A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.4 Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A selejt

Szöveges ítélet

Céges autó képpen csöppentem a Focusok világában. Az első egy 2003-as 1.4 model volt. Nagyon megszerettem. Kultúrált átgondolt, minőségi autónak ismertem meg.
2007-es évben vettem át az új Focust. Ezen sorok megírását gyakorlatilag a használat első percétől kezdve tervezem! 7 hónap után eljött az idő!

Az autó külső és belső esztétika elemeit nem taglalom, azt mindenki látja a kiállítóteremben. Ami viszont rejtve van az érdeklődő elött a lényeg: a műszaki tartalom.

Tapasztalataim:

- Hangos! Az egyik legfeltünőbb különbség, hogy a motor sokkal hangosabb, darabosabb mint a korábbi 1.4-es. Ez ha az alapjáratnál nem is tünne fel 2500 fordulat felett biztosan fel fog. A motornak torok hangja van, morog...majd bőg...
Miért nem tették bele ugyan azt a a motor, amit a korábbiakba?!
Szervíz válasza: ez ilyen

- Alapjárat probléma: Csak hidegindításkor..de akkor mindig, 10 másodperc után elkezd köhögni, mint egy beteg Moszkvics. Ha kormányon tekerek vagy fényszórót felkapcsolom, le is fullad. Olvasgatva az ítéleteket típushibának tűnik így nem is nagyon forszíroztam a szervízben... Szervíz: No komment.

- Rángat!!! A legdurvább! 2000 és 2600 fordulat között a motor és a kaszni beráz, vibrál. A sebváltón és a gázpedálon a legerősebb a jelenség. Iszonyatosan idegesítő! Legalább 5-ször voltam vele szervízben. Főtengely?! Gyújtás, vezérlés?!
Szervíz válasza: Gyújtás vezérlés, de a legfrissebb szoftver sem segített.
Hiába magyaráztam, hogy kollegáim autói nem csinálják. A szervízvezető elmélete: minden autó más, ez pont egy ilyen! És különben is az autókat nem ők gyártják... nem tudnak vele mit kezdeni.
Akkor kihez forduljak?! Nincs megoldás, csak a megszokás?!

- Eszi az olajat!!! 12000 km alatt a nívópálca minimumig elnasizta az olajat. Könyörgöm! Finoman bejáratott, kímélt, fél éves motor!!!!
Szervíz: Normális jelenség...Szervíkönyvben is le van írva, hogy egy szervíperiódus alatt (20000 km) annyit ehet...De ez 12000 km volt?!

- Kicentírozhatatlan futóművek: pályán 90-140 -ig a kormány és a kaszni folyamatosan rezonál, szitál.

- Sípoló benzinpumpa: A hátsó ülés alatt elhelyezett AC pumpa magas frekvencián sípol. Amíg az autó nem melegszik be rádió nélkül szinte kibirhatatlan.
Szervíz: a hang normális, villanymotor...bla-bla, nem cserélik. Szerintük tűréshatáron belül van.

A cégnél másik két kollegának is van ilyen autóval tapasztalata. Ők is hangosnak találják a motort. Náluk a sípoló benzinpumpa és a rázás jelensége nincs... a többi dettó. Egyik autón élből kellett a féktárcsát cserélni mert ütött...ezt garanciára megtették.

Az én gépem valószínűleg a péntek délutáni műszak terméke. Lehet, hogy a rezonálások és a szitálás jelensége valamilyen komoly féltengely, vagy főtengely gyártási hibára vezethető vissza?! Nem tudok kihez fordulnia hibával. A Ford nem foglakozik vele, hiszen nekik tűréshetáron belül esik a jelenség.

Nem tudom, hogy a minőségirányítás hogyan működik a gyártónál, de a tapasztalat azt mutatja, hogy náluk minden autó másmilyenre sikerül, hatalmas tűréshatárokkal és ráhagyásokkal! Egyik sípol és ráz, a másik rángat, a harmadik meg ki tudja.
Elgondolkodtató!

Nyilvánvaló, hogy ezzel a géppel nem volt szerencsém...csak annyi, ami azért nem elhanyagolható, hogy nem az enyém.

Magánemberként borzasztóan kétségbe lennék esve.

Számomra a fő tanulság a konkrét autón túlmenőleg:

A garancia bizonyos esetekben nem jó semmire.
A garancia szervízekben minden hiba lehet szubjektív! Ha akarják észreveszik, ha nem akarják nem. De ha kiszúrja a szemüket a hiba.... Akkor az még mindig lehet tűréshatáron belüli. (Persze nekik máshol van a tűréshatáruk, hiszen nem ők vezetik és ülnek bele nap mint nap).


Én ezt az autót egy másodosztályú selejtnek tekintem, egy olyan gyártótól, akinek a műszaki tűréshatára jóval tágabb mint az enyém.

Jobb Focus-t, több szerencsét vagy valami egésszen más márkát kívánok minden kedves olvasónak.



Hibalista

- - Eszi az olajat!
- - Szitáló kormány, kaszni
- - Hangosan sípoló benzinpumpa
- - Motorikus vibrálás
- - Hidegen alapjárat probléma

Ide hordtam szervizbe

Auto Fort - Váci út

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Auto Fort - Szentendrei út

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Következő autója? Nem Ford
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)