Hamiskás ezüst
Szöveges ítélet
Nagyon komoly előkészületek után vettem meg életem első új autóját, de tényleg! Először olvasgattam, aztán elmentem különböző kereskedésekbe is, próbaút stb. Végül három jelölt maradt : mazda 3 , toyota corolla, és az új ford (ne felejtsük 2005-öt írtunk) Az autók között nem volt nagy különbség számomra így végül a sokkal olcsóbb cascó döntött a focus javára.Megvettem , nagyon örültem - később már nem annyira . Miért is? Nézzük sorjában.
Az autó szép de a fényezése ... Egyrészt könnyen karcolódik , másrészt nem sikerült a lökhárító elemek színre fújása.Volt énnekem már pár autóm, 80 lóerős még nem annyira , de olyan érzése van az embernek mintha a gázpedál gumiszalaggal lenne összekötve a vezérléshez. hiába nyomja az ember csak egy idő után kezd gyorsulni.
A fogyasztása is igen érdekes , országúton simán elvan akár 5.8-al is, de a rövid utakat nem honorálja olyankor volt már hogy 12.8-ra is felment az átlagfogyasztás. Nyilván a hideg motor többet fogyaszt, na de ennyire ? Mellesleg lehet hogy egy motortakaró segítene a helyzeten ... Tán még ide tartozik az is hogy elég sok idő míg bemelegedik , legalábbis míg fűteni is lehet az utasteret.
Apropó utastér, a kesztyűtartó egy vicc, minden kihullik belőle ha kinyitod, hamutartó nincs , és opció sem nagyon van rá, legalábbis normális. Az utastér világítás remek , kár hogy csak az elöl ülőknek jut belőle, hátul tök sötét van.
Ha klímával megy az ember nagyon kell vigyázni mert extrakönnyen lefullad, gyakorlatilag 1500-2000 alatt nincs ereje. Az alapjárat körül amúgy is gondok vannak. Reggeli első induláskor alig akar magához térni. A szervíz erre sem tudja a gyógymódot, viszont én megtaláltam! OMW kútnál kell tankolni és megszűnik! Hogy miért arról fogalmam nincs lehet valami összefogás van a ford és az OMW között (hihi).
A kézifék egy vicc. Még a régi skodámban is elég volt lágyan behúzni és megállt a legmeredekebb lejtőn is , itt meg majdnem két kézzel kell behúzni hogy egy meredekebb lejtőn megmaradjon. És hiába panaszkodtam a szervíznek azt mondták hogy ez ilyen ...
Az ablakemelő volt még érdekes , visszaeresztett egy centit aztán a szervíz megcsinálta... Ja kb. egy hétig volt jó.
Ezek voltak nagyjából a rossz hírek, amúgy jó autó lenne, kanyarodni meg egyenesen fenomenális vele, de az apróságok elrontják az örömét az embernek , meg persze a pancser szervíz az nagyon ...
Update 2014 márc
Előjöttek az ismert típushibák: generátor vezérlő csere (azóta vibrál a fényerő) klímacső (több helyen kilukadva magától!)szervócső (5 forintos biszbasz helyett az egész csőrendszert cserélni kell ~30 000)
a féltengely már régóta jelezget, de még húzom egy darabig vele.
Hibalista
- jobb összekötő gömbfej, ablakemelő, alapjárat ingadozás napi első elinduláskor, kézifék gyenge, klímábol szökött a gáz (azt tényleg korrekten feltötették velem és kifizették ) - Update 2014: generátor, klímacső, szervócső,
Ide hordtam szervizbe
ford simő Dunaújváros - Már megszüntek :D
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Update 2014:A berceli ford szerviz jobbat érdemelne ha nem felejtik el meghúzni a hátsó futómű csavarokat... Így csak 7Gödi szerviz, egyelőre rosszat nem tudok nagyon mondani :D ezért 9
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | passat | Következő autója? | mazda3 vagy 6 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
