Assistance mindig legyen rajta!
Szöveges ítélet
Kis túlzással minden elromlott, eltört, elrepedt rajta, ami csak létezik.
A turbó csöveit rendszeresen, néhány tízezer kilométerenként cserélgetni kellett repedés miatt; cserélni kellett a termosztát házat; elrepedt egy vízcső, elrepedt a tágulási tartály; utóbbiba beletört a kupak is egyszer; a csomagtér ajtó díszléce minden Focus-ról letörik (erről 2x), de előtte még jó eséllyel feltördeli a fényezést is maga alatt; a lakk könnyen megsérül, majd szépen elkezd hámlani; EGR-szelep miatt apró torpanások menet közben új kora óta -volt cserélve, az újjal is elkezdte csinálni néhány tízezer kilométerrel később, végül a márkaszerviz javaslatára (!) le lett dugózva; a kormányról elkezd hámlani a króm hatású díszítő elem, csak úgy mint a rádió és a klíma gombjain a festék; hiába polírozza fel az ember a fejtámlák krómozott rúdjait, hamarosan újra mattá, foltossá válik; az egyik hátsó hangszóró megadta magát; az első lámpák búráinak külső-felső része a rossz hőelvezetés miatt belülről opálossá válik; 10 éves kora körül már minden csörgött-zörgött a beltérben, pedig eleve nem a csendességéről volt híres soha sem; a hűtők olyan szerencsésen vannak elhelyezve, hogy idővel telerakódik közöttük a hely porral, falevéllel, aminek az a következménye, hogy nyáron a nagy melegben a legkisebb tartós emelkedőn való haladás során elkezd melegedni a hűtővíz -ismert jelenség (az enyémen 2 alkalommal), szét kell szedni, ki kell takarítani, hipp-hopp elment újabb ~65000 Forint; cserélni kellett a generátort is.
A kipörgésgátlót nem lehet kikapcsolni. A menüben ugyan van erre opció, de a valóságban nem történik semmi, így csúszós (saras, havas) emelkedőn képtelenség vele felmenni. Sík terepen óvatosan, kis gázzal meg lehet oldani a mutatványt, gyorsításra azonban visszafékezi az autót az elektronika - ez havas úton előzésnél egész egyszerűen balesetveszélyes volt! Ez utóbbi egy szoftverfrissítés után jobb lett, csúszós emelkedőn azonban továbbra is képtelen volt felmenni (más autóval ugyan ott sikerült).
Eleve nem a legigényesebben összerakott autó, de ezzel a motorral egy igazi betegágy. Eleinte, és amikor jól működött, szerettem, a végén pedig már gyűlöltem. A szervizekben mindenhol azt mondták, hogy 1.6 benzineset kellett volna venni, az állítólag kimegy a világból. Sosem tudom meg, mert Fordom többet egészen biztosan nem lesz.
Hogy pozitívumot is említsek, a futómű például nagyon bírta a strapát; az első lengéscsillapítókat például 279 ezer kilométernél kellett csak cserélni. Elöl kényelmes is volt; a formája -bár ez szubjektív- szerintem dögös, időtálló.
Hibalista
- vízhőfok jeladó csere: 65e km; főtengely - hátsó tömítés csere: 83e km; főfékhenger csere: 159e km; kettős tömegű lendkerék: 171e km; vezérlés: 199e km; levegőmennyiség érzékelő tisztítás, nyomásérzékelő tisztítás: 209e km; - EGR szelep, porlasztó tömítés: 229e km; termosztátház-, motor tömítés-, elrepedt hűtő tömlő cseréje : 241e km; klímatöltés: 272e km (30%-os volt); első lengéscsillapítók: 279e km; kipufogó középső tagjának (dob) cseréje: 281e km; kiegyenlítő tartály elrepedt, generátor: 285e km; egyik befecskendező: 302e km; turbócsövek visszatérően repedtek.
Ide hordtam szervizbe
Auto-Fort
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ford Petrányi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 328000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava 1.6 SX | Következő autója? | Golf VII 1.6 TDI Highline |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
