A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 tdci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dízel Fóka

Szöveges ítélet

Sok gondolkodás után,egy baráti autószerelő ajánlására (no meg persze sok-sok-sok teszt átrágása mindenféle médiában) került célkeresztbe. Mindenképpen dízelben gondolkodtam, a sors döntött a 110 LE verzió mellett, így utólag feltétlenül megérte.
Csúnyán kerreg hidegen, és gyorsításkor sem az a kifejezett szimfónia, de állandó sebesség tartása mellett szépen duruzsol.Cserében 5,5 literes fogyasztás autópályán, legalábbis német és/vagy osztrák gázolajjal. Kishazánkban felment 6,7re, de lehet, hogy ez nem az üzemanyag minőségén múlik, hanem a friss alpesi levegőn...? vagy a nagy magyar "hegyeken"? egy hatodik sebességi fokozat még elférne benne, főleg az autobahnon a németeknél.
A mindenki által istenített futómű és kormányzás megalapozott, tempós kanyarokban is szépen tartja az ívet, és alig dől a kasztni, bár kissé tele van az orra. Érzésre, mintha kanyar közben a külső ívre kinyúlna még egy támaszkodó kar, ami megtartja a kocsit (ami valszeg így is van, csupán a futóműbe építve). Fékek korrektek, pontosan adagolhatóak.Nagy fékezéskor sem lesz pajzán jel a homlokomon, mint barátosném Cliojaban.
A teljesítmény elég némi örömautózásra, legalábbis kétezres fordulat felett, alatta meg hozza az 1,4es 60lovas Astra kombi lomhaságát.Csak ott visszaváltáskor sem vágott hátba az ülés.... Igaz, itt sem, de azért a turbó szépet tol rajta, és felfelé görbül a szám. A váltó felé öröm kaparászni:bőr is, meg egzaktul kapcsolós is.
4 főre megfelelő kényelmű hosszabb útra is, csak a csomagokkal kell kicsit legózni, de nem megoldhatatlan feladat. Nem nőttem túl nagyra, de az ülőlap lehetne pár centivel hosszabb a bal egyben, így kicsit szórakozni kell a személyre szabással. Kormány masszív, vastag, kellemes fogású.
Az utólag beépített könyöklő és xenon nagyon is megérte az árát. Kár, hogy a zene nem ismeri az mp3at, és nincs usb-csatlakozó, amúgy kellemesen szól. A rádió kicsit gyengécske.
Szerethető autó, kompakt egységet alkotnak a részei, nem nagyon (vagy nagyon nem) lóg ki semmi sem az összképből. Vigyázok rá nagyon, remélem meg is hálálja, és sokáig szerethetjük egymást.

Update 25e km után:eddigi csúcs a 4,5 literes átlag München-Berlin között 150 km/h-s autobahntempóban. tény, otthoni fogyasztás még mindig 6,7 körüli, német/osztrák gázolajjal is, bár nem is lehet folyamatosan haladni, és talán a burkolat is más lenne...?
a megszokás sem tudta kiölni a rajongást :)

