Egy igazi Tank!
Szöveges ítélet
Egy hónapja vásároltam.Tudom ennyi idő alatt nem igazán lehet átfogó véleményt alkotni egy autóról,de a kezdeti tapasztalatok is hasznosak lehetnek azoknak,(mint én is voltam) akik vásárláson törik a fejüket.A beígért 12/hét helyett már 6/hét után benne ülhettem.Egyedi rendelés volt.Úgy gondolom ami számomra fontos az ebben az autóban már benne van.2.0 Tdci,136 Le,320/340Nm,Ghia,kiegészítve Esp-vel,Sony-Cd 8-hangszóróval,5-fokozatú ülésfűtés,tolatóradar,Napfénytető,Szélvédő jégmentesítés,Hővédő szélvédő,B-oszloptól gyári sötétítés.A vételár így egész szép lett,de kaptam belőle az általános 500.000Ft-os kedvezményt,4-téligumit felnin,első éves szervízt ingyen.Bp.-en lakom,de a kp. kedvezményen felüliért elmentem vidékre megrendelni.
Az autó csúcs!Kinézetre masszív mint egy tank,ráadásul az 5*belül szemből és oldalról is 100%-ot ért el.A motorja az említett hasonlathoz viszonyítva tol mint a veszedelem.Hihetetlen erővel indul meg,s csinálja akár 4.500-as fordulatig,de ennek semmi értelme,mert 3000 körül elváltva folyamatos,iszonyatos vehemenciával végzi a dolgát.Hatodikban 90-től eszméletlenül megindul.S ami nem mindegy,kultúráltan.Mivel francia alap a motor ez nem meglepő.Olasz és a népautó családba tartozó dieselekhez képest sokkal kultúráltabb.A hatos váltó miatt autópályán sem forog sokat,s végig csenben dolgozik.160-nál 3000;190-3500/min.A fogyasztása szerintem méretéhez,teljesítményéhez képest jó.Bejáratósan,autópályán max.2500/min.-ig hajtva(140Km/h)6,1-6,3 l.Csak Budapesten,sok dugóval,klímával,sokszor sportosan 8/l.Állítólag ahogy gyűlik a km az autóban ez még csökkenhet is...A futómű első osztályú.Nem ez az első Focus a családban,de ilyen összhangot a komfort és a kényelem között én még más autóban,akár egy kategóriával feljebb is,ritkán talál az ember.Méretei magáért beszélnek 434 h.,184!!! szélesség.Már a megujjult belsővel kaptam,szép az új Sony-Cd,és a digit klíma vezérlőegysége is.Ebben már vannak Isofix rögzítési pontok,Mp3-as a zene,tökéletesen működik az essőérzékelős ablaktörlő rendszer(többezer km-en teszteltem pályán),kiváló az állítható deréktámasz,s a tempomat sem fog soha többé hiányozni egyetlen autómból sem.A váltó már az előző modelltöl kezdve legendásan jó és sportos.Egy hónap alatt sikerült mennem vele 5000 km,1200km után csak azért nem indultam volna vele vissza,mert álmos voltam,de maga a megtett út elég kellemesen telt.Elkiabálni nem szeretném,de eddig a legnagyobb megelégedés mellett használom,s nem bántam meg,hogy ezt a típust választottam.
Hibalista
- Egyenlőre semmi:)
- Remélhetőleg így is marad!
Ide hordtam szervizbe
Ford Zentai,Mátészalka
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift II. | Következő autója? | Nem tervezem,amit akkor nyerőnek tartok |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
