A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 benzin - Ambiente felexrtázva 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

FÓKI - HARDCORE élvezet, 200e felett sok csere jött elő.

Szöveges ítélet

2009-Januárjában kaptam édesapámtól. Leginkább a hosszútávú utazásokra kell (Pécs-Salgótarján). Hosszas használtautó pont hu -s keresgetés után maradt, hogy nekem focus kell. A kocsi a Ford Solymár udvarán várt rám, előző tulaja valószínű autópályán használta. Ezek a tények, és akkor nézzük, hogy mit kapunk 160 ezer km utám egy focustól:
A válasz: MINDENT!
Kezdeném a motorral. 1.6 -100 lóerő, nem egy rakéta, de ha nyomjuk neki akkor megy. A váltója érdekes. 1-esben és 2-esben darabosan húz. A váltókar rövid és fasza, bár huzatáskor 2-ből 3-ba nem mindig óhajtja elsőre. A fogyasztása egy kissé rosszabb mint hasonló kaliberű és méretű más gyártók 1.6-osainál. (pl VW)
Futómű: A szervizkönyv szerint az első telók 140-ezernél cserélve lettek. Ezt figyelembe véve persze most spec semmi baja, minden baba, remélem nem is lesz.
Kormányzás: A kocsi nagyon jól és pontosan fut, nem húz egyik irányba se, a kormánykerék jó vastag, puha az anyaga, a szervó városban puha és könnyen tekergethető, pályán kemény és feszes. Semmi gond nincs vele.
Beltér: Attól eltérve, hogy a hátsó ülésen kólafolt van semmi nem utal arra, hogy 4 éves a kocsi. Az ülések jól tartanak, akár 3 órát is ki lehet bírni egy huzamban benne. Spec ebben a példányban nem recseg semmi se, de ez még változhat. *(Kiegészítés: 2013.03: még mindig nem recseg semmi sem.) Nekem talán a könyöklő hiányzik, amit valószínű be is fogok szerezni (ez meg is történt: utángyártott univerzális könyöklő egy egyedileg hajlított és csavarozott tartókonzolra). A klíma néha bekapcsol párátlanítani, és nem tudom, hogy honnan tudja a kocsi, hogy pára van. Csak mert a levegó ha süt a nap is az ablakra megy. Furcsa. Ami talán típusgagyi, hogy alacsony felszereltségnél NINCS HŐMÉRŐ. És ez baj. Valszeg azt is szerzek bele. Van viszont tolatóradar, és tök jókat szórakozok, mikor parkolgatok, de asszem nem sok értelme van (közben kiderült, hogy ha csak ablakra van irányítva akkor ez történik, egyébként nem). A szélvédőfűtés is olyan extra amit nem tudtam még kipróbálni, mert a hó az lapátolható, a klíma 1 mp alatt lenyomja a párát. Talán a jégpáncél leolvasztásánál jó lehet, de akkor meg mi lesz a többi ablakkal? Ha és ha tök jég a kocsi akkor be se tudok jutni a beltérbe... Áááá... Szóval nem értem a szélvédőfűtés konkrét lényegét, de biztos bennem a hiba (egyébként pára ellen kiváló). A középkonzol jó, használható, a fűtés-hűtés jó, nem lötyögnek a gombok, finoman szabályozható a hideg-meleg. A hifi kiváló. 6000-es fejegység van, 4-mélyközép és két magas, úgy szól mint az állat, sőt a rendszer azt is tudja, hogy ha túlzottan felveszem a hangot akkor változtat a basszuson és nem engedi széthajtani a hangszórókat. Szuper. Ami talán még gagyi, hogy csak lefelé automata az ablak és csak a vezetőoldali. Mind1. Egyébként nemdohányzók használták és még egy kis légfrissítőt is használok, szóval ebből a szempontból sem érezni a kocsi korát.
Fékek: Jók. El tudnám képzelni a hátsó tárcsaféket, de ez max akkor okoz fejtörést, ha lejtőn parkolok. A kézifék pocsék. Bárhogy húzzák meg a szervizben nem lesz jobb (típushiba).
Kaszni: Többször előfordult, már, hogy nyakatekert kis buzi utcákban jártam és vártam, hogy majd jön a recsegés, de semmi. Nagyon merev és nem hajlamos a csavarodásra. A csomagtartófedél teleszkópja egy kicsit már gyengus, de még bírja. (2013.03: még mindig bírja)
Egyébként: 4-5 emberrel már nem nagyon húzogat, meg akkor már kicsit leül a segge, de általában megpakolva 3-an megyünk vele. Néha keményen forgatni kell előzéseknél. Pályán nincs baj, valamiért azt vettem észre, hogy 5.-ben megjön az ereje. Pl: 130-ról 150-re hipp-hopp fent van. A végsebesség kb 200. A fővárosban jól helyt áll a kátyúrengetegben.
Imádom! Nem bántam meg és a nyári Holland utat is szó nélkül bírni fogja.