update 2: 100e km: eddig ketszer hagyott minket allva, ADAC klubtagsagnak hala megsem maradtunk teljesen magunkra. elöször kb. 40 km-re a lakasunktol egy butoraruhaznal. valamelyik kuton sikerült koszos gazolajat tankolni 67ezer km körül, es az üzemanyagszürö teljesen eltömödött. közel 600 eur-ba fajt egy nemet szerviznel. masodjara szabadsagunk alatt pünkösd vasarnap St Pölten magassagaban az osztrak autopalyan. kilatastalan volt, se berauto, se szabad hotel. közel 600 eur volt a fuvar a soproni hatarig az osztrak autoklubbal. ismerösök elcibaltak minket a soproni ford szerviz ele, kulcsot otthagytuk, mentünk a balatonra "nyaralni". ragtam a kefet az idegessegtöl, nem voltak tul segitökeszek a szervizben. egy külsös ceg oldotta meg a gondot: az üzemanyagrendszerben van egy szelep, ami a tulnyomas eseten kinyit. na ez nem akart: valami szennyezödes beleragadt. megvolt az egesz 30ezerböl, de egy het szabadsagunk megsem a pihenesröl szolt.
az egr-szelepet evente tisztitjak, elötte kis fordulaton erötlenebb, gyorsitaskor meg-meg csuklik. a fogyasztas 2 szemellyel es sok-sok csomaggal, 2 macskaval 130ig 5,5 liter palyan, 150es temponal 7 liter, valamivel magasabb, mint uj koraban. talan a turbonal ragadt meg a valtoztathato lapatszög? a nyomatekcsucs erzetre magasabb fordulatszamon jelentkezik, td-szakertö majd ranez. 150 körül mar eleg hangos is, egy huzamban 4-500 km faraszto vele. 130rol szepen megindul meg, de 160 körül "beverzik a szeme". futomü meg mindig feszes es pontos, a valto es a kormany preciz, imadom vele a becsi elkerülö autopalya kanyargos reszet. fekbetet es tarcsa meg nem volt cserelve, ezt a telet meg kihuzza. egyeb hiba nem jelentkezett.az ülölap nekem tul rövid, pedig 180 centit sem erem el, nem tamaszt a combnal. egy fenekkel 1000 km alatt kicsit össze szokott törni. a vezetöüles kenyelmesebb, mint az anyosüles. bal hatul mintha hianyozna valami szigeteles, erös a menetzaj a kerek felöl.
bosszanto dolgok: az ablaktörlö altal letolt viz a tükörröl az oldalablakra csapodik, latyakos idöben 200-300km utan kell az oldalablakokat tisztitani. a szelvedö aljarol pedig a menetszel közepen felhordja a letörölt vizet, ami szepen felkuszik az üvegen es raszarad.
ha foka is ugy akarja, meg 5-6 evig megtartjuk. aztan csere, de mindenkeppen benzinesre ;) Addigra a Mazda3 vagy 6 mar lesz jo aron hasznalt autokent, es kiderül a skyactive technika gyermekbetegsege is. alternativa az 1,6l-es turbo 150 loval egy mondeo kombiban.

Hibalista

- Bal első helyzetjelző égő 90 Ft - hiányzó (vagy elhagyott?) csavar a baloldali műanyag küszöbelemből (ingyen és 10 percen belül) - bal hátsó ablak mögötti műanyag elem 120 km/h felett füttyös rigóvá vált a menetszél miatt (ingyen ragasztás) - update: üzemanyagszürö eltömödese valszeg szennyezett üzemanyag miatt autopalya melleti kuton - kipufogo-gaz visszavezetö szelep, minden szervizkor 5-6 ezer a kitakaritasa - a nagynyomasu rendszerben egy tulnyomast elengedö szelep eldugulasa

Ide hordtam szervizbe

Carmo Ford Nyíregyháza;korrekt, gyors munka, bár még csak egy ötezres olajcserén és felülvizsgán vagyok túl.megvolt az első szerviz, nagyon jó árak, segítőkészség, korrektség.update: a dpf regeneralo folyadek utantöltese utan nem allitottak vissza a szamlalot, 60200 km-nel egyszerüen leallt a motor. kerestem masik szervizt.Ford Zentai Mateszalka: meg baratibb arak, kompetens es penztarcabarat javaslatok (egr szelep cserevel 120ezer, helyette takaritas 5-6ezer). azota ök az elsö szerelök, az ertekeles rajuk vonatkozik ;)Ford Fehérgyarmatonhiányzó csavar pótlása az egyik műanyagelemből 10 perc alatt, előzetes bejelentkezés nélkül ingyen!!! respectFord Anrnold Gräfelfing: szakszerü, gyors, nemet precizitas es arak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Ford Sopron For-Top Kft: borzaszto hozzaallas, erdektelenseg, az idegeinken tancolo munkatarsakkal (munkatars:ja, ez az az auto, amit csak ugy behoztak? en: megigerem, legközelebb szolok elöre, ha lerobbanunk vele, es kerek idöpontot) külsös ceggel sikerült a munkat megcsinaltatni. a segitökeszseg legkisebb szikrajat sem tudtuk felfedezni. valszeg van eleg munkajuk a sogorok közelsege miatt, nincsenek raszorulva a visszajaro ügyfelre. senkinek nem ajanlom.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra Következő autója? benzines 3as vagy 6os Mazda, esetleg kombi Mondeo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)