Fókuszban a minőség... (Vagy legalábbis akkor jó lenne...)
Szöveges ítélet
Furcsa egy jószág ez a 4 ajtós Focus II. Sajnos nekem csak használtan volt rá pénzem, így nem tudom, vajon milyen lehet egy új. Használtan viszont néha olyan érzésem van, mintha kettőből hegesztette volna össze valaki. Különböző irányokból mindenféle nyikorgó, tekergő hangok hallhatók a csodálatos magyar utakat róva. Ami fura, hogy elkezd zörögni a műszerfal, majd abbahagyja egy ideig, de közben átadja a stafétabotot az ajtókárpitnak, az kis idő elteltével az ülésnek stb. Majd miután ilyen módon fülünkkel megbizonyosodtunk róla, hogy még minden megvan, a zörejek visszakerülnek a műszerfalra, és végtelen körfolyamatot írnak le.
Utoljára talán Lada Samara-ban tapasztaltam ilyet. Abból nekünk 5 ajtós volt, amit az oroszok kókányoltak össze a 3 ajtósból. Valami ilyesmi lehet ezzel a 4 ajtós Focus-szal is. Van egy olyan érzésem, hogy a 4 ajtós kasztni torziós merevsége meg sem közelíti a 3 ill. az 5 ajtósét.
A gyári rádió nagyon szépen szól CD-vel, de a rádióadásokat Pest kivételével elég gyengén veszi.
A motor leállításkor megremeg, megrázza a kasztnit. Elvittem szerelőhöz, hátha lendkerék. Azt mondja nem, hanem valami fojtószelepet nem építettek be gyárilag, ami a Pezsókban bent van. Azt hiszem azért csinálja, mert leállításkor gyakorlatilag zéró idő alatt szűnik így meg az üzemanyag ellátás. Szerinte ez ilyen, ne törődjek vele. A szakvélemény kiállítása óta jobban alszom egy kicsit, mert elég vad dolgokat lehet olvasni a témában. De mivel az enyém sem alapjáraton sem menet közben nem viselkedik furán, nem csörömpöl, így valószínűleg csak beképzeltem a dolgot. De azért egy új állapotban 6 millás kocsiból egy ilyen cuccot kihagyni enyhén szólva is könnyelműség.
Az üzemanyag minőségére elég érzékeny szegénykém. Vizes cuccal (főleg télen) hidegen füstöl egy "kicsit", de bemelegedve teljesen elmúlik, még padlógázon sincs semmi korom. Mikor egymás után 5-6 alkalommal prémiumot adtam neki, eltűnt a probléma, csak éppen az elég drága... Most kísérlet képen áttérek az univerzális adalékokra.
Na és most akkor a jó dolgok, mert abból is van bőven szerencsére:
- a motor a kategóriában nagyon nyomatékos, nagyon megy, és nagyon keveset fogyaszt. 5-ből csak akkor veszem ki országúton, ha 70 alá esik a sebesség. Különben még 5 személlyel is nagyon könnyen lehet vele előzni. Rugalmasságát talán az jellemzi a legjobban, hogy 5-ben 80-100 között lenyomva a gázt elég gyorsan elérjük a 160-170 km/h-s sebességet. Bár én ezt ritkán próbálgatom, mert nem vagyok egy száguldozós típus. A fogyasztás normális tempóban (90-110 között) télen 5 liter, nyáron bőven az alatt alakul. Hihetetlen, hogy egy ekkora autó ilyen keveset fogyaszt :-) Bemelegedett motorral, 90 km/h-s sebességnél tempomattal 3,7 liter volt a fogyasztási rekordom vele 50 km-en!!! Persze ez tényleg szinte légüres térben történt, mert előznöm meg lassítanom sem kellett, de azért ez az érték akkor is önmagáért beszél! Csak városban használva azért ez is megeszi a 7-8 litert. A nagy tömegnek, sok gyorsításnak-lassításnak ára van.
Sajnos ennek a 4 ajtósnak kicsit puhított futóműve van, de még ezzel együtt is nagyon stabilan áll az úton, tényleg legendásan gokartszerű a Focus-ok irányíthatósága.
Az ülések - többek véleményével szemben - érzésem szerint nagyon kényelmesek. Aki szerint nem az, az nem ült még sz@r autóban, vagy rossz az összehasonlítási alapja. A helykínálat meg tényleg óriási a vetélytársakkal szemben.
Az extrák sora nagyon hosszú ezen a felszereltségi szinten - kétzónás digitklíma, 4 elektromos ablak, esőérzékelős (a gyakorlatban is jól működő!!!) ablaktörlő, elsötétedős belső visszapillantó tükör, deréktámasz, bőrkormány, tempomat, 6 db lufi, meg amit még kihagytam. Ez mind benne van!
Kicsit tartottam a rossz kilátástól, de meglepően jól érezhetők az autó határai még tolatóradar nélkül is. A viszonylag magas hasmagasság miatt nem akad fel a járdaszegélyeken parkoláskor.
Leszámítva a felhasznált anyagok gyengeségét, rossz minőségét egész jó autó ez a Focus II. Bár volt Focus I is a családban, ahhoz képest mindenképpen visszalépés. Legalábbis abból a szempontból, hogy Focus I szerintem verte az akkori vetélytársakat, ez viszont nem képes ekkora ütésre a jelenlegi konkurenciával szemben.
Hibalista
- Igazából még semmi, bár sok minden gyanús. Remélem még pár évig nem okoz nagyobb meglepetéseket...
Ide hordtam szervizbe
Ford Romhányi - maximum fölé töltötték az olajat vagy egy centivel. Kb. 1 litert engedtem le, amikor észrevettem.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Privát - amit rábíztam, azt jól megoldotta. Lebeszélt a felesleges alkatrészcserékről - azért ez ritka. Szerintem visszatérek hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Egyelőre nem tervezem a cserét - inkább veszek hozzá PUR habot :-) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
