Egyszerű, egyes részleteiben nagyszerű
Szöveges ítélet
Hosszú évekig egy szolgálati nagyautóval (Nissan Maxima) jártam. Megváltoztak a körülményeim, most egy korszerű alsó középkategóriás a leginkább megfelelő megoldás. Miután számomra a legfontosabb tényzők közé tartozik a futómű és a zajszint, és persze az ár/érték arány, a Ford Focus 1,6 Trend mellett döntöttem.
A futóműben nem csalódtam, sőt: kiválónak találom (ezt eléggé objektíven megtudom ítélni, mert szakmámból adódóan sokféle és sok autó kipróbálására volt alkalmam). A kormányzás pontos, a menetviselkedés húzós kanyarokban (is)nagyon jó, jól uralható és érzékelhető az autó. A rugózás éppen elég lágy ahhoz, hogy a vacak pesti utak ütéseit mérsékelje, de megmaradjon a jó útfekvés, a kontaktus. A független hátsó felfüggesztésnek köszönhetően az úthibákon szinte rezzenéstelen egyenesfutással halad át. A beltéri zajt illetően egy kicsit csalódtam, bár lehet, hogy a sokévi "nagyautózás" eltorzította az ítélőképességemet. A minap vezettem egy másik népszerű alsó középkategóriást, azzal összehasonlítva már enyhébbnek tűnik vagy nincs is csalódás (érdekes, hogy a zajból a Fordnál bizonyos fordulatszámokon mindig kihallom az "öblös" kipufogóhangot.)
Az üléseket jónak találom, a vezetési helyzetet is, ami precízen beállítható a saját igényeimhez. A hátsó kilátás katasztrofális szerintem (persze, ebben osztozik a hasonló ötajtósok többségével), ezen - miután a fájós nyakamat amúgysem szeretem tekergetni - tolató radarral segítettem.
A sebességváltó finoman, pontosan, viszonylag rövid úton kapcsolható, viszont a fokozat-kiosztás lehetne jobb (túl sokat pörög a motor, de feleslegesen).
A fogyasztás érdekes módon 5000 km után elkezdett jelnetősen csökkenni, most lett teljesen átlagos, eddig egy kicsit nagynak gondoltam.
Az ergonómia jó, a kapcsolók egy része (fedélzeti computer, rádió kezelés a kormányoszlopról, tempomat) egy kicsit túl van bonyolítva, persze, megszokható. Ilyen kategóriájú, sőt, kisebb, olcsóbb autóban is hallottam már szebben szóló rádiót.
Első pillantásra elég a rakodóhely, de aztán kiderül, hogy ezek nem annyira praktikusak (pl. nagy a kesztűtartó, de egymásra kell pakolni benne a dolgokat, nincse egy rendes hely a szemüvegnek). Ugyanakkor jó megoldás a vezetőülés ülőlapjának elején lévő zseb, a csomagtartóbann kétoldalt található szatyor-akasztófül.
Az első két ülésen kiváló a tér és a térérzet, hátul átlagos (a fejmagassággal fizetünk a sportos, coupé-szerű formáért).
Szerviz-tapasztalatom egyelőre még nincs.
Összességében: az adott vételárért kimondottan jó autónak találom a Focust, eddig úgy néz ki, hogy jól össze van rakva, a Trend kivitelben semmi hivalkodó dolog nincs, kicsit erős a műanyag hatás (bár a jobbik fajtából), de minden megtalálható, ami szükséges (az enyémben pl. van fűthető első szélvédő is, ami téli jégkaparásos időszakban egyenesen áldás, nem is értem, miért kínálják olyan kevesen).
Azoknak tudom ajánlani, akik nem akarnak villogni az autóval, szeretik a megbízható, esetenként szellemes, de nem extravagáns konstrukciós megoldásokat, szükségük van egy megfelelő belméretű és csomagtartójú autóra, és kb. fele-fele arányban használják rövid és hosszú utakra.
Egy év használat és 19000 km után nem változott különösen a véleményem az autóról. Nagyon nagynak találom a normál országúti használat (80-100 km/h, 7-7,5 l/100 km) és a városi
(akár 11 l / 100 km felett) közötti fogyasztás -különbséget. Most, hogy ősz óta kevesebbet használom a légkondit, kezdek arra gyanakodni, hogy az jócskán - a más autóknál tapasztaltnál jobban - megdobja a fogyazstást.
Az autón - lekopogom - eddig semmi nem romlott el. Sajnos megpróbálták feltörni, a zárat és környezetét tönkretették, ekkor a Ford Ivanics 130.000-ért javította és fényezte. A munka jó minősége mellett abszolút dícséretet érdemel a segítőkész, jól szervezett, pontos munkavégzés (minden úgy történt, ahogy ígérték, állandóan informáltak telefonon, és ezzel nálam más szervizek ismeretében sok pluszpontot gyűjtöttek be).
Az autóval kapcsolatban csak a különböző zörejek zavarnak egy kicsit, főleg a hátsó ajtó felől, meg a vezető oldali felső állítható biztonsági öv rögzítési pont felől- ez utóbbi többszöri fel-le mozgatással megszüntethető, a magyarázat az,hogy ha ha hosszan áll egy helyben, a kenőanyag kiszárad a felfekvési helyen).
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Ford Ivanics, Kelenvölgy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Maxima | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
