Fűthető első szélvédőt mindenkinek
Szöveges ítélet
A mostani Foka II. elott volt Foka I-em is, (mindketto kombi) ossze tudom hasonlitani.
Az I. szeria okosabb auto volt. Sok apro szivesseggel dolgozott az ember keze ala. Volt pl. csomagternyito a muszerfalon. A csomagterben az akasztok pont passzoltak a szatyrokhoz. Meg normalis meretu volt szelvedomoso tartaly betoltoje.
De az az iras inkabb a Foka II-rol szol.
Ha barki Focust vesz, ne sajnalja a penzt az elektromosan futheto elso szelvedore!!! A masodik legjobb talalmany a szilikonpantos melltarto ota. De komolyan.
A masik must-have extra dizelmotor eseten a kisegito elektromos futes. Ez nem allofutes, hanem jaro motornal ha feltekerjuk a futest, a szellozocsatornaban levo futoszalak, mint a hajszaritoban, meleg levegot fujnak. A vizhofok meg meg sem moccan, de a legbefuvokbol mar langyos levego jon.
Az 1.6TDCI motor kivalo. Fogyasztas: 70% Bp, 30% videkkel a teli-nyari atlagom 5,4. Mondjuk en autopalyan 115-el megyek tempomattal, ugy is odaerek mindenhova idoben. Munchen oda-vissza egy tank gazolajbol megvolt (nem Bp-tol, hanem a hatartol, Gyor utan az utolso Mol kut az M1-en). Motorolajat nem fogyaszt ket csereperiodus kozott. Az I-esbe kellett 4dl-t toltenem 10e-renkent, ennek 20e a csereperiodusa, de nem fogy semmi.
A futomuvel a Foka I-hez kepest atlagosan 5km/h tobbel lehet biztonsagosan bevenni a kanyarokat. Es (par velemenyezovel ellentetben) a fek jol fog. Megall, mint a szog! Eloszor is hatul is tarcsafekes a kombi(!), masodszor prima Bridgestone gumival adtak at gyarilag, nem a hulladek (bar takarekos) Contival.
A karosszeria a Foka I-hez kepest robosztus. Megvaltoztak az aranyok, a Foka I kombi a csomagterben eros, a Foka II inkabb az utasterben (a csomagter rovasara). Azert ledontott ulessel a lapra szerelt 80x180-as agykeret es a bele valo agybetet belefert...
A csomagterben van szivargyujto kiallas, mehet a hutotaska utkozben. A kesztyutartot is huti a legkondi. Bar semmit sem lehet betenni, mert a formaja rossz es kifele lejt. A gyari hanggal nem erdemes foglalkozni, meg kell rendelni az alap legolcsobbat, majd toredek penzbol a gyarihoz kepest fejlesztheto. Hangszigetelese jo, nem nagyon szol kifele a kocsi...
Muszaki problemaim egyik tipussal sem voltak. Altalaban azt irtam a garis munkalapra, hogy csak a kotelezo muveleteket vegezzek el, mert a kocsi hibatlan.
Aki szeretheto kocsira vagyik, inkabb a Foka I-el haverkodjon, aki racionalis, az a Foka II-vel.
De! A FUTHETO ELSO SZELVEDOT EL NE FELEDJETEK!!!
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymar - garis
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus I. | Következő autója? | Ford Mondeo / S-max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
