Esélyt adtam - megbántam
Szöveges ítélet
Előtörténet:
Egyedülállóként egy 1991-es Honda Civic 1.5-öt használtam minden gond nélkül (régi de igen jó minőségű, korát meghazudtoló kis autó volt). Amikor megházasodtam, eladtam a drágát, mivel feleségemnek már volt autója és kettőt sajnos nem tudtunk fenntartani.
Feleségemnek egy Toyota Yaris-a volt, amiben az 5 év használat során a szokásos éves karbantartáson kivül (lásd: olaj, olajszűrő és levevőszűrő cseréje) SEMMIT nem kellett cserélni, pedig évi 15000km mindig bele került. Olajfogyás a karbantartási ciklusok közt közel nulla, inditás minden időben "pöccröff"-re ment, szóval minden téren meg voltunk elégedve a drágasággal.
In medias res:
Kis családom létszáma gyarapodásnak indult, ezért a Yarkó kicsinek bizonyult, igy mennie kellett. Mivel összvissz 1,5 milliónk volt (minimális hitellel) autóvásárlásra, ezért ebben az árkategóriában kerestünk 5-6 éves (lehetőleg japán) jószágot.
A hirdetések böngészése során hamar rájöttünk arra hogy ennyiből bizony nem fogunk jó állapotú nagy japán autót (pl. Corolla kombit, vagy Versot, esetleg Mazda 5-öt, stb.) venni a fenti feltételekkel, mert vagy szétnyűtt, vagy törött példányokat találtunk mindösszesen.
Mivel az autó cseréje égető volt, ezért nem volt mit tenni, le kellett mondani a "japán autós álomról" és kompromisszumos megoldást hozni.
A használtautók nézegetése közepette egyre meggyőzőbbnek bizonyult a Ford Focusnak a ráncfelvarrott tipusa - kategóriájának egyik legjobb futóműve, nagy belső tér, és megbizhatóság az amit a neten olvastam róla, igy hát ha félve is de belevágtunk a dologba.
Az autót a vételt megelőzően átnézettük Ford szervizzel, igy azt gondoltuk, hogy nagy meglepetések nem érhetnek minket....rosszul gondoltuk, mert közvetlenül a vételt követően cserélni kellett a termosztátot. A termosztát vételekor a boltban és később a szerelőnél is azzal nyugtattak, hogy ez Ford betegség és hogy nagy valószinűség szerint 3-4 évente cserélni kell majd mert a Ti-VCT motorokban ez a kütyü nagyon bonyolultan van megoldva (a boltos viccesen meg is jegyezte hogy kérjek törzsvásárlói kártyát, mert akinek Fordja van, annak szüksége lesz rá, higgyem el). És minél bonyolultabb valami, annál nagyobb a valószinűsége annak hogy elromlik. A bonyolultságot misem bizonyitja jobban minthogy egy átlagosnak mondható termosztát kb 13kHUF, a mi Fókánkba való pedig 25kHUF volt...
Az első hidegzuhanyt követően elkezdtük használni az autót, és azt kell mondjam hogy az alábbiakban nem csalódtam:
- futómű
- pakolhatóság, belső tér kinálata
- fogyasztás (8-10 literes fogyasztással riogattak a kollégáim, de nekem 6,5 és 7,5 közt volt mindig vegyes használatban - napi 7km városon kivül, és 7km városon belül)
Ami viszont csalódás a mai napig, és rendkivül kiábránditó:
- elektromos problémák (a gyári rádió néha elnémul, a kijelzője nem mutat semmit)
- gyújtáshiba amit a gyári szervizben sem tudtak megoldani
- saját tömegéhez képest lomha gyorsulás
- menetzajok nagy sebességnél ; hiányzó 6. sebességi fokozat (140km/h-nál 4000-nél is többet pörög a gép, üvölt - kedves Ford mérnökök, azért ez kicsit gáz)
- alacsony fordulatszámon tétova motor (még épp nem fullad le)
- nyöszörgés, csörgés a jobb hátsó futómű felől, és a kormányműből, illetve egyéb zörejek (minden fórumon irnak ezekről,mint tipus hibákról és szomorúan látom hogy mai napig nincsenek erre megoldások...szégyen)
Most ismét pénzt gyűjtünk, hogy mihamarabb eladhassuk a vasat, mert nincs bizodalmunk a márkában. Nem tudom elképzelni hogy mi került ebben az autóban kb 4 millióba amikor új volt. Semmiképpen sem képviseli azt a minőségi szintet amit ennyi pénzért az ember elvárna.
Hibalista
- Közvetlenül a vétel után venni kellett egy termosztátot, természetesen ez a modell használja a Ford modellek közül a legdrágábbat , mivel annyira "szupperszabályzott" (27000HUF) - a beszereléséhez a fél autót szét kellett bontani...mind a szerelő, mind a boltos azt mondta hogy valszeg 3 évente találkozunk majd termosztát ügyben, igy érdemes lenne törzsvásárlói kártyát kérnem. - - Hátsó ajtó nyitója (tipushiba) - - Gyakorta tönkremenő izzók (nem gagyikat tettem bele) - - A többit részleteiben leirtam korábban.
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