Íme a folytatás:
2010 szeptember
Másfél éve használom a kocsit. Lassan esedékes a 200 ezres szervíz.
A fent említett holland utat szó nélkül kiállta, semmi probléma nem adódott. Autópályán 4 emberrel, csomaggal még a nagy fékezéseket is szó nélkül állta.
A könyöklő jól bírja. Az idei nyár folyamán megadta magát, kicsit lelóg, uh valószínű be kell szereznem egy újat. (2013:03: azóta sem lett cserélve, egy fél literes ásványvíz támasztja ki tökéletesen) :-)
Az első fékbetéten érzem, hogy a szervizciklus alkalmával cserére szorul, hosszas lassításnál zakatoló hangot ad ki.
A bluetooth-os kihangosítónak betudhatóan egyszer hazafelé úgy maradt a kapcsolat és újraindítás után is csak a jobb első hangszóró szólt, de miután levettem az aksit az áramról magához tért. Azóta semmi gond.
A futómű továbbra is feszes és komfortos, sokan vezették ismerősök közül, anyám cserélni akart, mert annyira jó vezetni.
A fogyasztásról nem híres ez a modell. Az 1.6-os ezen verziója szereti a benyát, és beleeszik a 9-be is. Csodákat képes művelni egy teli tank 98-as és 110-120-as tempó pályán. Ha tehetem és ráérek akkor ilyen sebességnél 7-nél megáll az étvágya.
Észrevettem, hogy 10-ből egyszer nem indul be elsőre. Ez a hiba a mai napra 10-ből 9-re nőtt, így elvittem szervizbe. Szerintem az aksi adta meg magát, de nem meglepő így 200000 környékén. Ha mégsem akkor az már nagyobb gond, de erről még nem tudok beszámolni.
Vettem bele egy univerzális üléshuzatot, mely kiválóan felszerelhető, még az osztott hátsó üléstámlákon is.
Könnyedén takarítható, a burkolatok nem hajlamosak koszolódásra, a porszívózás csak az első ülések közt nehézkes kissé.
A tolatóradart megszerettem.
A szélvédőfűtést ritkán használom. Továbbra sem tartom fontosnak a jelenlétét.
A másfél év alatt egyszer égett ki az egyik hátsó helyzetjelző és fél év különbséggel az első tompított fényszórók.
A hátsó ajtón (5 ajtós) a renszámtartó recsegett, így azt a szervízben elhárították.
A nyári gumik még az eredetiek, így a következő tavasszal esedékes egy új garnitúra. Havonta nézem a guminyomást, az első kerekekben pár tized bárral kevesebb szokott lenni.
Kapott két bazinagy dobókockát is a tükörre, és még ki is látok. :)
Összességében imádom, imádom vezetni, imádok benne utazni, városban remek.
Ha visszarepülhetnék az időben ugyanilyet vennék, csak 1.6 dízelben, esetleg 6-os váltóval.

SZERETM, SZERETEM, SZERETEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Első autónak tökéletes, mindenkinek ajánlom, csak ez az évjárat sokat eszik benzinből. Köszi APA!

Folyt köv hamarosan...

Folyt köv:
Az említett szervizelést követően kiderült, hogy az önindítóban lévő fogaskerék kopása miatt nem indult a kocsi, megcsinálták, de 50 méterre rá kihalt ismét, ezúton a fagydugó tömítése engedett vizet a dugattyúkba, amit másnapra orvosoltak. Nagyon gyanús, hogy épp egy szerviz után romlott el, nem hiszem, hogy nem gányoltak valamit a szerelők, de ők értenek hozzá nem én. Azt mondták, hogy a motor típusának tervezési hibája, hogy ez előfordul. tanulságos eset! Mindenki számítson rá 200 ezer környékén. A két javítás 33 ezer forintomba került. Azóta nincs gond, habár néha gyanúsan kevés a nyomaték 1-esben és 2-esben. Azóta volt egy hosszabb utam, és ismét gyengélkedett. Elvittem egy tök másik szervizbe és kiderült, hogy csak egy gumicső volt kilyukadva. Azt, hogy a pécsi szervizesek, vagy a kor tette tönkre nem tudom, de lényeg, hogy ingyen megcsinálták. Megkockáztatom kijelenteni, hogy nem is volt baja a fagydugónak. Ez már nem fog kiderülni.

