Ford Focus 1.6 Turnier Kombi - Csoda!
Szöveges ítélet
Első saját autó,nagyon jó áron sikerült hozzájutni. Vezetett szervizkönyv, új gumiszettek, apró rozsdásodás a sárvédőknél. Ilyen korban legalább valami hibája legyen. :)
A nagyobb dolgok a kötelezőkön felül nagyjából 240.000 Ft-ba kerültek, bár ez csak a meglévő számlák alapján van. Lehet kicsit több.
Jelenleg 374.000km van benne, tökéletesen megy. Élmány vezetni, kiválóan tartja a kanyarokat, jól gyorsul, ilyen idősen kb 110 a kellemes, 120-130 már hangosabb nála... De mivel az audió rendszer kiváló, ha benyomsz valami jó muzsikát, szart se lehet belőle hallani. A kartámasz kiváló helyen van, de a 185cm magasságommal a jobb lábam hozzáér kicsit a műszerfalon, de ez mondjuk úgy 4-500km után kezd rosszul esni, addig észre sem veszem. A bal lábat rá lehet tenni az ülés állító karra, amitől fotel kényelmességű lesz a cuccos, és nagyon jó hosszútávon is.
A fűtés, klíma szuper, mindkettő nagyon gyorsan indul be, és jól szuperál. Az ülésfűtés nagyon kellemes így hideg időben már.
Rengeteg hely van benne, mi kertfenntartáshoz használjuk, és nyaralásokhoz. A következő szettek voltak már benne, amikor maxon volt:
1. Galériaágy, 2 bicikli, 1 szobabicikli, a szivacs a franciaágyhoz. És előre cimborám még.
2. Négy melós ember, két erdőírtó fűkasza, 2 láncfűrész, 2 ágvágó, balta, létre, kötél, 2 kanna benzin, 4 táska, 3 sisak.
A kényelem csak azért nem 10/10, mert tampomat, plusz 4cm hiányzik a jobb lábamnak, de ezek apróságok, ritkán zavarnak.
A kormánymű kiváló, érzékeny, nagyon sportosan lehet vele közlekedni. Ha tötyögök a városban akkor 7,5l-re felkúszhat a mutató, hosszú rendszerint 6 vagy 6 alatt áll meg, számomra ez tökéletes.
Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a típust, 2003-as évjártú, 1.6 benzin, Ford Focus Turnier kombi.
Hibalista
- A Tschibo-nál volt céges autó ez a csoda, ennek megfelelően a cég mindig állta a javítási költségeket, és rendszeresen karbantartott volt. 2003-2006/2007-ig volt céges autó, utána édesanyám húgához került. Innentől is rendszeres szerviz volt az autón, ekkorra nagyjából 200.000 km-t futott a gép. Semmi extra hiba, kötelező dolgok, oljaszűrő, légszűrő, fékbetétek stb. - - Szervizelendő dolgok 200.000 után: - 226.105 Vízpumpa,olajszűrő, generátorszíj. - 243.000 Fék elöl, fék hátul. - 261.028 Gyújtógyertya, minden szűrő, féltengely csapágy, kuplung szett csere,meg valami bizbasz, amit nem tudok elolvasni. - 275.640 Olajcsere, szűrő csere, generátor felújítás, téli felkészítés. - 283.702 Vezérlés csere, olaj+szűrők, vízpumpa, ékszíj, valamilyen görgő. - 295.723 Olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő. - 307.000 Olajcsere, szűrőcsere, gyertya,kézifék, fék. - 316.000 Olajcsere, szűrőcsere. - 325.800 Olajcsere, légszűrő, pollenszűrő, kézifék, féktisztítás. - 339.039 Olajcsere, szűrők, szelepfedél tömítés, hűtőventillátor, kiegyenlítő tartály, hosszbordásszíj, klíma feltöltés. - 357.894 Olajcsere, levegő és pollenszűrő, gyertya 4db, gömbfej 1db, klíma kompresszor. - Ekkor vettük át kb, 364.000 kilométerrel, nagyjából minden lényeges kopó alkatrész már fel volt újítva, tudtuk mi vár ránk. - 366.000 Aksi kuka, újat kellett venni. - 371.000 Biztosíték kiment, új ac pumpa biztosíték kellett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 364000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Octavia 1.9 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
