Fókusz(piros)pont
Szöveges ítélet
Focus I-et cégautóként használtam, mely kívül-belül nem hagyott nyomot esztétikailag, de a motorját, váltóját tekintve igen. Ezt sikerült inkább többé, mint kevésbé továbbfejleszteni: Robusztus felépítés, kiváló kormány, jó kanyarstabilitás, pontos váltó (ebben az egyes hajszállal jobb volt). Kiváló törésteszt - nem szeretném kipróbálni, de bízom benne. Kényelmes, jó oldaltartású ülések, letisztult belső. CD-Rádió 6000: Tetszett a hangja & a kezelhetősége. Kár, hogy csak AUX van, USB nincs..
Menetteljesítmények tekintetében erre számítottam, a gyári értékeket (0-100 km/h 10.8 s; 190 km/h) becsülettel hozza. Előtte próbáltam a 100 lovast is, de rögtön upgradeltem erre. A nyomatékgörbe kicsit (túl)csúcsos: alul halvány, 3000-nél feljövőben, 4000-5000 között, mintha bekapcsolna benne egy feltöltő. Szeretem a motor enyhén hörgő-gurgulázó hangját, ami magasabb fordulaton azonban kissé erőszakosan tolakszik az utastér csendjébe. Ezért is hiányzik borzasztóan egy hatodik sebesség, no meg azért mert az ötös nagyon rövid: 130-nál 4000-et pörög.
Fogyasztás: tiszta város: 9 l. 100% országút esetében 6.5 volt a legjobb, az 5.1-es gyári érték sztem teljesíthetetlen. Talán végig 70-nel...
Apróbb bosszantó dolgok:
- sajnáltam a 80 ezret boardcomputer-ért (mert azt hallottam nem pontos, ráadásul nincs pillanatnyi fogyasztásmérés), de hogy a külső hőmérő ehhez legyen árukapcsolva??? Ez nonszensz. Apám 92-es Astrájában volt hőmérő.
- nehogy teljes méretű pótkerékkel vegye valaki - eltűnt a csomagtartó harmada!!
- nem hittem el a többi népítélőnek, de a víz tényleg a csomagtartóba csepeg, ha esőben felnyitom a csomagtartófedelet...
- a festés ultravékony. A legvékonyabb ág is maradandót alkot rajta.
Nem volt hibamentes (lásd: Hibalista), de nem hagyott ott az úton és remélem e szokását a jövőben is megtartja.
Hibalista
- Első hiba - egyévesen, kb. 30 ekm-nél: indításnál felcsörgött: mint kiderült a változó szelepvezérlésnél volt valami gixer, Simőék garanciában javították. - A második hiba 102 ekm-nél: kormányszervo-olaj elfolyt, egy hollander o-gyűrűjének köszönhetően. Állítólag típushiba!
Ide hordtam szervizbe
Szeleczky
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Simő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.4 | Következő autója? | Ford EcoBoost |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