Folyt köv: 2013.03.25
Kedves olvasó!
Továbbra is az a véleményem, hogy ez egy nagyon jó autó. Nagyon jó konstrukció. Mindenkinek ajánlani tudom. Hallottam ezt-azt a dízeles 1.6-osról és ott se jobb a helyzet. Beszerelésre került egy 800W-os mélyláda, mely a csomagtartóban kapott helyet. Az erősítőt a hozzá kapott önmetsző csavarokkal rögzítettem a lehajtható hátsó ülés nagyobbik felének hátlapjára. Az akku nem lett cserélve, maxon hallgatva sem adja meg magát. Csak ajánlani tudom. A népzene és a Hardcore is gyönyörűen szól rajta. A gyári hangszórók továbbra is kifogástalanul üzemelnek (tényleg nem kímélem). A rángatós 1-es 2-es továbbra is van.
Tavaly motorvezérlő elektronikai gondjaim voltak (menet közben megadta magát minden műszer), melyet Gomorka Gábor pécsi autóvillamossági szakember orvosolt. SOK FELKIÁLTÓJELLEL AJÁNLOM MINDENKINEK!!!!
Téli indításokkor benzin szag volt pár pillanatig, majd bebizonyosodott, hogy olaj kerül a rendszerbe. Sajna pontosan nem tudom, hogy a hengerfej tömítése vagy a váltó tömítése volt, de cserélték. Azóta minden ok.
Valamilyen oknál fogva a szivargyújtó biztosítékja kiment, 10 perc alatt kicseréltem.
Évente 1-1 alkalommal kiég az egyik tompított, meg volt egy index is, de egyébként semmi.
Ősszel kezdett sebesség függvényében morgó hangot adni, majd két külön szervízlátogatás alkalmával lettek cserélve (első 17000, hátsó 37000!!!). A hátsóban sajna benne van az ABS jeladó is, szóval ezért ilyen drága (és persze utángyártott).
Sajna volt egy komolyabb lerobbanás is, mely megelőlegezett pár nehezen indulást, de végül az udvarunkban mondott csütörtököt. Az autómentő egy 10-es volt. :( Aki ezt elolvassa egy életre jegyezze meg: A taxis a feléért elhúz bárhova! Később kiderült, hogy AC pumpa halál, ami újonnan gyári alkatrész szempontból 120 ezer forint környéke, tehát megint utángyártottat szereztem 55-ért, meg 10 ezer a márkaszervizben a műveleti díj. Pechemre a rajta lévő benzin szintmérő fals értéket mutatott, szóval szakinál még egy 5-ös volt az újabb mutatvány, mikor is a régi szintmérőt a rossz pumáról áttették az új pumpára. A tankot és a fél alját le kellett szerelni, mert persze az ülés alatt nincs szerelőluk. Ez olyan mint a Renault-oknál egy izzócsere. :D
Van egy újabb búgó hang, melynek iránya beazonosíthatatlan és csak akkor észlelhető, ha már egy ideje megyek vele (azaz ha felmelegszik a dolog), ám a fékre gyanakszom, mert amint egy picit is a pedálra képek elhallgat és csak kb 30-tól kb 110-120-ig hallani) Mivel az első tárcsák szinte újak így kizárásos alapon a hátsó dobfékek egyike lehet a ludas, ám jelenleg nem megyek vele sokat meg messzire sem és így rövid távon nem jelentkezik és hogy őszinte legyek nincs fölösleges újabb 30-40 ezrem a mutatványra, szóval megvárom a locsolkodásból származó extra bevételt és majd akkor megyek a már bejáratott szakimhoz.
Egyébként már lassabban járok vele, ritkán pörgetem és ez a fogyasztásban is jelentkezett. A hangrendszer nagyon jó, a lányoknak nedvesedik tőle a bugyija. :) A könyöklő továbbra is a feles ásványvízzel van kitámasztva, de nem zavar és arra sincs felesleges 15 ezrem, hogy cseréljem. Sajna egyszer kifolyt hátul egy kis pácolaj és hát nem nagyon jön ki. Majd nyáron megpróbálom kiszedni az egész üléslapot és autón kívül kisikálni a huzatot. Vagy nem tudom.

Jelenleg az a véleményem az autóról, hogy 200 ezer felett sorra adják meg magukat a dolgok és nem csak a futómű, hanem minden "szolgaalkatrész" cserére szorul. Mostanság már vagon számra lehet ilyen és újabb Focus-okat jó áron venni. Nagyon jó autó, de nagyon nem mindegy, hogy 90 ezer vagy 200 ezer kilométerrel vesszük. Aki teheti inkább vegye kisebb motorral és kevesebb extrával de kevés km-rel. Utólag egy tolatóradar filléres a gyárihoz képest stb stb...

Folyt köv. :)

Hibalista

- jobb hátsó hangszóró, fékbetét elől, recsegő rendszámtartó hátul, egyszer kifagyott a hangrendszer, önindító, könyöklő (nem gyári, hanem univerzális), fagydugó - 2012-től (200ezer után): első féktárcsák, fékbetétek, tömítés a hengerek környékén (pontosan nem tudom hol), szivargyújtó biztosítékja, bal első és jobb hátsó csapágy, AC pumpa, motorvezérlő elektronika,

Ide hordtam szervizbe

Besenyei autó - Pásztó

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ford márkaszervíz - Pécs FX Autóház

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Porsche 9FF TR 1000 :D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)