Dízel Fóka
Szöveges ítélet
Sok gondolkodás után,egy baráti autószerelő ajánlására (no meg persze sok-sok-sok teszt átrágása mindenféle médiában) került célkeresztbe. Mindenképpen dízelben gondolkodtam, a sors döntött a 110 LE verzió mellett, így utólag feltétlenül megérte.
Csúnyán kerreg hidegen, és gyorsításkor sem az a kifejezett szimfónia, de állandó sebesség tartása mellett szépen duruzsol.Cserében 5,5 literes fogyasztás autópályán, legalábbis német és/vagy osztrák gázolajjal. Kishazánkban felment 6,7re, de lehet, hogy ez nem az üzemanyag minőségén múlik, hanem a friss alpesi levegőn...? vagy a nagy magyar "hegyeken"? egy hatodik sebességi fokozat még elférne benne, főleg az autobahnon a németeknél.
A mindenki által istenített futómű és kormányzás megalapozott, tempós kanyarokban is szépen tartja az ívet, és alig dől a kasztni, bár kissé tele van az orra. Érzésre, mintha kanyar közben a külső ívre kinyúlna még egy támaszkodó kar, ami megtartja a kocsit (ami valszeg így is van, csupán a futóműbe építve). Fékek korrektek, pontosan adagolhatóak.Nagy fékezéskor sem lesz pajzán jel a homlokomon, mint barátosném Cliojaban.
A teljesítmény elég némi örömautózásra, legalábbis kétezres fordulat felett, alatta meg hozza az 1,4es 60lovas Astra kombi lomhaságát.Csak ott visszaváltáskor sem vágott hátba az ülés.... Igaz, itt sem, de azért a turbó szépet tol rajta, és felfelé görbül a szám. A váltó felé öröm kaparászni:bőr is, meg egzaktul kapcsolós is.
4 főre megfelelő kényelmű hosszabb útra is, csak a csomagokkal kell kicsit legózni, de nem megoldhatatlan feladat. Nem nőttem túl nagyra, de az ülőlap lehetne pár centivel hosszabb a bal egyben, így kicsit szórakozni kell a személyre szabással. Kormány masszív, vastag, kellemes fogású.
Az utólag beépített könyöklő és xenon nagyon is megérte az árát. Kár, hogy a zene nem ismeri az mp3at, és nincs usb-csatlakozó, amúgy kellemesen szól. A rádió kicsit gyengécske.
Szerethető autó, kompakt egységet alkotnak a részei, nem nagyon (vagy nagyon nem) lóg ki semmi sem az összképből. Vigyázok rá nagyon, remélem meg is hálálja, és sokáig szerethetjük egymást.
Update 25e km után:eddigi csúcs a 4,5 literes átlag München-Berlin között 150 km/h-s autobahntempóban. tény, otthoni fogyasztás még mindig 6,7 körüli, német/osztrák gázolajjal is, bár nem is lehet folyamatosan haladni, és talán a burkolat is más lenne...?
a megszokás sem tudta kiölni a rajongást :)
update 2: 100e km: eddig ketszer hagyott minket allva, ADAC klubtagsagnak hala megsem maradtunk teljesen magunkra. elöször kb. 40 km-re a lakasunktol egy butoraruhaznal. valamelyik kuton sikerült koszos gazolajat tankolni 67ezer km körül, es az üzemanyagszürö teljesen eltömödött. közel 600 eur-ba fajt egy nemet szerviznel. masodjara szabadsagunk alatt pünkösd vasarnap St Pölten magassagaban az osztrak autopalyan. kilatastalan volt, se berauto, se szabad hotel. közel 600 eur volt a fuvar a soproni hatarig az osztrak autoklubbal. ismerösök elcibaltak minket a soproni ford szerviz ele, kulcsot otthagytuk, mentünk a balatonra "nyaralni". ragtam a kefet az idegessegtöl, nem voltak tul segitökeszek a szervizben. egy külsös ceg oldotta meg a gondot: az üzemanyagrendszerben van egy szelep, ami a tulnyomas eseten kinyit. na ez nem akart: valami szennyezödes beleragadt. megvolt az egesz 30ezerböl, de egy het szabadsagunk megsem a pihenesröl szolt.
