Elcsábított egy érzékeny pech-halom
Szöveges ítélet
Első látásra megtetszett a feleségemnek, és hát hagytam magam én is elcsábítani. :)
Kényelmes és egész nagy autó. A család bőven elvolt benne. Akár egyhuzamban 800 kilométert is, pár rövid megállóval.
Igyekeztünk csak hosszú távon használni, városi használattól megkímélni. Több kevesebb sikerrel összejött. Bár már az asszony agyára mentem azzal,h mennyire igyekszem megóvni a járgányt. Sokan mondták,h az autó van értem és nem fordítva. :) Részben igazuk is van. Végül vettünk mellé egy Stiftet. :)
Jól vezethető, tökéletes futóművel, sok visszajelzéssel a kormányon. Nem okozott meglepetést, mert adta magáról a jeleket rendesen, hogy hol vannak a határok. Bakonyban kifejezetten élvezetes volt vezetni a szerpentineken. :)
Belsején meg se látszott a 200.000 km feletti teljesítmény, újnak nézett ki.
A feláras Sony hifi eszméletlenül jól szól. Erőteljesen és szép tisztán.
A motor nyomatékos, viszont csak kis tartományban és benzinesen magas fordulaton kezd húzni. 1800-tól 2800-ig nagyon fickós. Alatta nyugisan és viszonylag takarékosan használható. Felette figyelni kell, hogy egy előzésnek hogy lát neki az ember. Sokszor még váltani is kell közben. Végezetül úgy tekintek vissza erre a motorra, mint amiben ötvözve van az összes modern dízelre jellemző hátrány egy rossz dízeles fogyasztással. 1.6 Tdci sokkal kevesebbet eszik. Akár egy-másfél literrel.
Flottás autó volt, egy illető használta, nem kulcsos. Pálya matrica még rajta volt amikor vettük. Osztrák anyacéghez (is) járkáltak ki vele. Meg eleve tippem szerint messziről járt vele dolgozni a gazdája. Ezt arra alapozom,h Pilisbe járt szervizelni apróbb dolgokat, Veszprémben a kötelezőket, amúgy meg Győr közeli volt a tulaj cég. Anyacég pedig már írtam,h Osztrák. Minden papírral és vezetett szervizkönyvvel vettem.
Most jöjjön a fekete leves, bár valszeg egyedi eset.
Vásárlás után két héttel kb. 1800-as fordulatszámon tartva elkezdett a motor kicsit remegni. Ha nem tartom itt tudatosan a fordulatot, akkor szinte észrevehetetlen volt. Tartós fogyasztási cikk révén visszavittem a kereskedésbe (Ford, Autó Nexus Pápa), ahol elpanaszoltam gondomat. Aztán kezdetét vette a hosszas szervizben állás és hordozás. Körülbelül 2 hónap és egy tank gázolaj után jöttek rá hogy a porlasztókkal lesz valószínűleg valami. Még a váltót is leszedték, hogy megnézzék a kettőstömegüt. Gondolták hátha mégse cserélték ki Pilisvörösváron, hanem csak felszámították. Csalódtak, mert semmi baja se volt a lendkeréknek. Viszont amikor elhoztam az autót, a parkolóban maga után hagyott egy óriási olajfoltot az autó. Lefotóztam, mutattam, szóltam, semmi reagáció a részükről.
Ekkor dühödtem fel (még nem jöttek rá a bajra) és vittem el Pilisvörösvárra, ahol egyből mondták,h ez váltó olaj és Pápán nem jól tették vissza a féltengelyt. Ezért ott kifröcskölt a váltóból az olajam. Zsír... ki tudja mennyi olajjal mentem ~300 km-t. Pótolták, kikértem a véleményüket,h mitől van a remegés, amit idő közben nagyobb fordulatszám tartományban csinált az autó. Plusz megcsináltattam egy rakat dolgot, köztük a szélvédő fűtést és a folyamatosan előjövő EGR hibakódot. Az utóbbit sajna nem sikerült teljesen, csak ritkábban dobálta a hibát onnantól.
Amikor mentem az autóért, akkor mondták,h szerintük porlasztó lesz az oka a remegésnek.
Pápára visszamentem, találtak vmi donor autót, amiből kölcsönvettek porlasztókat. Odaadták,h próbálgassam. Megszűnt a jelenség - juhéé - , berendeltek 2 darabot, bár megjegyezték,h bevizsgálták már korábban és minden porlasztom bizonyos értékeken belül van. Tehát gyári normák szerint nem kellene cserélni egyet se. Ekkor kezdődtek a viták, egészen a tulajig jutott az ügyem mert természetesen nem akarták fizetni az alkatrészeket. Úgy értelmezik a törvényt,h "tartós darabok"-ra vonatkozik csak a fél év szavatosság. Szó szót követett végül kiegyeztünk abban, hogy egyet ők, egyet én fizetek beszerzési áron a porlasztókból. Szervízdíjat, bevizsgálási költséget és minden mást magukra vállaltak.
