Átlagos használatra megfelelő, biztonságos AUTÓ...
Szöveges ítélet
Nem túl drága, viszonylag tágas és olcsón fenntartható autót akartam vásárolni, olyat, amelyben nincs turbó, (lehetőleg) változó szelepvezérlés sem, legyen egyszerű, bírjon ki még sok-sok km-t és ne kelljen egy liter olajat beletölteni 1-2 E km-enként, vagy állandóan attól rettegni, hogy "megint mi fog elromlani"?
Olvastam, kérdeztem, érdeklődtem, majd megnéztem néhány autót és ezt a Focus-t (1.6 100 LE, benzin) kipróbáltam.
Megvettem... amit vártam, azt kaptam. Nem a legolcsóbb volt a hirdetések között és szerencsére nem kellett az árának meghatározó részét utólag rákölteni. Szerencsére.
... de hibák azért voltak:
1) Vásárlástól számítva két hét eltelt, szervófolyadék az úttesten, csövek cserélve. A fórumokon típushibaként említik. Ennek nem örültem...
2) Eltelt egy hónap, ABS hibaüzenetek ad-hoc (hetente 1x, 2x). Szakszerviz válaszol: "Nem tudjuk pontosan megállapítani a hiba okát." Egyik-másik autószerelő hibakódolvasás után: "Kábelköteget nem bontok", "azt nem vállalom". Szakszerviz: "kábelköteg 170 E Ft." Kifejezetten kábelbontást is vállaló szakember Budapesten? Nem sok van! De egyet sikerült találni. Megoldották összesen 20 E Ft-ért.
3) Nyikorgott a fékdob pedálnyomásra, pasztával javították.
Egyéb kiadás:
Szervizkönyv ide vagy oda, szíjak (vezérlés, bordásszíjak), folyadékok, - ha már vezérlés, akkor vízpumpa is - csere. Olajcserét gyári szintetikussal 10E km-enként, a városi forgalom miatt, és, mert hosszú távra, néhány évre tervezem megtartani. Klímatisztítás... és más semmi.
Fogyasztás (tetszik/nem tetszik, sajnos ennyi): 5,8 l/100km tisztán országúton, 140km/h-nál 8,5 l/100km, városban 8,5-9 l/100km (teletankolással mérve). Így jön ki a 7,5 l/100km. Ha megtehetném, városban nem használnám, vennék egy kisautót. Megjegyzem, használva kb. 30% Budapest, 70% autópálya, országút.
Ami nem tetszik:
- Hangos a motor. Nincs zajszigetelés a motortérben. Semmi.
- Nincs 6. sebesség. Jó volna a fogyasztás miatt. 130-nál 4000-et forog percenként. Más autókban az 5. sebesség legalább jobb áttételű az autópályához. Cserébe viszont felmegy minden emelkedőn, autópályán is.
- állítólag szereti a rozsdát.
- lassan kell kipufogót is cserélni, mert még az eredeti van rajta és "szereti a rozsda".
Ami tetszik:
- kanyarsebesség. Biztosan nincs 1 G erőhatás a testre, de a nejem egy-egy jó kanyar alatt keményen tud kapaszkodni és ilyenkor nem a futómű, vagy az abroncs hangját hallom, hanem az Övét.
- viszonylag tágas. Ugyan még nem próbáltam beletuszkolni két gyerekülést és egy babakocsit, de átlagos használatra megfelelő. Több ítéletben olvastam, hogy hátul magas emberek nem férnek jól el. Nekik javaslom, hogy a vezetőt vegyék rá a helyes üléspozícióra. Itt szemléltetik
http://belsoseg.blog.hu/2011/08/12/ha_rosszul_ulsz_megmurdalsz
Ezután mindenki elfér.
- Eleinte elkeseredtem fenti három hiba miatt (ami összesen 80E ft-ba került), de így majdnem 20E km használat után kimondom, megbízható, más baja nem volt.
- Alkatrészek nem drágák.
- 100LE, benzines. Nem versenyautó, drag race kizárva. De lineárisan gyorsul (1-4 fokozatban akár szabályzásig), bármilyen előzésbe - ésszel - bele lehet menni. Nem tudom, mennyi végsebessége, de amennyivel én haladok, arra elég.
- 10 E km-enként eszik kb "semmi" motorolajat (3mm-nyit a nivópálca max. állásától). Nem számolom ki, mennyi lehet a 3mm olaj, de állítólag a pálca jelölések között 0,7 l olaj - a feltöltési mennyiség 1/6-a - a különbség. Első olajcserekor vettem plusz egy liter olajat, hogy legyen, ha kell az utántöltéshez. Meg fog romlani szerintem,... remélem. Tudom, a szerviz előírása 20E km-enkénti olaj és szűrőcsere. Na, én ebben nem hiszek, inkább a felét preferálom.
Véleményem, hogy átlagos használatra megfelelő méretben, mindenben. 2-3 óra vezetés után sem ülöm el magam, viszonylag dinamikus (lehet, hogy nem egy turbós, mai kihegyezett technika), csak benzint kér. Alsó középkategória helyett nevezném alsó "középméretű" kategóriásnak, mert zajos (minden hibajelenség nélkül, hangos a motor).
Ha megkérdezik, mindenkinek ajánlom a Focust. Jó érzés vezetni... A dízelekről viszont nincs tapasztalatom. Szerintem megbízható, ár/érték arányban megfelelő.
Nem kívánok senkit és semmilyen márkát megsérteni, de vezettem újabb, közép vagy alsó kategóriás, "kisebb" vagy pont ekkora más gyártmányú, néhány autót, de mégsem éreztem "jobban" magam sem a honfitársak, sem a mediterrán vidékek autóiban. Tudom, van sokkal jobb, szebb, gyorsabb, gazdaságosabb, stb autó is.
Update 2017.04. hó:
+10E km és nincs újabb hiba. Kiadás csupán a motorolaj- és szűrőcserékre történt.
Nő a bizalmam a megbízhatóságában.
Update 2.:
+10.000 km, városi használat miatt 8 l/ 100 km.
Hiba nem volt. Sajnos gazdasági totálkárra tört, de megmentett. Karcolás nélkül szálltamki belőle egy autópálya tempónál történt baleset után, pedig kétszer ütköztem a szalagkorlátnak. Még a szélvédő sem repedt meg.
Fantasztikus, hogy milyen biztonságos! Soha többé mást, csak focust.
Vásároltam egy 1.6 szívó benzinest, 1 éveset, mert engem meggyőzött:
Biztonságos, strapabíró, nem kell a gatyát rákölteni.
...
Focus függő lettem. Köszönöm szépen Ford-mérnökök!
Hibalista
- 1) Szervófolyadék elfolyt - szervócsövek cseréje. (55 E) - 2) Jobb első ABS érzékelő kábel hiba - csere. (20 E)
Ide hordtam szervizbe
Ford "P": A karbantartások (olaj-, szűrő-, folyadék-, szíjak, feszítőgörgők, fékbetét, stb. cseréi) korrekt áron, minőségi munka. ABS hibakeresés értéke: "nulla". ABS hiba után szerelőt váltottam. Jól tettem.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Cool-mobil (Budapest, Határ út). Mindent megjavítanak, korrekt munkadíj és hozzáállás. A szerviz galériáról végignézhető.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus... :D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
