Csili-vili francia-angol-amerikai bérenc, áruló
Szöveges ítélet
Ez a második Ford Focus-om a cégnél, az elsőbe sikerült kb. 160.000 km-t beletenni komolyabb hibák nélkül, csak a futóműhöz kellett nyúlni 200.000-nél (86.000 km-el vettem át)!
Ez a mostani egy csalódás. Elöször is nem megy igazán, pedig az autós újságírok agyon dícsérik ezt az 1,6 TDCi-HDi Ford-PSA motort. Hiába a 90 ló az előző 1,8 TDDi jobban ment. Bár ez 5.-ben kb. 500 1/ford. -al kevesebbet pörög. Hosszabbak az áttételek. De az a nyers erő kiveszett belőle. Bár most elrepedt a turbó és cooler közti cső, így magas fordulaton már halott a motor. Ja és az alkatrészre 1-1,5 hetet kell várni, röhej, egy acél csőre. A motorról hiányzik a burkolat gyárilag, de a helye az megvan (rá kellene tenni egy Pug-osat, végülis francia is félig:)).
A belső tere az valahogy jobban sikerült, az ülés is jobban tartja a derekamat és a hátamat is, de unalmas lett a műszerfal (az asszony szerint szebb lett) és egy darab kárpit sincs sehol. A padló meg nem sík az ülés előtt, hanem valami ívet ír le egy dombbal kombinálva. Már április óta nálam van az autó, de még mindig valami undorító műanyag szaga van. Ja a bal első kerékdob berezonált a menetszél hatására és 90 km felett doboló hangot adott. Én orvosoltam a jobb oldali törlőlapát lebegésével együtt amit meg lejjebb kellett állítanom.
A futómű az korrekt, feszesebb mint az előzőnél, de zajosabb is, lehet hogy spóroltak a hangszigeteléssel.
Ami halálra tud idegesíteni, az a kuplungpedál nyikorgása. Olyan sz*r műanyag szerkezet az egész, olyan hülye felfogatással, hogy az a mérnöki teljesítmény csúcsa. Gondolom legalább nem töri szét a lábam ütközésnél. Mondjuk nem ütköznék, ha nem lennék ideges a kuplung miatt. Az Autonettnél bezsírozták talán, de egy délutánt bírt ki.
A gyári CD rádió olyan minőségű, hogy egy dél-koreai összeszerelő üzemben is elsírnák magukat tőle. Ha hideg van, akkor nem ismeri fel az írott cd-ket, ilyet még nem láttam.
A kocsiba beleraktam 22.800 km-t, remélem lesz olyan jó mint a másik volt (Focus 1,8 TDDi, 90ló, Ambiente kombi), de ha választanom kellene a kettő közül, a régit venném meg. Az még mindig megy egy kollegánál, lassan 300.000 km van benne. Mondjuk az meg rohadt mint egy 20 éves Fiat.
Ennyi.
Hibalista
- Gyári gumi elkopott 20.000 km alatt (Hankook), a kuplungpedál nyikorog, a turbó és az intercooler közti acélcső szétrepedt, recseg a hátsó dobfék.
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Autonett Csepel,
Sok helyre hordtuk a céges Fordokat, de idáig ez a legjobb, bár mintha ők se lennének a régiek. Állandóan túltöltik az olajat, a céges autókon mindent kicseréltek, azt nem amiért odavittük őket. A mostani turbócső-repedést is én vettem észre, őket nem zavarta. Olyat is felszámolnak (pl.:ablakmosó koncentrátum) amit nem is raktak az autóba. Viszont mindig kitakarítva és lemosva adják vissza a verdát.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 22800 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus 1,8 TDDi | Következő autója? | Ha veszek, Mk.1 Focus. |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