/Ezúton javaslom tanulmányozásra az ide vonatkozó törvényeket. Tartós fogyasztási cikkek - fogyasztói szerződés esetén kötelező fél év szavatosságot adni - ami egyenértékű a garanciával. A második fél éves időtartamban már minket terhel a bizonyítás. Az autó tartós fogyasztási cikk. Fogyasztói szerződés akkor jön létre ha kereskedőtől vásárolsz. Az új PTK.-ban: 6. könyv 6:163. §
Kúria véleménye: http://www.lb.hu/hu/kollvel/12012-vi-21-pk-velemeny-hibas-teljesitessel-kapcsolatos-egyes-jogalkalmazasi-kerdesekrol /
Másik történet ezután keletkezett. Volt az autón casco, ezért gondoltam megcsináltatom a típushibának mondható kőfelverődés okozta festéklepattogzást a hátsó kerékíven (képet teszek fel). Meg akkor már a csomagtérnyitónál található díszléc oldalánál lévő kezdődő rozsdákat is, átrozsdásodási gariban. Szerencsére sikerült mindent elintézni. Viszont a munka elég trehány volt, amit csináltak a Petrányiban. Olyan lett a fényezett elemek felülete mintha narancsot látnál. Elfelejtették lakkozni a felületet nyitott ajtóval... Festés mellé gyártottak pár karcot az autó hátsó ablaka felé. Mindezért elkértek egy zsák pénzt. Még szerencse,h a casco állta.
Festés után tetettem fel a kényes helyekre fóliát, mert Petrányiék szerint olyan már gyárilag nem létezik, csak Mondeo-ra. Sebaj. :)
Mellékesen itt megjegyezném,h gyárilag olyan tré a Ford-ok lakkrétege, hogy ha napi(!) szinten nem törlöd le róla a madárürüléket, akkor azt úgy megmarja, hogy elkezd lehámlani. Szóval hogy elejét vedd a komplett karosszéria újra lakkozásának, érdemes minden nap letörölgetni. Nekem ez jó sok foltomba került, mire megtanultam. ^^
Ezen kívül apróságok és a kötelezők voltak, lényegében úgy gondolom,h a mérleg nyelve átbillent a nem érte meg oldalra. Főleg azért, mert dízel volt, tele drága alkatrészekkel. A mi használati szokásunknak pedig nem szükséges dízel. Rakat dologra kell figyelni használat előtt, után. Hidegen ne nyomd neki, melegen ne állítsd le, stb... kész agyrém. :)
Pl. csak az 1.8-as Tdci-be kerül a turbó 400.000 Ft-ba. Bármelyik másik motorral szerelt változat ennél sokkal olcsóbb. Ellenben ebbe a legolcsóbb a porlasztó.
Konklúzió: Benzinesből, garázzsal bármikor. Garázs nélkül csak a lakkréteg folyamatos óvása tart vissza a Ford-októl. VW Golf-al, Clio-val, Yugo-val, Swift-el soha nem volt ilyen bajom.
Hibalista
- 2db porlasztó: 80.000 Ft/db -> egyik legolcsóbb a mezőnyben. - 1db izzítógyertya: 7.500 Ft - Baloldali féltengely szimmering+csere: 6.800 Ft - EGR szelep áramköri javítás: 6.500 Ft -> továbbra is rossz volt. - Váltóolaj+vmi extra adalék: 15.000 Ft - FÉNYEZÉS! - - Olaj és szűrőcsere 2x, mindig jó minőséget kapott tőlem. - - ========== - Előző tulaj végezte el, eladás előtt, kb 174.000 km-nél. (Kaptam számla másolatot, amin rajta volt a rendszám, amúgy meg céges autó volt.) - ---> - Kuplungszett: 75.000 Ft - Kinyomócsapágy, munkahenger: 36.000 Ft - Kettőstömegű lendkerék: 122.000 Ft - +egyéb apróságok
Ide hordtam szervizbe
Auto nexus Pápa (Ford szalon), itt is vettem:Hozzáértés nulla, csak a találgatás. Hónapokig vittem vissza ugyanazzal a hibával, többet volt az autó náluk, mint nálam. Kereket talán tudnak cserélni... =======Ford Petrányi Üllői út:A fényezést csináltattam náluk. Narancsos lett a felülete. Végigkarcolták a hátsó ablakom felett a kasznit. Valszeg le volt maszkolva az üveg és amikor levágta a csoda mester sniccerrel akkor elfelejtette hogy milyen kárt okozhat. Eredmény, szép hosszan karc. Mondták,h javítják amikor reklamáltam, de nem ért meg nekem annyit,h újabb egy hétig ne legyen nálam az autó.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ford Szeleczky:Kedvesek, gyorsak, segítőkészek, szerelés közben bemehettem hátra és faggathattam a szerelőket.========Liget Autószerviz - Pilisvörösvár:Családi vállalkozás, amit kaptam számlát, azon láttam,h itt volt szervizben az autó. Elvittem ide megjavíttatni pár dolog. Meg vagyok elégedve velük. Nem drágák és szerintem jók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 202600 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV 1.6 Benzin | Következő autója? | 330i Touring - legalábbis ez a terv most. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
