Hálátlan családi kedvenc
Szöveges ítélet
Az autót 2012. júniusában vásároltam. A döntés azért esett erre a típusra mert a családban már volt egy Focus ami nagyon megbízhatónak bizonyult. Az Fóka bizony nagyon kellemes volt pláne a 280Nm-es nyomaték és az eddig számomra ismeretlen extrák kényelme miatt. Teltek múltak a hónapok és bizony elég kellemes társnak bizonyult az autó, csak a futóművet éreztem elég nyugdíjasnak. Majd beköszöntött a tél és még az égbolt is beborult. Egyik pillanatról a másikra nem akart beindulni majd indulás után tele hibakóddal. Ezután jött az akksi és a saruk cseréje, hibakód törlés. Majd nem sokkal ezután a párom alatt leállt egy kereszteződésben, se kép se hang. Az autót 3 helyre is elvittem de nem találták meg a hiba forrását ezután egy ismerősöm a GEM modul cseréjét javasolta majd ahogy kezdett jobb idő lenni az autó helyre jött és a hiba nem jött újra elő. Hibakód nincs, töltés az inteligens töltésnek megfelelően alakult. Majd jött a nyári időszak amikor egyszer csak erőteljes rezonancia jelent meg alapjáraton meleg motornál. Egyre durvább váltások és csúszó kuplung kíséretében. Egyértelműen jött a következő nagy beruházás: kettőstömegű lendkerék, kinyomúcsapágy, kuplung, főtengely szimmering.
A nagy csere után úgy éreztem egy új autót kaptam, finom váltás, érzéki kuplung, elégedett voltam... 3 hónapig majd jött a műszaki és kiderült, hogy a normál szervízen felül 4 db lengéscsillapító javasolt és hátsó féktárcsák fékbetétekkel. A műszaki sima ügy volt majd 1 hónap múlva soha nem látott fekete füst kíséretében döbbentem rá reggel, hogy mintha csak 1-2henger akarna menni, szerencsére ez csak 4db izzitógyerta volt. 1 hónap múlva újra nincs töltés az autó hihetetlen hibákat hozott elő. A szervíz javasolna egy PCM modul cserét és programozást csupán 550.000Ft-ért majd alapos vizsgálódás után kiderült, hogy a generátor megadta magát így teljes felújítást kellett végrehajtani. Ezalatt 31.000 Kilómétert tettem meg vele és szerettem volna még legalább 100.000 kilómétert de alapos mérlegelés után és összeadva minden kiadást (nyári és téli gumit kivételével) és, hogy hányszor mondtam a Kedvesemnek, hogy most már tuti nem lesz vele baj hiszen ez egy 6 éves autó eldöntöttem, hogy mennie kell a portáról. Összesen 650.000Ft-ot költöttem javításokra így alapos mérlegesem eredménye, hogy lehet tényleg nem lesz vele többé gond de nem én akarom ezt megtapasztalni.
Hibalista
- - Zajos elektromos kormánymű (egy alkatrész beleért a kormánymű mozgó részeibe) - - 4 db lengéscsillapító - - jobb első ABS jeladó - - GEM modul - - Akkumulátor - - Izzítógyerták - - Rendszámtábla világítás 2-szer (gyári hiba miatt beázik) - - Akkumulátor saruk - - Kettős tömegű lendkerék - - Kinyomócsapágy, kuplung, főtengely szimmering - - Hátsó féktárcsák és fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Többségében a Berecz Rallye Kft. javította, az árak kiválóak, gyorsak és minden javítás tökéletesnek bizonyult
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ford szervíz Eger (nagyon korrektek voltak de nem mentem a tanácsokkal semmire sem)
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo Classic | Következő autója? | Vitara GL+ 2015' |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
