A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 TDCI 90 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cégautónak jó, privátként nem ezt venném

Szöveges ítélet

Cégemnek hála tavaly augusztus óta gurulok ebben a II.generációs Focusban. Napi rendszerességgel a nyugati országrész közútjain, sűrűn autópályán, na és persze városokban, Bpesten is. Igazából egy rövid időszakot kivéve eddig csak benzines autókat vezettem (igaz több 100e km-t), ezért már nagyon vártam az "új tapasztalatokat". Nos van belőle bőven. Kezdjük a motorral, annak is a hangjával. Nos, benzineshez szokott fülemnek kicsit kemény, kopogós, belül is jól hallható (na azért nem bántóan). Ami feltűnt, hogy főleg bekapcsolt klímával lett igazán "zajforrás". Kellett pár hét, hogy ráálljon az agyam, miként is kell kezelnem, ha a benzineshez hasonló dinamikát várom tőle, alapjárat felejtős, 1800-2600ig tart a nyomaték, aztán már csak üvölt, és no more power :) 90 paci, szerintem 1300 kilóhoz méltánytalanul kevés, főleg, hogy ugyanez a moci a Peugeot-ban, illetve más kiadású Fordoknál 109 :( Fogyasztás is "jobb-láb-függő", kényelmesen haladva, nyugodtan kapcsolgatva, pici klíma, kevés város, sok országút = 5,93 liter, de autópálya, majdnem padlógáz (na jó, max 3500-as fordulat á 180 km/h), sok előzés, nem finomkodva a gázzal = 7,5 liter. Na mondom én, hogy kellene az a plusz 19 pacika! Kormányzás szerintem korrekt, futómű bakonyi szerpentinen remekül vizsgázott (90-es kanyarok, bal láb fék, NYIKKANÁSMENTESEN), igaz az ülés oldaltartása gyalázatos, és kicsit mintha kopognának a stabilizátorok elöl. Fékek hatékonyak, azért 4 tárcsa, az 4 tárcsa,nem sikerült túlhevítenem :) Majd egyszer, a Rábaringen, talán! ABS jobb, mint sok másiké (Skoda Fabia= FOS, G Astra=elmegy), éles helyzetben már 2x mentett meg az ároktól (jó lenne megtanulni tükörbe nézni, ha valaki előzni szeretne, és már esetleg van ott valaki!!!) Zene tűrhető, de csak hangminőségre, mert a rádió érzéketlen, mint egy viziló, a cd meg nem ismeri az MP3-at, bár egy 220-as inverter, meg egy hifi Magnat mélyláda csodát tett vele, és így nem kell üvöltetni, hogy szépen lágyan szóljon a Metallica. Ja, az AUX kimenet félig ki volt építve, csak egy 3,5-es jack aljzatot kellett beépítenem, és már megy is a PDA-ról a hang, igaz, földhurok van a rendszerben, enyhe generátorzajjal, a cég összes ilyen modelljében!!! Hiányolom a xenont, mert esőben sokszor a ködlámpával is alig látok,pedig 100%-os a szemem az üzemorvos szerint (valószínűleg túl sok volt a jóból, mert nekem már a Trabiban is 100/80-as izzók voltak) . Csomagtér kombi lévén tiszteletet parancsol, és szerintem szebb a kidolgozása, mint a többi burkolatnak az utastérben (ez gondolom felszereltség kérdése is, sajna eme példány messze sem Ghia), jó ötlet a szivacsos kis sublót a két oldalzsebben hátul, és hasznos a 12V-os aljzat is. Szóval megbízható, az tény, de a saját pénzemért biztosan többet várnék el, felszereltségben mindenképpen, és motorikusan is.Az én egyéni ízlésem szerint motorteljesítmény (LE) = önsúly (kg)/10, ha dinamikus, de biztonságos autót szeretne az ember, azaz ehhez a verdához nagyjából a 2.0 TDCI illene.

Ja, volt 2 szélvédőcserém, egy nagy faágnak, illetve egy autópályás kavicskoppnak hála - éljen a casco, ingyen cserélték :)

2008.04.04
Azóta volt még egy szélvédőcsere, hiába, nemcsak szarok, hanem kavicsosak is az útjaink. A télen fogtam egy őzet(90-nel, fék nélkül), na ez kissé megrázta a lelkét: sárvédő, zárhíd, maszk, gépháztető, hűtő, lámpák. Nemhiába 5* az NCAP szerint, nagyobb baj nem lett, pedig szép nagy Bambi volt(nem kínlódott szerencsére, azonnal nyakát törte, és jól szét is szakadt, azért sajnáltam nagyon szegényt :( ).
Viszont szarházi pesti zsivány banda kezébe került (flottás autót vajon hogy-hogy nem márkaszervíz javít? 1000 Ft-os kérdés, ki teszi zsebre a Casco kár értékét?), ami aztán meg is látszott (és látszik is rajta): írdd és mondd, metálkék színt leltem a lökhárító és a sárvédő ezüst fújása alatt (még a munka is ennyire silány volt, hogy kevésbé feltűnő helyeken bizony átlátszott), és katasztrofális hézagok, illesztések szanaszét az elején... Másodszori nekifutásra legalább "elsőre nem látszik" szintet értek el vele :(
Amúgy a futómű szerintem továbbra is kopog, de a szerviz szerint mind ilyen (lehet egyébként, mert a kollégák autóiban is hallom ezt a hangot), a 90 paci továbbra is gyönge, mint a fos, de a fogyasztás korrekt ehhez képest, pedig taposom rendesen, pályán 170-180 akár. Már finoman meg-megzördülnek a szar minőségű műanyagok, és gyűlnek a karcok, horpadások, hiába, sok a parkoló, meg a vadparaszt hétvégi bunkó autós. Privátban továbbra sem kellene, de ez részemről igaz az ugyanilyen tudású, és felszereltségű összes VW-SEAT-SKODA-OPEL-MAZDA-HONDA-PUG-Rönyó ésatöbbi kotlára is! Ugyanezek az autók (ugyanennyiért) tőlünk pár tíz km-re ég és föld felszereltségkülönbséggel futkosnak....

2009.02.12
Eme szomorú napon befejeztük közös pályafutásunkat.... Én maradtam, ő ment :( Tönkre.... Ugyanis saját elbambulásom, és a körülmények szerencsétlen egybeesései miatt sikerült egy zajvédő fal tövében landolnom, jó 60-70-es tempóval :(
Mondanom nem kell, a nyúlványig elfogyott az eleje, a motor,a váltó kiszakadt, légzsákok pukk, szóval gazdasági totálkár (lehet, hogy a motor miatt technikai is)... Én viszont gyakorlatilag sértetlenül kiszálltam, gratulálok a TERVEZŐKNEK, így, csupa nagybetűvel, és köszönöm nekik a második szülinapomat !!!

Szóval még egyszer, összefoglalva, a felszereltség szegényességét, és az alulmotorizáltságot leszámítva megbízható, kényelmes, jó autó, bárkinek ajánlom, jó szívvel.

Hibalista

- kipufogó-rögzitő fül, tompított fény izzói (rendszeresen)

Ide hordtam szervizbe

For-Top Győr

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 111000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Megane I Következő autója? Valószínűleg Focus III, egyelőre ugyanilyen csereautó
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)