FORDulj, amerre akarsz! A kezes "telivér"
Szöveges ítélet
Legalább egy évig kerestük a Csoda Felicia utódját. Márkahűek akartunk lenni, de a kereskedő flegmasága (Csepel) után a Sosekopel-ből a Classicot néztük és próbálgattuk. Aztán az új verziót is "forgattuk" kívül-belül néztük, kombi verzióban is. Aztán üléspróbát tartottunk Focusban is. Szintén kombit néztünk, de nem az lett belőle.
Megszerettem, imádom.
Jó érzés benne ülni, vezetni egyenesen fenomenális. Az 6-os úton az Érd előtti kanyarba 90-nel simán rajzolható vele az ív. Nem mozdul el a fara vagy az orra. Ahova akarom, oda FORDul.
A motorja szerintem szükséges, de nem elégséges. SZERINTEM.
A váltó maga a gyönyör, nem lekvárkeverő, szinte magától megy abba a fokozatba, ahova gondolom. Pedig nem is automata. :)
A csomagtartójába 4 felnőtthöz tartozó csomagok és 5 napos alapellátmány is befért, az utastérben nem kellett csomagokat tartani.
A Sony hangcucc agymenés, nem kell tekerni kombináltfogóval, hogy szóljon. Jó, nem is patkányzene szól ;)
A bézs belső a fekete külsőhöz nagyon elegáns, már amennyiben egy ilyen autónál beszélhetünk elegáns megjelenésről. Mert az egy másik tengelytáv. A 190 centimmel nem kell hátranyomni az ülést, hátul mégis lehet ülni. Egy könyöklő jól esne benne, de így is kényemesen ülhető. Anyósülésről nem tudok mit írni, még nem ültem ott.
Rossz tulajdonsága, hogy tankolni kell. Neeeem, nem eszik sokat 7.8L/100km.
Szerencsétlen helyen van az ablakmosó tartály, a szintet pedig nem lehet ellenőrizni.
20071201 update:
októberben 1 hétre ellátogattunk egy "Dolomitos" körútra. 1 hét alatt 3300 km-t tettünk meg, dombnak fel és le, kanyarokkal tarkítva. Előrelátóként téli papucsokkal indultam el, de nem kellett volna. Nem volt olyan idő, ami indokolta volna. Az autó érdekes módon kevesebbel is beérte, mint idehaza, pedig autóályán is használtam rendesen. Az emelkedőknél, de főleg a szerpentineken lendületesen tudtam vele haladni, pedig mint már írtam, lehetne erősebb is. Időközben belekerült a még 7000km, így már a 25e km alulról súrolom :)
Decembernek és a november óta tapasztalható esőféléknek és párának köszönhetően be kellett szereznem egy új Aeroblade ablaktörlő gumipárt, ami ugyan 10e HUF-ot kóstál, de cserébe eltűntek a csíkok, melyeket még a gyári (!) ablaktőrlők hagytak maguk után.
Nemsokára lejár a zöldkártyája, kiváncsi vagyok, mennyibe is fog ez fájni...
Hibalista
- Ha néha kint éjszakázott, akkor az ablakemelő morgott. Szervízben csináltak vele valamit, azóta nem morog.
- További hideg idős tapasztalat: üzemmeleg motor leállít, másfél óra múlva nem mindig hajlandó elsőre elindulni.
-
- 20071201 update:
- Ez utóbbi hibát az utóbbi naok hidegjeiben nem produkálta. Öngyógyító?
Ide hordtam szervizbe
Ivanicsnál: 3000km-es szervízen: olajat, légszűrőt és olajszűrőt cseréltettem. Valamint az ablakemelő miatt is náluk voltam.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Auto-Fort Váci út: éves szervízben (15000km-nél) voltam náluk, tökéletes kiszolgálás, minden nyűgömet elintézték.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Felicia 1.3 55LE | Következő autója? | FF kombi 2.0 145 LE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
