
