Egy autó, ami nem vált ki érzelmeket
Szöveges ítélet
Ez az autó, ahogy az előző Golf (ld. Német fantázia) és Golf Plus (ld. Felfújt Golf) is, szintén a Sixt bérautójaként került hozzám. Nagy felüdülés volt a Golf Plus kerregő dízele után egy benzines autóba átülni. Kevésbé volt nagy az öröm, amikor észrevettem, hogy gázadásra is kicsit máshogy reagál ez a motor. Mondhatni, sehogy. Na jó, ez nem igaz, de ennél kicsit többet vártam. De hát minden relatív, más az 1.4-es motor teljesítményével is elégedett, én meg ezt a 100 lovas 1.6-ost is nagyon gyérnek érzem.
Nézzük a pozitív vonásokat: jó úttartás, váltó, fékek. Tágas. Jó nagy a csomagtér. Sajnos kicsit jellegtelen lett az előző Focushoz képest (ami nekem továbbra is tetszik, és nem untam meg), de azért ez sem egy csúnya autó. Sőt, az első lámpa a függőleges index-szel kifejezetten jól sikerült. Viszonylag kényelmes a vezetőülés. Tök jó az első szélvédő fűthetősége, bár egy picit zavaróak azért a fűtőszálak, de azért igen hasznos volt ez télvíz idején.
Tetszik, hogy a motor nem szabályoz le azonnal magas fordulatszámon, hanem figyelmeztető lámpa gyullad ki a fordulatszámmérőn először. Más autókban többször volt zavaró egy-egy előzés közepén, hogy "hopp, most pedig lassulunk"...
Aztán lássuk a negatívumokat: a kényelmes ülést ellensúlyozza, hogy a középkonzol baromira útban van, egyszerűen túlságosan belóg, szörnyű...az ajtón sem lehet normálisan pihentetni a bal kart, mert elég béna a kialakítása a kartámasznak. Könyöktámasz középen persze nincs.
A műszerfal elég súlyos visszaesés az előző Focushoz képest, ez egy unalmas műszerfal szép, de nem túl jó tapintású műanyagokból. Ez még elmegy, na de az "ajtókárpit"! Nincs benne egy picike kárpit sem. Három darab, kőkemény, kopogós, borzalmas műanyag, amik között irdatlan rések tátonganak...2006-ban! Ennél szerintem a Lada Samara ajtókárpitja is talán színvonalasabb volt a maga idejében! Mindezt 4 millió forintért!
A 2 elektromos ablakot is kicsit túlzó spórolásnak érzem...
A kesztyűtartó elég béna alakú, és nem is túl nagy.
A csomagtérajtót kicsit nehéz becsukni. Nem értem, miért nem lehet egy fület berakni a belső oldalra, hogy ne kelljen megfogni a piszkos/vizes/stb külsejét az ajtónak.
Ja, és nem lehet bezárni a csomagtartót külön. Tehát, ha esetleg szeretném, hogy zárva legyen a csomagtartó, akkor be kell zárnom a központi zárral az összes ajtót.
Összefoglalva azért az látszik, hogy a negatívumok többsége viszonylag apróság, de semmiképpen sem életbevágó, de ahhoz éppen elég, hogy ne keltsen túlságosan erős (sem negatív, sem pozitív) érzelmeket az autó.
Ez egyébként - most nézem - a többi ítélet címében is sokszor visszaköszön: "racionális megoldás", "praktikus", "középszerű", "jellegtelen" stb. Lényegesen kellemesebb a használata számomra (a gyengécske motor ellenére is), mint a Golf Plus volt, de saját pénzből ilyen autót sem vennék. Véleményem szerint ebben az árkategóriában sok jobb autó közül lehet választani, de ez elég szubjektív dolog...
Hibalista
- Egyelőre semmi. Még szép.
Ide hordtam szervizbe
Sehova. Bérelt autó.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf Plus | Következő autója? | Ki tudja??? |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
