Élet egy Fókával
Szöveges ítélet
A masodik Fokam, az elözövel is elegedett voltam 250 000 km-el adtam el. A jelenlegi egy 2010 – es jol felszerelt Titanium kombi, navi, szelvedöfütes, tempomat stb. ennel több nekem nem kell. Az autot 150 000 km-el vettem külföldi flottabol 6 eve. Most 270 000 km –nel jarunk, a legtöbben ennyi van bagy több ne kergessünk illuziokat, a motor ( 109 lo ) nem egy raketa de normalis közlekedesre megfelel.
A futomü feszes most kell elöször az elsöhöz hozzanyulni, a bode jol birja rozsda nincs, köfelverödesek a motorhaztetön, belsö ter ujszerü vigyazok ra, kormany fenyesedik de ennyi meterenel vallalhato. Az auto 80 % palyan van hasznalatban szinte csak Ausztriaban napi 50-80 km, hidegen nincs hajtva, palya utan par percig ketyeg amig lehül. Az ekezetek miatt egyuttal is bocsesz.
A kocsi 15 000 km – kent olajat + összes szüröt kap a 20 000 km helyett, minden masodik szerviznel + gazolajszüröt, evente egyszer DPF tisztito adalekot meg egyszer befecskendezö tisztito adalekot. Mindent összevetve egy teljesen atlagos szerethetö kocsi atlagos problemakkal.
Pros:
- egy szep kompakt kombi persze ez szubjektiv
- jo futomü, kormanyozhatosag
- ennyi meternel sem csörög-zörög a belseje ez lehet az osztrak utaknak tudhato be
- csomagtarto merete egy gyerekkel pont eleg
- fogyasztas 5 liter
- olcso alkatresz arak
- Bluetooth kihangosito kimondottan jol müködik egy Focushoz kepest
Cons:
- 120 km/h felett nagyon hangos az utaster
- hosszu uton kenyelmetlen az elsö üles a közepkonzol amiatt a jobb terdemnel pedig nem vagyok egy orias
- a PSA-Ford eredetü 1,6 Tdci motor olajszivargassal küzd es vegleges megoldas nem nagyon van ra, hozzatennem, ha vki csak varosban hasznalja akkor sok problema lehet vele a turbotol kezdve a DPF-ig mert nehezen melegszik fel a motor es ez a motor nem a varosi araszolasra valo, ha varos akkor 1,6 benya es pont
- eszi az izzokat
- fenyszorok szelei opalossa valtak
Kis összefoglalo mire lehet szamitani az olajcseren, gumizason es a feken kivül :
180 000 km vezerles + vizpumpa kb 100 000 ft, olajteknö tömites csere, mert ennel a motornal olajsar kepzödes elöfordul, ezert az olajvisszavezetö csö szüröjet ki szoktak venni, mert ha eltömödik akkor besülhet a motor
195 000 km turbofelujitas 100 000 Ft, egy porlaszto csere, az összes merese padon 100 000 ft, jobb elsö kerekcsapagy 20 000 ft
210 00 km turbocsö es mas csövek az olajszivargassal kapcsolatban, termosztathaz, uj szelvedö 150 000 ft, Rückwärts lampa szenzor 20 000 ft
240 000 km hatso futomü felujitas 100 000 ft
255 00 km AGR szelep 60 000 ft, Generator 65 000 ft, izzito gyertyak 25 000 ft
Mar többször el akartam adni de a szerelöm azt mondja hogy ritka jo allapotban van ugyhogy 300-ig megyünk tovabb, kuplung, DPF es befecskendezö rendszer persze barmikor gazdasagi totalkart rejthet magaban de hogy ez most az osztrak üzemanyagnak, karbantartasnak es vezetesi stilusnak köszönhetö vagy egesz egyszerüen szerencse majd meglatjuk.
Hibalista
- 180 000 km vezerles + vizpumpa kb 100 000 ft, olajteknö tömites csere, mert ennel a motornal olajsar kepzödes elöfordul, ezert az olajvisszavezetö csö szüröjet ki szoktak venni, mert ha eltömödik akkor besülhet a motor - - 195 000 km turbofelujitas 100 000 Ft, egy porlaszto csere, az összes merese padon 100 000 ft, jobb elsö kerekcsapagy 20 000 ft - - 210 00 km turbocsö es mas csövek az olajszivargassal kapcsolatban, termosztathaz, uj szelvedö 150 000 ft, Rückwärts lampa szenzor 20 000 ft - - 240 000 km hatso futomü felujitas 100 000 ft - - 255 00 km AGR szelep 60 000 ft, Generator 65 000 ft, izzito gyertyak 25 000 ft - - Update jön meg
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 265000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | BMW 330 CD | Következő autója? | Focus MK3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
