A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 TDCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi és munkaautó

Szöveges ítélet

9 éven át hűségesen szolgálta a családot egy 92-es Astra F 1.6 8v. Szolgálta volna tovább is, de cserére érett. Alsó-középkategóriás, kombi autóban gondolkodtunk, aminek egyszerre kell megfelelnie munkaautónak és családi autónak. Az alulmotorizált autók lehetőségét elvetettük, (amiből egyébként a forgalomban tömegével találkozhatunk). Végül a választás a címben is szereplő Focus II 1.6 TDCi (110Le), kombi lett.

A külseje nem csúnya, de ma már nemigen fogja senki megbámulni a formája miatt. A miénk a metál almazöld színével azért még kap egy kis figyelmet. Jó érzés, hogy a poros, fénytelen öreg Astra után végre nem nekem kell sóvárodva áttekinteni a lámpánál mellettem álló autójába, hanem nekik a miénkbe. 

A autó már a ráncfelvarrott Focus középkonzolját és műszerfalát kapta meg. A műszerfal érintése kicsit puhább, a középkonzol pedig dizájnosabb, köszönhetően az új CD-s rádiónak, ami gömbölyded vonalaival jobban harmonizál a műszerfal vonalaival, mint az előző rádió szögletes formái. Az ajtókat borító műanyagok viszont borzalmasak, kemények és kopogósak. Nem hiszem, hogy néhány barátságosabb anyag annyira megdobta volna a fóka árát. Az ülések kényelmesek, az első üléseknek annyi oldaltartásuk van, amennyi egy ilyen autóba elegendő. A térkínálat megfelelő, a 185 cm-em mögé hátul könnyedén beférek, de még testvérem is a 193 cm-ével. A fejtér a hátsó ülésen is elegendő egy magasabb embernek is. Tárolórekeszek szempontjából nekem van egy kis hiányérzetem, a hátsó ajtók oldalába egyáltalán nem került kialakításra. A csomagtérben viszont vannak kis fogasok, amire szatyrokat lehet akasztani, így nem gurul a csomag ide-oda. Apropó, a csomagtartó 475 liter, ezt az Astra után kissé keveslem (ott kerek 500 liter volt).

Az autó Trend felszereltségű, de van benne egy-két extra, ami ehhez a felszereltséghez alapból nem jár. Az autóban 4 légzsák, 3 küllős bőrkormány (állítható minden irányba), elektromos ablakok, elektromos tükrök, fűthető tükrök, és fedélzeti computer találhatóak. Szerintem ezeknél több nem is kell, bár egy tempomat még elkéne, mivel egy-két deci üzemanyag megspórolható vele 100 km-enként, ráadásul egy hosszabb autópálya hajtásnál kényelmes. ESP nincs az autóban, de el lehet nélküle lenni, majd erről lentebb írok pár szót.

Az autó egyik legkellemesebb pontja az 1.6 literes, 110 Le-s TDCi erőforrás. A járása hidegen enyhén darabos, aztán kicsit járatva kisimul. Menet közben azonban kissé hangos, és nincs szép hangja, dízel. A motor 1500-as fordulattól életre kel, 1800-tól pedig fickósan húz. Az előző autónk megpakolva, több személlyel nagyon lomhává vált, ez az autó azonban könnyedén megbirkózik a súlytöbblettel.
A váltó nagyon pontos és rövid úton jár. Komolyan mondom érintésre beszippantja a fokozatokat, ilyet még autóban nem éreztem, főleg nem franciában. 
Az autó futóműve szintén dicséretet érdemel. Kellően feszes, nem billeg és mégis kényelmes. Kanyarokban az autó ragad az útra, nem könnyű kihozni a sodrából még akarva sem. Ha túllövünk a célon az autó kissé orrnehézzé válhat, de kis gyakorlattal korrigálható, fékezésre az autó nem akar keresztbe állni. Szóval az ESP miatt nincs hiányérzetem, bár havas, esős úton bizonyára jó szolgálatot tenne.
Meg kell említenem azt a furcsa jelenséget, amikor váltásnál a kuplungot lenyomva, a gázpedált felengedve a motor felpörög. Ezt a jelenség azonban csak sportosan, nehéz lábbal vezetve érezhető, mindenesetre engem zavar.

A fogyasztásról egyelőre nem sokat mondanék, arról majd a későbbiekben.

Az autó szervizkönyvvel lett vásárolva, most kellett volna elvinni a következő kötelező szakszervizre, de nem tettük a szakszervizek negatív és lehúzó hozzáállása miatt. Inkább saját, megbízható szerelőhöz hordjuk az autót.

Hibalista

- Egyelőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 500
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Astra F Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)