az egr-szelepet evente tisztitjak, elötte kis fordulaton erötlenebb, gyorsitaskor meg-meg csuklik. a fogyasztas 2 szemellyel es sok-sok csomaggal, 2 macskaval 130ig 5,5 liter palyan, 150es temponal 7 liter, valamivel magasabb, mint uj koraban. talan a turbonal ragadt meg a valtoztathato lapatszög? a nyomatekcsucs erzetre magasabb fordulatszamon jelentkezik, td-szakertö majd ranez. 150 körül mar eleg hangos is, egy huzamban 4-500 km faraszto vele. 130rol szepen megindul meg, de 160 körül "beverzik a szeme". futomü meg mindig feszes es pontos, a valto es a kormany preciz, imadom vele a becsi elkerülö autopalya kanyargos reszet. fekbetet es tarcsa meg nem volt cserelve, ezt a telet meg kihuzza. egyeb hiba nem jelentkezett.az ülölap nekem tul rövid, pedig 180 centit sem erem el, nem tamaszt a combnal. egy fenekkel 1000 km alatt kicsit össze szokott törni. a vezetöüles kenyelmesebb, mint az anyosüles. bal hatul mintha hianyozna valami szigeteles, erös a menetzaj a kerek felöl.
bosszanto dolgok: az ablaktörlö altal letolt viz a tükörröl az oldalablakra csapodik, latyakos idöben 200-300km utan kell az oldalablakokat tisztitani. a szelvedö aljarol pedig a menetszel közepen felhordja a letörölt vizet, ami szepen felkuszik az üvegen es raszarad.
ha foka is ugy akarja, meg 5-6 evig megtartjuk. aztan csere, de mindenkeppen benzinesre ;) Addigra a Mazda3 vagy 6 mar lesz jo aron hasznalt autokent, es kiderül a skyactive technika gyermekbetegsege is. alternativa az 1,6l-es turbo 150 loval egy mondeo kombiban.
Hibalista
- Bal első helyzetjelző égő 90 Ft - hiányzó (vagy elhagyott?) csavar a baloldali műanyag küszöbelemből (ingyen és 10 percen belül) - bal hátsó ablak mögötti műanyag elem 120 km/h felett füttyös rigóvá vált a menetszél miatt (ingyen ragasztás) - update: üzemanyagszürö eltömödese valszeg szennyezett üzemanyag miatt autopalya melleti kuton - kipufogo-gaz visszavezetö szelep, minden szervizkor 5-6 ezer a kitakaritasa - a nagynyomasu rendszerben egy tulnyomast elengedö szelep eldugulasa
Ide hordtam szervizbe
Carmo Ford Nyíregyháza;korrekt, gyors munka, bár még csak egy ötezres olajcserén és felülvizsgán vagyok túl.megvolt az első szerviz, nagyon jó árak, segítőkészség, korrektség.update: a dpf regeneralo folyadek utantöltese utan nem allitottak vissza a szamlalot, 60200 km-nel egyszerüen leallt a motor. kerestem masik szervizt.Ford Zentai Mateszalka: meg baratibb arak, kompetens es penztarcabarat javaslatok (egr szelep cserevel 120ezer, helyette takaritas 5-6ezer). azota ök az elsö szerelök, az ertekeles rajuk vonatkozik ;)Ford Fehérgyarmatonhiányzó csavar pótlása az egyik műanyagelemből 10 perc alatt, előzetes bejelentkezés nélkül ingyen!!! respectFord Anrnold Gräfelfing: szakszerü, gyors, nemet precizitas es arak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ford Sopron For-Top Kft: borzaszto hozzaallas, erdektelenseg, az idegeinken tancolo munkatarsakkal (munkatars:ja, ez az az auto, amit csak ugy behoztak? en: megigerem, legközelebb szolok elöre, ha lerobbanunk vele, es kerek idöpontot) külsös ceggel sikerült a munkat megcsinaltatni. a segitökeszseg legkisebb szikrajat sem tudtuk felfedezni. valszeg van eleg munkajuk a sogorok közelsege miatt, nincsenek raszorulva a visszajaro ügyfelre. senkinek nem ajanlom.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | benzines 3as vagy 6os Mazda, esetleg kombi Mondeo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
