Füstös dobozka
Szöveges ítélet
Kellett egy kisfogyasztású doboz amivel a munkahelyem és lakhelyem közti autópályás 50 km -t lekűzdöm nap mint nap.
Már eladtam, szóval így könnyebb és objektívebb ítéletet mondani. Alapvetően nem szar, mint azt nagyon sokan gondolják.
Ebben ellenőrizhetően 152 000 Km volt vásárláskor, és második tulajtól vettem.
A tulaj rendes volt, de a "szerelő" ahová vitte, egy ganaj, trágyagányolós seggfej lehetett. Különböző típusú és méretű fékbetétek voltak a kocsi jobb és bal oldalán. Ennélfogva (mivel a tárcsák is félrekoptak) az összes fék cseréjével indult a buli.
Olajat szinte biztos hogy nem cserélt benne a szerelő, ámbár a szervizkönyvbe kézzel be voltak irkálva. Borzalmas sűrű szutyok folyt ki belőle. Ez gondolom nem tett jót a turbónak sem, mivel hidegen jött egy pár kis kék pamacs. Becsületére váljon az autónak hogy ennek ellenére sem volt jelentős olajfogyasztása (3-4 dl/10 000 Km).
A kipufogó hővédő burlokatait is lusta volt visszarakni, csak rárakta a csövekre, ami zörgött össze-vissza. A hosszbordásszíjat lecserélte, de a feszítőgörgőt nem, amire ráadásul rá is húzott, szóval a csapágya éktelen zörgés kíséretében széthullott.
Ilyen embereket kényszermunkára vagy börtönbe küldenék, akik autószerelőnek hívják magukat, és úgy húznak le pénzzel, hogy egy életveszélyes autót kapsz vissza.
Ezért szervizelem saját magam. Tehát sok sok gányolás és karban nem tartás hibáit kijavítva elkezdtem falni vele a kilométereket.
Még mielőtt lehülyézel hogy miért vettem ilyen szart, elmondom, hogy nagyon keveset fogyasztott, és így spóroltam is vele! 4,7l/100km a hosszútávú átlagom:)
Ez a 90 lóerős változat; nincs benne változó geometriás turbó és részecskeszűrő. Kéttömegű némelyikben van, az enyémben is zörgött és cserélni kellett.
A belseje feltűnően lassan öregszik, jó anyagokból válogattak a tervezők.
Futóműve egészen élhető; lehet vele kanyarodni is, de nekem egy lehelletnyit keménynek tűnik.
A gyárban nem mindig húzzák meg megfelelően a porlasztó 6 -os imbuszcsavarjait, kilazulhatnak. Ez történt velem is, mikor egy tartós autópályás menet után huttyogó-föttögő hang jött a porlasztók csattogó hangja mellé. Rögtön tudtam mi a baj, ráhúztam és megszűnt a baj. Ha nem veszed észre és így jársz vele sokat, költséges mutatvány lehet...
Egyetlen egy kellemetlen hiba jelentkezett aminek megoldása költséges; ez pedig a nagynyomású szivattyú. Onnan veszed észre, hogy elmegy a nyomaték, aztán visszajön - hullámzik. De közben nem füstöl feketén (az lehetne turbó nyomócső tömítetlenség is).
Ezt nem csináltattam már meg, hanem betoltam az AAA autoba, ahol meglepő módon annyit fizettek érte, amennyiért vettem. (igaz, költöttem rá bőven..).
Nem is adtam volna el, ha nem kapok egy nagyon jó ajánlatot egy Octavia Edition 100 -ra...
Szóval ajánlom a típust, mégpedig nem 150 xxx km -rel, hanem 280-300 000 felett. Itt már kicserélték a turbót, kéttömegűt, stb. Ha ilyen futással szép hangja van, jól megy, nem füstöl, nem eszi az olajat, szerintem bátran megvehető. Ráadásul olcsóbban is adják mint a 100 000 körül futott példányokat. Számomra ez nagy tanulság volt.
Ja, és CSAK a 2008 utáni, faceliftes 90 lóerős 1.6 TDC-i t vedd, a 116PS verzió már nem ilyen jó.
Hibalista
- - Hosszbordásszíj feszítője széthullott. - - Magasnyomású szivattyú dögledezett - hullámzó nyomatékleadás. - - Porlasztók kilazultak, "föttögött". - - Turbó hordta az olajat. - - Kasztni fényezésén indokolatlan lakkleválások. - - ESP indokolatlan fékezgetése kátyús utakon, kanyarokban. - - Összes szilent - - Összes féktárcsa és betét. - - Mind a 4 felni kuka volt (ráztak). - - Kéttömegű lendkerék + kuplungszerkezet.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Céges Octavia 1.6 CRTDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.0/10) |
